قیمت طلا | قیمت طلا در بازار

ریزش شدید قیمت طلا در بازار امروز | قیمت طلا در بازار امروز 17 اسفندماه

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۵ درصد کاهش به ۱۸۱۰ دلار و ۶۷ سنت رسید.

ریزش شدید قیمت طلا در بازار امروز | قیمت طلا در بازار امروز 17 اسفندماه
کدخبر : 10651
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

چند روزی بود که قیمت طلا افزایش داشت.نگرانی ها بابت افزایش قیمت طلا وجود دارد چرا که متاثر از آن قیمت کالاهای دیگر نیز افزایش پیدا می کند.قیمت طلا همپای با افزایش دلار بالا می رود و امید است که کاهش قیمت دلار در روز های آینده انجام گیرد تا بازار وضع آرامی به خود ببیند. قیمت طلا از ابتدای سال جدید نوسانات زیادی را داشته است.اما امروز خبرهای دیگری از وضع موجود به گوش می رسد. اخرین اخبار از قیمت طلا را در ادامه بخوانید.

 قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۵ درصد کاهش به ۱۸۱۰ دلار و ۶۷ سنت رسید.

به نقل از رویترز، قیمت طلا بیش‌از 1 درصد در روز سه‌شنبه کاهش یافت که نتیجه افزایش ارزش دلار پس‌از اظهارات جروم پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا مبنی‌بر افزایش شدید نرخ بهره بانک مرکزی این کشور بود.

 قیمت هر اونس طلا امروز با 0.15 درصد کاهش به 1810 دلار و 67 سنت رسید.

 پاول در حضور قانون‌گذاران آمریکا در روز سه‌شنبه گفت فدرال رزرو احتمالاً نرخ بهره را بیش‌ازحد انتظار افزایش می‌دهد و در صورت لزوم آماده برداشتن قدم‌های بزرگ‌تری برای کنترل تورم است.

 این اظهارات پاول با بالا بردن ارزش دلار شرایط فلزات گران‌بها را پیچیده کرده‌است. شاخص دلار بیش‌از 1 درصد پس‌از سخنرانی پاول افزایش یافت و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر کرد.

 شاخص‌های سهام آمریکا هم پس‌از اظهارات پاول سقوط کردند.

 اطلاعات بازار کار آمریکا در روز جمعه منتشر می‌شود که می‌تواند راه را برای افزایش نرخ بهره بازتر کند.

 درست است که همواره از طلا به‌عنوان پشتوانه ایمن در زمان تورم بالا یاد می‌شود، اما بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگه‌داری این سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

 قیمت نقره امروز با 0.79 درصد کاهش به 20 دلار و 4 سنت رسید و پلاتین با 0.21 درصد افزایش 937 دلار و 11 سنت معامله می‌شود.

منبع: تسنیم

امروز قیمت طلا و سکه کاهشی بود و هر دو فاکتور تعیین کننده قیمت در بازار فلز زرد در مسیر نزولی قرار داشتند. معامله‌گران نقاط حمایتی بازار را از دست رفته می‌دانند. پایان این روند نزولی کجاست؟

روند نزولی قیمت طلا و سکه همچنان پابرجاست. انس جهانی طلا و قیمت دلار فاکتورهای تعیین‌کننده قیمت در بازار فلز زرد، امروز نیز روند کاهش قیمت داشتند.

روز گذشته قیمت سکه محدوده ۲۹ میلیون تومانی قیمت را از دست داد و در حال حاضر با قیمت ۲۶ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود.

بازار گمانه‌زنی فلز زرد داغ است

برخی معامله‌گران معتقدند، هرچه نزول قیمت دلار بیشتر باشد قیمت طلا و سکه مسیر کاهشی را با شیب تندتری طی می‌کند. در ابتدای روز، معامله‌گران محدوده قیمتی ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی را کف قیمتی سکه امامی می‌دانستند، اما این حمایت در میانه روز شکسته شد.

با از دست دادن کانال ۵۰ هزار تومانی قیمت دلار فعالان بازار معتقدند، سکه امامی بدون حمایت دلار دچار نزول نخواهد شد. مهم‌ترین عامل سقوط قیمت سکه در روزهای گذشته نیز کاهش قیمت دلار عنوان شده بود.

برخی دیگر از تحلیلگران باور دارند سکه در روزهای اخیر افت سنگینی را تجربه کرده و ممکن است بخشی از معامله‌گران به دنبال جایگزین کردن فروش‌های خود زیر مرز ۳۰ میلیون به صورت پله‌ای باشند. این در حالی است که فعالان بازار ارز احتمال نوسان‌گیری بازارساز از روند قیمت دلار را می‌دهند و می‌گویند با توجه به انتظارات تورمی، دلار به کانال‌های بالاتر برمی‌گردد.

 با وجودی که امروز علاوه بر تغییر کانال قیمت دلار، قیمت انس‌جهانی طلا نیز بیش از ۱۱ دلار کاهش داشت اما کاهشی میلیونی در هیچ یک از قطعات سکه شاهد نبودیم.در لحظه نگارش این گزارش قیمت هر انس طلا 1,836.62 دلار است.

 قیمت سکه ریخت، حباب سکه بزرگ شد

امروز سه‌شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱، قیمت سکه امامی بیشترین سهم از کاهش قیمت را داشت و ۸۰۰ هزار تومان ریخت. در لحظه نگارش این گزارش سکه امامی با قیمت ۲۶ میلیون و ۹۸۶ هزار تومان معامله شد. قیمت، نوسان زیادی دارد و به نظر می‌رسد تا پایان آخرین معامله امروز روند کاهشی نرخ ادامه داشته باشد. سکه بهار آزادی نیز با ریزش ۵۰۰ هزار تومانی به قیمت  ۲۴ میلیون تومان رسید.

نیم و ربع سکه هر کدام ۳۰۰ هزار تومان ارزان شدند و به ترتیب با قیمت ۱۵ میلیون و ۸۰۰ و ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شدند. قیمت سکه گرمی ۲۰۰ هزار تومان ریخت و با نرخ ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد.

امروز قیمت طلا  نیز ارزان شد. هر مثقال طلا با بیش از ۲۷۰ هزار تومان کاهش قیمت به نرخ حدودی ۹ میلیون و ۸۹۷ هزار تومانی رسید.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۶۲ هزار تومان ارزان شد و با قیمت ۲ میلیون و ۲۸۴ هزار تومان معامله شد. همچنین قیمت هر گرم طلای دست دوم، دو میلیون و ۲۵۴ هزار تومان شد و ۶۱ هزار تومان کاهش قیمت داشت.

امروز برخلاف روند نزولی قیمت طلا و سکه، حباب تمام قطعات سکه به غیر از سکه گرمی افزایشی بود. بیشترین افزایش حباب مربوط به سکه بهار با ۵۱۰ هزار تومان افزایش و کمترین افزایش مربوط به ربع سکه با ۵۳ هزار تومان رشد بود. حباب سکه گرمی ۷۶ هزار تومان ریخت.

قیمت‌ها به مذاکره وابسته است

علی صادقین با اشاره به تاثیر ۷۰ درصدی قیمت دلار بر بازار طلا و سکه به تجارت‌نیوز گفت: «در حال حاضر انس جهانی طلا بازیگر فعالی در تعیین قیمت طلا و سکه نیست و پیش از این نیز قیمت‌ها تنها ۳۰ درصد، تحت تاثیر بازار اونس جهانی قرار داشت.»

وی با اشاره به اینکه فعلا تصمیمی درباره موضوع ایران در نشست شورای حکام گرفته نشده افزود: «تا زمانی که روند دقیقی برای بازار ارز مشخص نشود و نتیجه‌ای از نشست مذکور منتشر نشود، بازگشت قیمت طلا و سکه به کانال‌های پایین‌تر در ابهام است.»

صادقین افزود: «اکنون انتظار افزایش یا کاهش شدید و معناداری در بازار وجود ندارد. تنها اخبار نسبتا موثق از روند مذاکرات، چه مثبت و منفی می‌تواند اثر جدی بر قیمت‌ها بگذارد.»

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان