وام بانکی | وام بانکی با سود کم

وام بانکی 50 میلیون تومانی برای این افراد | شرایط دریافت وام 50 میلیونی بانک ملت

بانک ملت طرح جدید تسهیلاتی به نام «پرنیان پلاس» را طراحی کرده که براساس آن به مشتریان واجد شرایط ۵۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود. این وام برای خرید کالا است.

وام بانکی 50 میلیون تومانی برای این افراد | شرایط دریافت وام 50 میلیونی بانک ملت
کدخبر : 2993
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

وام بانکی یکی از راهکارهایی است که دولت و بانک ها برای ایجاد آسایش در زندگی و تامین کمک هزینه مالی کارهای مختلف در نظر گرفته است. وام بانکی به مردم کمک می کند تا کیفیت زندگی خود را بهبود ببخشند یا در مسیر پیشرفت قرار بگیرند. وام بانکی را می توان از بانک های مختلف سطح کشور و یا از صندوق های قرض الحسنه دریافت کرد. کارمزد وام بانکی و شرایط دریافت آن در هر بانک و موسسه ای متفاوت می باشد. هم چنین مبلغ اعطای وام بانکی بر اساس صلاحدید مسئولان آن موسسه متغیر بوده و در هر دوره بنابر نوع وام، مبلغ وام بانکی تغییر می کند.

وام خرید کالای بانک ملت به افرادی تعلق می‌گیرد که سپرده کوتاه مدت یا بلندمدت داشته باشند. نرخ سود تسهیلات براساس نوع سپرده تعیین می‌شود و برای دارندگان کوتاه مدت ۱۵ درصد و بلندمدت ۱۸ درصد خواهد بود. سود این وام ۱۸ درصد بوده و حداکثر مدت زمان بازپرداخت با توجه به نوع سپرده متفاوت است. اگر سپرده متقاضیان بلندمدت یکساله باشد، مدت زمان بازپرداخت ۱۲ یا ۲۴ یا ۳۶ ماهه خواهد بود. اما مدت بازپرداخت اقساط برای دارندگان سپرده کوتاه مدت تنها ۳۶ ماه است.

لازم به ذکر است که سپرده مشتریان تا اخر تسویه اقساط نزد بانک مسدود خواهد شد ولی به آن سود تعلق خواهد گرفت. میزان این سود برای سپرده‌های بلندمدت ۱۵ درصد و کوتاه مدت ۱۰ درصد اعلام شده است. این وام در قالب کارت اعتباری به مشتریان پرداخت می‌شود.

میزان اقساط این وام با توجه به شرایط ذکر شده، یک میلیون و ۸۰۷ هزار و ۶۲۰ تومان است. کل سود وام ۱۵ میلیون و ۷۴ هزار و ۳۱۲ تومان و مجموع رقم تسهیلات و سود آن ۶۵ میلیون و ۳۵ هزار تومان خواهد بود.

نگاهی به تاریخچه بانک ملت

بانک ملت سال ۱۳۵۸ از ادغام بانک‌های تهران، داریوش، بین المللی ایران، عمران، ایران و عرب و چند بانک دیگر شکل گرفت. از آن زمان تاحال این بانک انواع خدمات مجاز بانکی را به مشتریان خود ارائه داده است. این بانک با شعار «بانک ملت، تجربه‌ای متمایز» سعی در ارتقای سطح فعالیت خود و بهبود کیفیت خدماتش دارد.

کسب تندیس زرین بانک محبوب ایران، عنوان سموین شرکت برتر ایران، تندیس برترین خدمات الکترونیکی و … از جمله دستاوردهای این بانک در طول سال‌های فعالیت آن است.

 بانک توسعه تعاون به مشتریان واجد شرایط خود به شرط ایجاد خواب سپرده حداقل ۳ماهه، وام ۱۰۰ میلیون تومانی می‌پردازد. این تسهیلات نیاز به ضامن رسمی دارد و بیشترین مدت زمان بازپرداخت آن ۲۴ ماه اعلام شده است. این وام به صورت قرض الحسنه پرداخت می‌شود و کارمزد صفر تا چهار درصد دارد. میزان این کارمزد برحسب ضریب برابری تسهیلات، دوره بازپرداخت و مدت زمان خواب سپرده متغیر است. متقاضیان این وام نباید در سیستم بانکی بدهی معوق یا چک برگشتی داشته باشند.

با توجه به مبلغ وام، میزان کارمزد ۴ درصد و بازپرداخت ۲۴ ماهه، مبلغ هر قسط ۴ میلیون و ۳۴۲ هزار و ۴۹۲ هزار تومان است. کل سود وام ۴ میلیون و ۲۱۹ هزار و ۸۱۳ تومان و مجموع رقم تسهیلات و سود آن، ۱۰۴ میلیون و ۳۱۹ هزار و ۸۱۳ تومان خواهد بود.

نگاهی به اهداف و عملکرد بانک توسعه تعاون

بانک توسعه تعاون یکی از بانک‌های دولتی ایران و زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که در سال ۱۳۸۸ تاسیس شد. حمایت مالی و اعتباری از انتقال فعالیت‌ها و کاهش تصدی‌های بخش دولتی به غیردولتی، کمک به حضور فعال و ایفای نقش موثر تعاونی‌ها در بازار بورس، سرمایه و بازارهای بین المللی، فراهم کردن بستر مناسب برای توسعه مشارکت بخش غیردولتی در فعالیت‌های اقتصادی با اولویت بخش تعاونی و … از جمله اهداف این مجموعه محسوب می‌شود.

این بانک تاالان جایزه مسئولیت اجتماعی ۱۴۰۰، تجلیل از عملکرد بنگاه‌های اقتصادی برتر جهش تولید ۱۳۹۹، سومین آیین تجلیل از چهره‌های نامی صنعت و اقتصاد کشور و … را به دست آورده است.

مشتریان بانک ایران زمین با طرح انتخاب قابلیت دریافت وام تا ۲۰۰ درصد میزان سپرده خود را دارند. حداقل میزان سپرده برای دریافت این تسهیلات ۵ میلیون تومان است. افرادی که مایل به دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی هستند باید ضامن رسمی ارائه دهند. سود این تسهیلات ۱۰ درصد و حداکثر زمان بازپرداخت آن ۲۴ ماه است. متقاضیان امکان پرداخت اقساط را حداقل در ۱۲ ماه دارند. متقاضیان دریافت وام نباید بدهی معوق یا چک برگشتی در سیستم بانکی داشته باشند.

با توجه به مبلغ وام، سود مشخص شده و دوره بازپرداخت ۱۲ ماهه، میزان اقساط ۸ میلیون و ۷۹۱ هزار و ۵۸۹ تومان است. کل سود این وام ۵ میلیون و ۴۹۹ هزار و ۶۵ تومان و مجموع رقم تسهیلات و سود آن ۱۰۵ میلیون و ۵۵۲ هزار و ۶۵ تومان خواهد بود.

آشنایی اجمالی با بانک ایران زمین

بانک ایران زمین توسط عده ای از افراد متخصص جامعه اعم از فعالان بخش اقتصادی مثل تولیدی و صنعتی، متخصصان امور بانکی، جامعه پزشکی، مهندسی، دانشگاهیان، فرهنگیان و تعاون گران در سال ۱۳۸۹ تشکیل شد. این بانک از ابتدای فعالیت خود تاکنون به مشتریان و تکریم ایشان اهمیت می‌داد. به همین دلیل با راه اندازی باشگاه مشتریان انواع طرح‌ها و مسابقات را برای آن‌ها تدارک دید. اخیرا مراسم اهدای جوایز باشگاه مشتریان بانک ایران زمین برگزار یک دستگاه خودرو شاهین، یک سال زندگی رایگانبه پنج نفر، گوشی آیفون ۱۳ برای ۱ نفر و … به برندگان اعطا شد. این مجموعه حمایت از کسب و کارهای خرد و تولیدات داخلی را سرلوحه کار خود قرار داده و توسعه این بخش را یکی از اولویت‌های اصلی در پیشرفت نظام اقتصادی کشور می‌داند.

«محمود حسنلو» معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سمات به توثیق سهام عدالت برای دریافت وام از سیستم بانکی اشاره کرد و افزود: طبق آخرین آمارها از اسفند سال ۱۳۹۹ تا به امروز بیش از ۴۱۲ هزار نفر، با توثیق سهام عدالت نسبت به دریافت وام از شبکه بانکی اقدام کرده‌اند که سهم بانک ملی از همه بانک‌ها بیشتر بوده است.

برخی از بانک‌ها از جمله بانک ملی به دارندگان سهام عدالت وام می‌دهند. مبلغ وام سهام عدالت بانک ملی مانند دیگر بانک‌ها، ۵۰ درصد ارزش روز سهام عدالت است.

اکنون ارزش سهام عدالت یک میلیون تومانی حدود ۲۶ میلیون تومان و ارزش سهام عدالت ۵۲۳ هزار تومانی ۱۴ میلیون تومان است. با این حساب مبلغ وام سهام عدالت بانک ملی برای گروه اول، حدود ۱۴ میلیون و برای گروه دوم حدود ۷ میلیون تومان است.

شرایط دریافت وام سهام عدالت

همه دارندگان سهام عدالت می‌توانند این وام را دریافت کنند. چه آنها که روش مستقیم را برای فروش سهام خود انتخاب کرده‌اند و چه آنها که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند.

اولین شرط دریافت این وام، داشتن حساب در بانک ملی است. پس از آن متقاضیان می‌توانند از طریق اپلیکیشن‌های بانک درخواست وام خود را ثبت‌ کنند.

ثبت‌نام در سامانه سجام و احراز هویت یکی دیگر از شروط مهم است.

همچنین تنها افرای می‌توانند وام سهام عدالت بانک ملی را دریافت کنند که هیچ سهمی از سبد سهام عدالت خود را نفروخته باشند. اگر مشمولان حتی یک سهم از پرتفوی خود را فروخته باشند، نمی‌توانند وام را دریاف کنند.

افرادی که سهام عدالت آنها توقیف شده هم امکان دریافت وام را ندارند.

مبلغ و شرایط بازپرداخت وام سهام عدالت

مبلع وام سهام عدالت برای دارندگان سهام عدالت یک میلیونی تا سقف ۱۴ میلیون تومان و برای دارندگان سهام ۵۲۳ هزار تومانی تا سقف ۷ میلیون تومان است.

این وام در اقساط ۳۶ ماهه و با نرخ سود ۱۸ درصد پرداخت می‌شود. البته بانک در شرایط دریافت این وام، عنوان کرده که اگر متقاضی ظرف ۳۶ روز پس از دریافت وام، آن را کامل بازگرداند هیچ سودی به آن تعلق نمی‌گیرد.

اما نکته مهمی که درباره وام سهام عدالت بانک ملی وجود دارد این است که  این وام در قالب نقدی نیست و در قالب کارت اعتباری است. اما نه کارت اعتباری فیزیکی. بلکه در قالب نشان بانک است و فقط برای خرید از فروشگاه‌هایی استفاده می‌شود که با این بانک طرف قرارداد باشند.

تحول در توثیق سهام برای دریافت وام

حسنلو درباره یک اتفاق تازه در حوزه توثیق سهام عدالت اظهار داشت: در نظر داریم تا بزودی توثیق سهام برای دریافت وام از سیستم بانکی را برای همه سهم ها فعال کنیم تا سهامداران بتوانند به راحتی و با استفاده از سرویس‌های آنلاین همانند اپلیکیشن های بانکی به صورت غیر حضوری نسبت به دریافت وام از این طریق اقدام کنند که طبیعتا سجامی بودن اصلی‌ترین شرط دریافت وام از بانک است.

اهمیت ویژه ثبت نام در سجام و دریافت سرویس های ویژه

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی با اشاره به اهمیت ثبت نام در سامانه سجام افزود: افرادی که نسبت به ثبت‌نام در سامانه سجام اقدام می‌کنند علاوه بر دریافت سود سهام عدالت از سرویس‌های متنوع و جامعی که از طریق درگاه ذینفعان بازار سرمایه برای آن ها شکل می گیرد می توانند سود و مطالبات سنواتی خود از شرکت های فعال در بازار سهام، سود سالانه ناشران که در سال جاری بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۱ مبتنی بر اطلاعات سامانه سجام است را دریافت کنند. همچنین شرکت در مجامع الکترونیک، توثیق سهام و چندین خدمت و سرویس آنلاین دیگر را از این بستر دریافت کنند.

 وام فوری بانک ملت برای همه

 بانک ملت در اطلاعیه ای جدید که در اواخر خرداد ماه به  شعب خود در سراسر کشور ابلاغ کرد شرایط جدید تسهیلات خرد مصرفی ویژه عموم را با شرایط جدید , بر اساس طرح شایان ( تسهیلات بر اساس معدل حساب)  اعلام کرد.

در این طرح مشتریان می توانند بر مبنای معدل حساب خود پس از طی حد اقل زمان تعیین شده بر ساس امتیاز کسب شده از اولویت دریافت وام تا سقف ۵ میلیارد ریال  بهره مند گردند.

کلیات طرح تسهیلاتی شایان:

نوع حساب:

جهت استفاده از این طرح باید یک حساب جاری ( با یا بدون دسته چک ) و یا یک حساب کوتاه مدت در بانک ملت افتتاح کنید.

نکته : هر فرد صرفا می تواند یک فقره حساب افتتاح کند.

حد اکثر و حداقل مدت سپرده گذاری:

حد اقل ۱ ماه و حداکثر ۱۲ ماه به شرط رعایت حداقل مبلغ سپرده گذاری

حداقل معدل حساب جهت استفاده از این طرح ۱۰۰ میلیون ریال (۱۰ میلیون تومان ) است.

حد اکثر مبلغ سپرده گذاری مشمول امتیاز :

مشتریان حقیقی ۳۵۰ میلیون تومان و مشتریان حقوقی بدون سقف .یعنی مشتریان حقیقی اگر بیشتر از ۳۵۰ میلیون تومان به حساب بگذارند به مبلغ مازاد امتیازی تعلق نمی گیرد.

نکته : امکان سپرده گذاری تدریجی هم وجود دارد.

حد اکثر مبلغ وام : ۵ میلیارد ریال :

- حداقل ۱۰ میلیون تومان و حد اکثر ۳۰۰ میلیون تومان در قالب عقد مرابحه واریز به حساب

- حداقل ۱۰ میلیون تومان و حداکثر ۲۰۰ میلیون تومان در قالب صدور کارت اعتباری

نکته : امکان اعطای هم زمان تسهیلات در قالب صدور کارت اعتباری و واریز به حساب وجود دارد.

- آبونمان صدور کارت ۱ درصد در زمان پرداخت وام از مشتری  اخذ می گردد.

- دوره معدل گیری بابت اعطای تسهیلات از ابتدای سال ۱۴۰۱ است . بنابر این افرادی که از قبل دارای حساب جاری ( با یا بدون دسته چک ) و همچنین حساب کوتاه مدت در بانک ملت بوده اند می توانند از معدل این حساب ها استفاده کنند. و افراد فاقد حساب می توانند با افتتاح حساب جدید در این طرح شرکت کنند.

وام بانکی

 در این طرح می‌توانید پس از ثبت نام در سامانه ازدواج بانک مرکزی و معرفی از سوی این سازمان به بانک رفاه،‌ از مزایای این طرح که ۲۰ میلیون تومان با سود یک درصد است بهره‌مند شوید

شرکت
بانک رفاه کارگران
نام وام
پیوند رفاه
سود
۱ %
سقف وام
۲۰ میلیون تومان
نوع ضمانت
ضامن رسمی
نیاز به سپرده
حساب سپرده لازم
قرض الحسنه
مسدودی سپرده
حداکثر زمان بازپرداخت
۳۶ ماه
قسط وام
۵۶۴,۱۶۲ تومان
کل سود وام
۳۰۹,۸۳۲ تومان
مجموع رقم وام و سود
۲۰,۴۰۹,۸۳۲ تومان
سپرده جداگانه
-
هزینه‌های جانبی
۱۰۰ هزار تومان شامل: تشکیل پرونده و اعتبارسنجی
شرایط و مقررات
وام‌گیرنده به بانک بدهی یا چک برگشتی نداشته نباشد
 بازپرداخت این طرح ۳۶ ماه است و بلافاصله پس از انجام مراحل اداری می‌توانید تسهیلات خود را دریافت کنید
ناگفته نماند که در این تسهیلات حقوق وام‌گیرنده باید حداقل ۶۰ درصد تسهیلات را پوشش دهد.

به گزارش بانک اول محمود شایان؛ مدیرعامل بانک مسکن در گفت‌وگو با ایبِنا: قبلاً تمام تسهیلات مسکن روستایی ۵ درصد بود که مابه‌التفاوت بین ۵ درصد تا ۱۸ درصد را دولت پرداخت می‌کرد که برای روستاییان برای نوسازی و بازسازی مسکن خیلی خوب بود.در دوره جدید، با ورود شخص رئیس جمهور به این موضوع، ایشان دستور دادند که تسهیلات روستایی طبق روال گذشته با نرخ ۵ درصد اعطا شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان