قیمت طلا | قیمت طلا در بازار

ریزش قیمت طلا در آخرین روزهای هفته | قیمت طلا در بازار امروز 11 اسفندماه

قیمت طلا امروز پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید.

ریزش قیمت طلا در آخرین روزهای هفته | قیمت طلا در بازار امروز 11 اسفندماه
کدخبر : 10450
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

چند روزی بود که قیمت طلا افزایش داشت.نگرانی ها بابت افزایش قیمت طلا وجود دارد چرا که متاثر از آن قیمت کالاهای دیگر نیز افزایش پیدا می کند.قیمت طلا همپای با افزایش دلار بالا می رود و امید است که کاهش قیمت دلار در روز های آینده انجام گیرد تا بازار وضع آرامی به خود ببیند. قیمت طلا از ابتدای سال جدید نوسانات زیادی را داشته است.اما امروز خبرهای دیگری از وضع موجود به گوش می رسد. اخرین اخبار از قیمت طلا را در ادامه بخوانید.

قیمت سکه و قیمت طلا امروز پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. علاوه بر قیمت سکه امامی، بهار آزادی، گرمی، نیم سکه و ربع سکه می‌توانید قیمت مثقال و انس جهانی طلا، طلای آبشده و دست دوم را نیز مشاهده فرمایید.

آخرین قیمت طلا و سکه

قیمت طلا

بروزرسانی: پنجشنبه 11 اسفند - 08:30

عنوان نرخ

قیمت (ریال)

طلای 18 عیار / 750 25,086,000

طلای ۲۴ عیار 33,448,000

طلای 18 عیار / 740 24,751,000

طلای دست دوم 24,751,400

آبشده کمتر از کیلو 108,680,000

مثقال طلا 108,610,000

انس طلا 1,832.36

دیروز قیمت طلا و سکه کاهش داشت. سکه امامی مقاومت 30 میلیون تومانی را شکست و حباب سکه سقوط کرد. آیا روند کاهشی قیمت در بازار فلز زرد ادامه دارد؟

در دو روز گذشته قیمت طلا و سکه روند کاهشی به خود گرفت و توان قوی برای افزایش نرخ، نداشت. قیمت سکه که در روزهای ابتدایی هفته جاری از ۳۶ میلیون تومان نیز عبور کرده بود، امروز محدوده مقاومت ۳۰ میلیون تومانی را شکست.

در روزهای گذشته برخی معامله‌گران پیش‌بینی کردند، اگر قیمت سکه امامی محدوده ۳۰ میلیون تومان را حفظ کند، می‌توان از شکل‌گیری یک هسته جدید مقاومتی در بازار سکه خبر داد. در بهمن ماه، هسته مقاومت سنگین فلز گرانبهای داخلی مرز 20 میلیون تومانی بود، افت قیمت سکه به زیر این مرز بسیار دشوار به نظر می‌رسید. اما امروز با کاهش قیمت دلار قیمت در بازار طلا و سکه نیز کاهش داشت.

هرچند برخی افزایشی‌های بازار معتقدند در صورتی که اخبار مساعد بین‌المللی به بازار تزریق نشود، سکه محدوده ۳۰ میلیون تومانی را بار دیگر می‌شکند.

بر أساس اعلام بانک مرکزی امروز قرار بود ۳۰۰ هزار ربع سکه در مرکز مبادله ایران عرضه شود. در این طرحِ فروش قرار بود که به هر کد ملی پنج قطعه ربع سکه فروخته شود.

اما در میانه‌های روز فروش ربع سکه در مرکز مبادلات به زمان دیگری موکول شد. به نظر می‌رسید کاهش امروزِ قیمتِ طلا و سکه متعاقب این خبر باشد اما با لغو این فروش، باز هم قیمت طلا و سکه کاهش داشت و فعالان بازار معتقد بودند دلار فعلا قویترین بازو برای کاهش قیمت در بازار فلز زرد است.

کارشناسان بازار معتقدند اگر قیمت دلار به عنوان مهمترین فاکتور کاهش قیمت فلز زرد، با همین روند، کاهشی شود، قیمت طلا و سکه نیز در کانال‌های قیمتی پایین‌تر قرار خواهد گرفت.

با وجودی که امروز قیمت انس جهانی طلا روند صعودی داشت و در لحظه نگارش این گزارش به قیمت 1,836.99 رسید، اما بازار بر مدار دلار چرخید.

بازار نزولی سکه

امروز ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ قیمت سکه امامی دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ارزانتر از دیروز معامله شد و این قطعه از سکه در لحظه نگارش این گزارش در مرز قیمت ۲۸ و ۲۹ میلیون تومانی نوسان دارد.

امروز این قطعه از سکه بیشترین سهم از کاهش نرخ را در میان قطعات سکه داشت. سکه بهار با قیمت ۲۶ میلیون و ۱۹۵ هزار تومان معامله شد و یک میلیون و ۲۲۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت.

نیم سکه نیز ۳۸۰ هزار تومان ارزانتر از دیروز و با قیمت ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد. قیمت ربع سکه یک میلیون تومان کاهش داشت و با قیمت ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد.

سکه گرمی امروز با ۲۰۰ هزار تومان کاهش با قیمت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی معامله شد.

سقوط چهار میلیونی حباب بهار

امروز تمام قطعات سکه کاهش حباب چند میلیونی را تجربه کردند. سکه امامی بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سکه بهار بیش از چهار میلیون تومان کاهش حباب داشتند. حباب ربع سکه نیز یک میلیون تومان ریخت. سکه گرمی امروز تنها قطعه‌ای بود که ۴۰۰ تومان رشد حباب داشت.

قیمت طلا نیز امروز کاهش داشت. هر مثقال طلا با ۴۱۴ هزار تومان کاهش به قیمت ۱۰ میلیون و ۹۹۶ هزار تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۹۸ هزارتومان ارزان شد و با قیمت دو میلیون و ۵۳۱ هزار تومان معامله شد.

طلای دست دوم امروز ۴۸ هزار تومان افزایش قیمت داشت و با نرخ دو میلیون و ۴۹۴ هزار تومان معامله شد.

کاهش قیمت‌ها در بازار فلز زرد ادامه دارد؟

در همین راستا سهراب اشرفی کارشناس بازار طلا و سکه با اشاره به کاهش قیمت سکه در دو روز گذشته به تجارت‌نیوز گفت: «قیمت دلار باعث شد در بازار طلا و سکه روند کاهشی داشته باشیم، اما ادامه این روند مهم‌تر از کاهش قیمت است.»

او با تاکید بر اینکه این روند نزولی شروع یک اقدام مثبت است خاطر نشان کرد:«وقتی اقدامات بانک مرکزی برای مدیریت بازار مداومت داشته باشد، ‌قیمت در بازار طلا و سکه  چاره‌ای جز روند کاهشی ندارد.»

این کارشناس بازار طلا با اشاره به شرایط خاص اقتصادی کشور یادآور شد: «جابه‌جایی دلار از خارج کشور و مسایل مرتبط با تحریم‌ها مشکلاتی است که سیاست‌‌های دولت را متاثر می‌سازد، اما با این وجود نباید تاثیر بانک مرکزی در بازار را نادیده گرفت.»

اشرفی با تاکید بر اینکه اگر تا ۱۰ روز آینده بانک مرکزی بتواند در بازار نقش داشته باشد، روند کاهشی قیمت ادامه‌دار خواهد بود گفت: «دولت تا کنون به غیر از فروش ربع سکه‌ها در بورس کالا، کار خاصی برای کنترل قیمت طلا و سکه انجام نداده و به نظر می‌رسد آن اقدام هم نمره قبولی نگرفت اما سایر سیاست‌های بانک مرکزی در خصوص دلار نقش پررنگ‌تری را در بازار غیر رسمی ایجاد کرده است.»

او در ادامه افزود :«وقتی شاخص دلار کاهش پیدا می‌کند قیمت جهانی طلا بالا می‌رود و سایر ارزهای بین‌المللی دستخوش نوسان می‌شوند، این موضوع ارتباطی با برابری ریال و دلار و ارزش پول ما ندارد و اگر داشته باشد تاثیرش بسیار کم است، بنابراین می‌توان گفت نقش و تاثیر انس جهانی طلا بر قیمت طلا و سکه زیاد نیست.»

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان