قیمت طلا | قیمت طلا در بازار

سقوط آزاد قیمت طلا در بازار امروز | قیمت طلا در بازار 8 اسفندماه

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۶ درصد کاهش به ۱۸۰۸ دلار و ۶ سنت رسید.

سقوط آزاد قیمت طلا در بازار امروز | قیمت طلا در بازار 8 اسفندماه
کدخبر : 10306
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

چند روزی بود که قیمت طلا افزایش داشت.نگرانی ها بابت افزایش قیمت طلا وجود دارد چرا که متاثر از آن قیمت کالاهای دیگر نیز افزایش پیدا می کند.قیمت طلا همپای با افزایش دلار بالا می رود و امید است که کاهش قیمت دلار در روز های آینده انجام گیرد تا بازار وضع آرامی به خود ببیند. قیمت طلا از ابتدای سال جدید نوسانات زیادی را داشته است.اما امروز خبرهای دیگری از وضع موجود به گوش می رسد. اخرین اخبار از قیمت طلا را در ادامه بخوانید.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۶ درصد کاهش به ۱۸۰۸ دلار و ۶ سنت رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت طلا در روز دوشنبه تغییر چندانی نداشته و در محدوده‌ پایین‌ترین رقم طی دو ماه گذشته قرار دارد. اطلاعات اقتصادی جدید آمریکا ترس از افزایش دوباره نرخ بهره بانک مرکزی این کشور جهت مهار تورم را افزایش داده است.

 قیمت هر اونس طلا امروز با 0.16 درصد کاهش به 1808 دلار و 6 سنت رسید.

 اطلاعات اقتصادی آمریکا که در روز جمعه منتشر شد نشان می‌داد هزینه‌کرد مصرف‌کنندگان 1.8 درصد در ماه گذشته میلادی افزایش یافته است که بیشترین افزایش از مارس 2021 را نشان می‌دهد. شاخص هزینه‌های مصرف شخصی در آمریکا که معیار اصلی فدرال رزرو برای تعیین سیاست‌های پولی است 0.6 درصد در ژانویه افزایش یافته است. این رقم در ماه دسامبر برابر با 0.2 درصد بود.

 به‌این‌ترتیب احتمال افزایش دوباره نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا قوی‌تر می‌شود که می‌تواند تأثیر منفی بر قیمت طلا بگذرد.

 جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت:«اطلاعات جدید نشان می‌دهد تورم در کشور به‌طرز غیرمنتظره‌ای در ژانویه افزایش یافته است. بنابراین مقابله با تورم چندان آسان نیست و نیاز به کار بیشتری دارد».

 قیمت طلا در آغاز ماه جاری میلادی به بالاترین رقم از آوریل 2022 رسیده بود. اما انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا باعث شد قیمت طلا 150 دلار از آن زمان کاهش یابد.

 بازارهای پولی انتظار دارند نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در ماه ژوئیه به اوج 5.4 درصد برسد. نرخ بهره در حال حاضر بین 4.50 تا 4.75 درصد متغیر است.

 شاخص دلار به بالاترین رقم طی 7 هفته گذشته رسیده که خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر می‌کند.

 قیمت نقره امروز با 1.08 درصد کاهش به 20 دلار و 71 سنت رسید و پلاتین با 0.14 درصد کاهش 911 دلار و 72 سنت معامله می‌شود.

دیروز قیمت طلا و سکه با روند صعودی باز شد و تمام قطعات سکه در کانال‌‌های جدید قیمتی قرار گرفت. با کاهش چهارپله‌ای قیمت دلار در بعد از ظهر امروز اما، روند صعودی قیمت در بازار فلز زرد نیز برگشت. آیا روند کاهشی در بازارهای مالی ادامه دارد؟

دیروز نیز روند صعودی قیمت طلا و سکه با افزایش قیمت دلار ادامه داشت. قیمت سکه که از هفته گذشته در هر روز به طور مداوم افزایش داشت، امروز گران شد. در میانه معاملات امروز قیمت سکه در سقف ۳۵ میلیونی قرار گرفت اما در ادامه روز با توجه به کاهش چهارپله‌ای قیمت دلار همراه شد و به میانه کانال ۳۴ میلیونی برگشت.

برجام بازار را نجات می‌دهد

دیروز و امروز حباب سکه امامی از مرز ۱۰ میلیون تومان گذشت. برخی معامله‌گران معتقد بودند حباب بالای سکه آلارمی است برای ریزش قیمت و برخی نیز می‌گفتند سیگنال‌های نامساعد بین‌المللی مانع کاهش قیمت در بازار فلز زرد است.

آنها تنها راه کاهش قیمت را سیگنالی قوی، نظیر نشستن دو طرف بر سر میز مذاکرات برجام ‌دانستند. حال اینکه کارشناسان اقتصادی معتقدند برجام مرده اما دو طرف، آن را اعلام نمی‌‌کنند.

تحلیلگران بازار در روزهای گذشته معتقد بودند این افزایش قیمت طلا و سکه با توجه به تورم و بازار احتیاطی دلار طبیعی است. به باور آن‌ها این روند رشد تقاضا و ترس مردم برای از دست رفتن سرمایه‌هایشان است که بازار این فلز خوش‌رنگ را تکان داده است.

اما فروشندگان بازار فلز زرد می‌گویند، این روند افزایش ناشی از تقاضاهای خرد نیست، زیرا مردم توان خرید در چنین قیمت‌هایی را ندارند.

چپ بازارساز پر است؟

روز گذشته بازارساز، فروش دلار سهمیه‌ای را مجددا از سر گرفت و این گمانه را در میان معامله‌گران تقویت کرد که چپ بازارساز پر است. همین مساله باعث شد قیمت در بازار طلا و سکه هم اندکی کندتر در مسیر صعودی حرکت کند و در به تدریج نسبت به قیمت‌های ظهر کاهشی شود.

امروز یکشنبه هفتم اسفند ۱۴۰۱، قیمت سکه امامی ۳۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد و سکه بهار آزادی ۳۲ میلیون تومان در بازار معامله شد.

نیم سکه به قیمت ۱۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید. ربع سکه نیز ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد. سکه گرمی ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد. روند قیمت‌های سکه در میانه امروز، به تبع کاهش چهارپله‌ای قیمت دلار در تمامی قطعات کاهش یک میلیونی تا ۲۰۰ هزار تومانی قیمت را داشت.

چشم بازار طلا به دلار است

در همین راستا  میثم راد‌پور کارشناس بازارهای مالی با تاکید بر اینکه تمام عوامل تکنیکی و فنی در کنار عامل تورم رنگ می‌بازد، به تجارت‌نیوز گفت:« با توجه به انتظارات تورمی و افزایش قیمت دلار شناسایی روند بازار طلا و سکه کار سختی نیست. بازار فلز زرد از قیمت دلار تبعیت می‌کند.»

این کارشناس اقتصادی افزود:«تورم در کشور بسیار بالاست و این موضوع بر قیمت دلار اثر مستقیم دارد. همچنین درباره بازار طلا بهترین و ساده‌ترین تحلیل توجه به بازار و قیمت دلار است.»

وی با اشاره به کاهش قیمت طلای جهانی تاکید کرد:« با وجودی که انس جهانی طلا یکی از فاکتورهای تعیین قیمت طلای داخلی است اما با توجه به نوسانات قیمت دلار فعلا بازیگر فعالی در بازار طلا و سکه به حساب نمی‌آید.»

رادپور گفت:« در حال حاضر اونس جهانی اثر جزئی بر قیمت‌ها دارد و سرمایه‌گذاری در بازار طلا و سکه بستگی به نرخ ارز تهران دارد. اگر وضعیت این بازار مناسب و باثبات باشد، زمان مناسبی برای سرمایه‌گذاری است.»

منبع: تسنیم/تجارت نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان