قیمت خودرو | قیمت خودرو صفر

پیش بینی مهم از قیمت خودرو در روزهای آینده | قیمت خودرو داخلی اعلام شد

یک ماه گذشته بازار خودرو کشور تحت تاثیر نوسانات قیمت دلار و اخبار منفی مذاکرات وین، روندی پرنوسان را طی کرد. اما بازار همچنان رکودی است.

پیش بینی مهم از قیمت خودرو در روزهای آینده | قیمت خودرو داخلی اعلام شد
کدخبر : 2480
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

قیمت خودرو در سال جدید با افزایش شدیدی روبرو شده است. مسئولان نتوانستند راهکاری برای کاهش قیمت خودرو ارائه دهند. به گفته مسئول مربوطه افزایش قیمت خودرو به دلیل ناتوانی در حجم تولید بوده و به تناسب آن تعداد متقاضیان نیز بالا بوده است. قیمت خودرو در روزهای پایانی فروردین همچنان روند صعودی خود را در پیش گرفته تا جایی که منجر به افزایش قیمت خودرو کارکرده نیز شده است. قیمت خودروهای وارداتی نیز بی نصیب از این گرانی نبودند و با افزایش قیمت زیاد مواجه شدند.

بابک صدرایی، کارشناس صنعت خودرو گفت: در یک ماه گذشته بازار خودرو کشور تحت تاثیر نوسانات قیمت دلار و اخبار منفی مذاکرات وین، روندی پرنوسان را طی کرد. اما بازار همچنان در وضعیت رکودی است.

او  در ادامه افزود: از سوی دیگر، با توجه به پیش‌بینی نرخ دلار و وضعیت کشور، خرید و فروش چندانی در بازار صورت نمی‌گیرد. البته عده‌ای به دلیل اینکه ارزش پول‌ آنها از بین نرود، به خرید خودرو روی می‌آورند.

این کارشناس صنعت خودرو توضیح داد: بحث پرونده هسته‌ای ایران و نرخ دلار بازار را ملتهب می‌کند. البته بحث واردات خودرو به کشور اگر به مرحله اجرا برسد، بازار را در مدت کوتاهی به رکود می‌برد. اما در نهایت، به نظر نمی‌رسد در طول یک تا دو هفته آینده در قیمت‌ ها جهش چندانی دیده شود.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: خودرو در بازار کشور در طول دو هفته گذشته، دچار تغییر قیمتی زیادی نشده است. حتی با توجه به اینکه شاهد نوسان نرخ ارز بودیم، اما نوسانات کمی در قیمت‌ها مشاهده شد. البته برخی از خودروها به دلیل محدودیت در عرضه، با نوسان قیمتی بیشتری همراه شدند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران توضیح داد: میزان عرضه خودرو به بازار جوابگوی تقاضا نیست. برای کاهش فاصله قیمتی بین بازار و کارخانه، باید عرضه خودرو به بازار افزایش یابد.

او گفت: البته علت بلاتکلیفی، رکود و معاملات کمی که در سطح بازار انجام می‌شود، دست نگه داشتن خریداران برای به نتیجه رسیدن بحث واردات خودرو و تاثیر آن بر بازار است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران توضیح داد: میزان عرضه خودرو به بازار جوابگوی تقاضا نیست. برای کاهش فاصله قیمتی بین بازار و کارخانه، باید عرضه خودرو به بازار افزایش یابد.

او گفت: البته علت بلاتکلیفی، رکود و معاملات کمی که در سطح بازار انجام می‌شود، دست نگه داشتن خریداران برای به نتیجه رسیدن بحث واردات خودرو و تاثیر آن بر بازار است.

بنا بر اطلاعات به دست آمده از سایت دیوار و آگهی‌های ثبت شده برای فروش خودروهای کارکرده در بازار، فهرستی از قیمت خودرو در محدوده ۱۵۰ تا ۳۵۰میلیون تومانی به دست آمده است. روند نوسانی قیمت این خودروها همچنان ادامه دارد.

در جدول زیر، ارزان‌ترین خودرو، پراید ۱۳۱ SE محسوب می‌شود. متوسط قیمت این خودرو در آگهی‌های این سایت در یک هفته گذشته، ۱۵۴ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان بوده است. در حالی که در گزارش پیشین تجارت‌نیوز از قیمت خودروهای کارکرده در ۹ خرداد، این خودرو به طور متوسط با نرخ ۱۵۵ میلیون و ۸۱۰ هزار تومان معامله می‌شد.

در راس گران‌ترین خودروها در جدول تجارت‌نیوز نیز، پژو پارس LX TU5 قرار دارد که متوسط قیمت آن به ۳۲۹ میلیون و ۴۱۰ هزار تومان تومان می‌رسد. این خودرو در گزارش پیشین، ۳۲۹ میلیون و ۴۵۰ هزارر تومان قیمت داشت.

بابک صدرایی، کارشناس صنعت خودرو در رابطه با طرح جدید وزارت صمت برای حذف قرعه‌کشی و احتمال حذف ۵۰ طرح فروش و مدل خودرو از فرایند قرعه‌کشی گفت: خودروهایی که از قرعه‌کشی حذف می‌شوند، بستگی به شرکت‌ تولیدکننده و میزان تقاضا برای آنها، شرایط متفاوتی را در بحث قیمت‌ها خواهند داشت.

صدرایی در ادامه توضیح داد: اگر میزان عرضه به بازار مناسب باشد، ثبات قیمتی در بازار ایجاد می‌شود. البته با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، در شرایط ثبات نرخ دلار نیز، نوسان قیمتی در بازار خودرو در حال افزایش است.

قرعه کشی دردی از گرانی قیمت خودرو دوا نکرد!

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌ داران خودرو تهران، به ثبات قیمت‌ها و عدم وجود تقاضای کاذب در چند هفته اخیر اشاره کرد و افزود که اگر خودروسازان نیز خودرو‌های بیش‌تری را به بازار عرضه می‌کردند، قیمت‌ها تا حدودی کاهش می‌یافت. وی نوسانات ارزی ناچیز در ماه‌های اخیر را نیز دلیلی بر ثبات قیمت خودرو دانست؛ اما قیمت‌گذاری توسط شورای رقابت و یا ستاد تنظیم بازار را بی‌تاثیر شمرد.

موتمنی دلیل اصلی افزایش قیمت‌ها را، عدم تامین نیاز بازار دانست و افزود که ثبت‌نام و قرعه‌کشی خودرو کافی نیست و تنها باعث سود‌های گزاف دلالان می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان