قیمت خودرو | قیمت خودرو صفر

پیش بینی نگران کننده از قیمت خودرو | نوسانات شدید در بازار خودرو

قیمت خودرو با نوساناتی همراه است. اگر اخباری از آزادسازی واردات و مشخص شدن تعرفه‌ها منتشر نشود، ممکن است رکود بازار تشدید شود.

پیش بینی نگران کننده از قیمت خودرو | نوسانات شدید در بازار خودرو
کدخبر : 2724
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

نوسان قیمت خودرو در بازار باعث کاهش خرید و فروش شده است. قیمت خودرو در چند ماه اخیر به دلیل نوسانات ارز تغییرات زیادی داشته است و فعالان حوزه بازار در انتظار ثبات قیمت خودرو هستند. آیا کاهش تولید خودرو تاثیری در کاهش قیمت خودرو دارد؟ هرچند اختلاف قیمت بین کارخانه و بازار باعث افزایشی شدن قیمت خودرو می‌شود.

عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو گفت: در حال حاضر بازار در شرایطی است که خرید و فروشی در آن صورت نمی‌گیرد. بازار در رکود سنگینی قرار گرفته است. اگر اخباری از آزادسازی واردات و مشخص شدن تعرفه‌ها منتشر نشود، ممکن است این رکود تشدید شود.

پیش از این نیز، مرتضی مصطفوی، کارشناس صنعت خودرو گفت: با به نتیجه نرسیدن مذاکرات دوحه و همچنین مذاکرات وین به نطر می‌رسد قیمت خودرو در بازار با افزایش نواسان همراه باشد. البته حتی اگر افزایشی در کار نباشد، شاهد کاهش قیمت نیز نخواهیم بود.

او توضیح داد: بازار خودرو در حال حاضر یک بازار دلاری است. اگر فروشنده یک خودرو دلار را افزایشی ببیند، خودروی خود را به قیمت بالاتری به فروش می‌رساند.

قیمت خودرو

قیمت خودروهای پرطرفدار

قیمت خودرو صفر داخلی امروز چهارشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۱ در بازار ایران به شرح زیر است:

پراید ۱۱۱ به قیمت ۲۰۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پراید ۱۳۱ نیز با قیمت ۱۷۵ میلیون تومان عرضه می‌شود.

دنا پلاس اتوماتیک مدل ۱۴۰۱ هم‌اکنون در قیمت ۵۰۸ میلیون تومان در بازار کشور موجود است. دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز به ۴۰۳  میلیون تومان رسید.

تیبا هاچ‌بک پلاس هم‌اکنون با نرخ ۲۱۱ میلیون تومان معامله می‌شود.

پژو ۲۰۶ تیپ دو  مدل ۱۴۰۱ به ۳۰۳ میلیون تومان رسید. ۲۰۶ تیپ پنج نیز در بازار کشور تا نرخ ۳۵۸ میلیون تومان پیش رفت.

پژو پارس اتوماتیک، با ۹ میلیون تومان افزایش قیمت نسبت به روز گذشته، بر قله ۴۸۴ میلیون تومان ایستاد.

تارا اتوماتیک امروز با دو میلیون کاهش نسبت به روز گذشته، به قیمت ۵۹۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: در حال حاضر بازار در شرایطی است که خرید و فروشی در آن صورت نمی‌گیرد. بازار در رکود سنگینی قرار گرفته است. اگر اخباری از آزادسازی واردات و مشخص شدن تعرفه‌ها منتشر نشود، ممکن است این رکود تشدید شود.

پیش از این نیز، مرتضی مصطفوی، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: با به نتیجه نرسیدن مذاکرات دوحه و همچنین مذاکرات وین به نطر می‌رسد قیمت خودرو در بازار با افزایش نواسان همراه باشد. البته حتی اگر افزایشی در کار نباشد، شاهد کاهش قیمت نیز نخواهیم بود.

او توضیح داد: بازار خودرو در حال حاضر یک بازار دلاری است. اگر فروشنده یک خودرو دلار را افزایشی ببیند، خودروی خود را به قیمت بالاتری به فروش می‌رساند.

آیا دو درصد کاهش تولید تاثیری در بازار و قیمت‌ها دارد؟

سعید مدنی، مدیرعامل اسبق سایپا در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: با توجه به اینکه تولید کاهشی بود، اما نسبت به سال گذشته خودروهای ناقص کمتری تولید شد. در نتیجه میزان عرضه خودرو به بازار نسبت به سال گذشته نه تنها کاهش نیافته، بلکه به صورت افزایشی بود.

او در رابطه با میزان عرضه گفت: در بازار همچنان تعادل بین تقاضا و عرضه برقرار نیست و با کمبود خودرو مواجه هستیم. اختلاف قیمت بین کارخانه و بازار نیز باعث بوجود آمدن تقاضای کاذب در بازار می‌شود. این فرایند بر قیمت‌ها تاثیرگذار خواهد بود و نوسان قیمتی را افزایش می‌دهد.

مدنی افزود: اما این کاهش تولید تاثیری بر هیچ نوع فروشی، اعم از فروش در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو یا فروش بدون قرعه‌کشی خودروسازان، ندارد. زیرا همانطور که گفته شد، مشکل کمبود عرضه برطرف نشد و خودرو به دست مصرف‌کننده واقعی نمی‌رسد.

مدنی توضیح داد: هیچ یک از سیاست‌های فعلی صنعت خودرو تا کنون تغییری نکرده است. در نتیجه بازار به روال گذشته خود ادامه می‌دهد و متناسب با نرخ دلار قیمت‌ها نیز نوسانی می‌شود. اما عاملی که در قیمت‌ها تاثیرگذار خواهد بود، آزادسازی واردات خودرو به کشور و همچنین لغو قیمت‌گذاری دستوری است.

او گفت: در حال حاضر خرید و فروش چندانی در بازار صورت نمی‌گیرد. زیرا خریداران منتظر اخبار آزادسازی واردات هستند. اگر واردات خودرو به کشور آزاد شود، عرضه و تقاضا در بازار به تعادل می‌رسد. همچنین نوسان قیمتی در خودروهای داخلی نیز کاهش می‌یابد.

ریزش گسترده قیمت خودرو

قیمت خودرو

بررسی نوسانات قیمتی در بازار خودرو حاکی از ریزش گسترده قیمت‌ها در این بازار است؛ در بین خودروهای پراید موجود در بازار مدل ۱۵۱ سال ۱۴۰۰ از ۱۷۷ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۱۷۵ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۴۰۱ این خودرو نیز در این مدت ۲ میلیون تومان ارزان شده است و ۱۸۳ میلیون تومان قیمت خورده است.

این کاهش قیمت‌ها در بین خودروهای پژو نیز مشهود است به طوری که پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۴۰۰ از ۲۹۴ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۲۹۳ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۴۰۱ این خودرو نیز از ۳۰۴ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۳۰۱ میلیون تومان رسیده است.

خودروهای پژو پارس نیز امروز ارزان شدند به طوری که پژو پارس LX مدل ۱۴۰۰ از ۳۶۷ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۳۶۳ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۴۰۱ این خودرو نیز از ۳۷۸ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۳۷۵ میلیون تومان رسیده است.

خودروهای سمند نیز در این مدت کاهش قیمت‌ها را تجربه کردند؛ سمند LX ساده مدل ۱۴۰۰ از ۲۸۹ میلیون تومان در روز گذشته امروز به قیمت ۲۸۷ میلیون تومان رسیده است و سمند LX EF۷ مدل ۱۳۹۹ نیز از ۳۱۵ میلیون تومان در روز گذشته امروز به قیمت ۳۱۳ میلیون تومان رسیده است.

خودروهای کوییک نیز در این مدت ریزش گسترده قیمت‌ها را تجربه کرده است به طوری که کوییک دنده‌ای مدل ۱۴۰۰ از ۲۰۶ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۲۰۴ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۴۰۱ این خودرو نیز از ۲۱۹ میلیون تومان در روز گذشته امروز به قیمت ۲۱۶ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۳۹۹ این خودرو نیز امروز ۱۹۷ میلیون تومان قیمت خورده است.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان