قیمت طلا | قیمت طلا در بازار

ریزش شدید قیمت طلا در بازار امروز | قیمت طلا امروز 16 اسفندماه

قیمت طلا در بازار امروز سه‌شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ اعلام شد.

ریزش شدید قیمت طلا در بازار امروز | قیمت طلا امروز 16 اسفندماه
کدخبر : 10609
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

چند روزی بود که قیمت طلا افزایش داشت.نگرانی ها بابت افزایش قیمت طلا وجود دارد چرا که متاثر از آن قیمت کالاهای دیگر نیز افزایش پیدا می کند.قیمت طلا همپای با افزایش دلار بالا می رود و امید است که کاهش قیمت دلار در روز های آینده انجام گیرد تا بازار وضع آرامی به خود ببیند. قیمت طلا از ابتدای سال جدید نوسانات زیادی را داشته است.اما امروز خبرهای دیگری از وضع موجود به گوش می رسد. اخرین اخبار از قیمت طلا را در ادامه بخوانید.

قیمت طلا در بازار امروز سه‌شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ در جدول زیر مشخص شد.

۱۶ اسفند ۱۴۰۱ 

عنوان نرخ

قیمت (ریال)

طلای ۱۸ عیار / ۷۵۰ ۲۳,۴۷۲,۰۰۰

طلای ۲۴ عیار ۳۱,۲۹۶,۰۰۰

طلای ۱۸ عیار / ۷۴۰ ۲۳,۱۵۹,۰۰۰

طلای دست دوم ۲۳,۱۵۹,۱۷۰

آبشده کمتر از کیلو ۱۰۱,۶۹۰,۰۰۰

مثقال طلا ۱۰۱,۶۷۰,۰۰۰

انس طلا ۱,۸۴۹.۶۴

امروز قیمت طلا و سکه همانند دو روز گذشته در مسیر نزولی قرار داشت. از ابتدای هفته اخبار سیاسی در بازار فلز زرد عامل اصلی تعیین‌ قیمت است. آیا این روند نزولی پابرجاست؟

 امروز قیمت طلا و سکه برای سومین روز متوالی در مسیر کاهشی قرار گرفت. فعالان بازار معتقدند انتشار بیانیه مشترک سازمان انرژی اتمی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی موجب شده، تب هیجانات در بازار ارز و سکه کاهشی شود و به همین دلیل حباب دلار و سکه در حال تخلیه شدن است.

از سوی دیگر سیگنال افزایش عرضه این اسکناس آمریکایی در بازار آزاد باعث شده، روند نزولی قیمت دلار به عنوان یکی از فاکتورهای تعیین‌کننده قیمت طلا و سکه ادامه داشته باشد.

واکنش بازار فلز زرد به اخبار سیاسی

رشد انتظارات تورمی، بازار احتیاطی دلار و تلاش مردم برای انتقال سرمایه‌های ریالی به بازار طلا و سکه، عواملی بود که در روزهای صعود، در بازار فلز زرد از آنها یاد می‌شد. اما در روزهای گذشته بازاری که تشنه اخبار مساعد سیاسی بود به مذاکرات هسته‌ای هیات اعزامی از آژانس انرژی اتمی به تهران واکنش مثبت نشان داده است.

سکه که در هفته گذشته سقف ۳۶ میلیون تومان را زده بود، امروز در محدوده قیمتی ۲۸ میلیون تومانی معامله شد. هر چند در کامنت مخاطبان تجارت‌نیوز قیمت سکه به تناسب ماه‌های گذشته سکه همچنان در قله قرار دارد، اما انتظارات تورمی را که از سوی تحلیلگران به کرات تاکید می‌شود را نمی‌توان بر روند قیمت‌ها در بازارهای مالی نادیده گرفت.

با این وجود تحلیلگران سیاسی و اقتصادی معتقدند بهبود روابط ایران و آژانس می‌تواند در آینده، به بازگشت طرفین قرارداد برجام بر سر میز مذاکره منجر شود و در نتیجه سمت و سوی انتظارات میان فعالان بازار تغییر خواهد کرد.

طبق خبرها قرار است از امروز نشست شورای حکام با موضوع راستی‌آزمایی و نظارت در ایران ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل و اجرای توافق پادمانی آژانس با ایران برگزار شود. معامله‌گران به دنبال نتیجه این نشست نیز هستند تا مسیر حرکتی خود را در روزهای آینده تعیین کنند.

روند نزولی سکه ادامه دارد؟

امروز ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ قیمت سکه امامی در کف کانال ۲۸ میلیون تومانی قرار گرفت. سکه بهار ۲۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد. نیم سکه ۱۶ هزار و ۲۰۰ تومان و ربع سکه نیز ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان شد. سکه گرمی نیز به قیمت پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.

هر مثقال طلا در لحظه نگارش این گزارش در مرز کانال ۹ و ۱۰ میلیون تومان نوسان داشت و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان شد.

بازار در انتظار نشست‌های سیاسی است

در همین راستا حمیدرضا جیهانی کارشناس بازارهای مالی در پاسخ به پیش‌بینی آینده بازار طلا به تجارت‌نیوز گفت: «در حال حاضر همه چیز به اخبار سیاسی مربوط است. بازار طلا به این دسته خبرها واکنش نشان می‌دهد. هر چند تاثیر قیمت دلار نیز مستقیما با قیمت طلا مرتبط است.»

وی افزود:« بعضی روزها فضای اقتصادی کشور به گونه‌ای است که قیمت طلا را بالاتر از نرخ واقعی قیمت‌گذاری می‌کنند و این یعنی حباب. دولت با قیمت انس و دلار روزانه، بازار طلای تهران را کنترل می‌کند و سعی می‌کند اجازه ندهد قیمت بازاری سکه و طلا از قیمت روزمره‌اش پایین‌تر بیاید.»

این کارشناس اقتصادی با اشاره به قیمت انس جهانی طلا عنوان کرد:« انس جهانی طلا نزدیک به کف‌های تاریخی خود معامله می‌شود. از طرف دیگر در اقتصاد کشورمان با توجه به این ‌که طلا و دلار با هم بالانس می‌شود و روزانه قیمت می‌خورد، بنابراین فضای پرنوسانی وجود دارد.»

وی یادآور شد:«روند قیمت دلار تعیین‌کننده بازار طلا و سکه است و باید دید روند نشست‌های سیاسی روزهای اخیر چگونه پیش می‌روند تا قیمت در بازار فلز زرد تعیین شود.»

گفتنی است انس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش به قیمت ۱.۸۵۱.۰۸ دلار رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان