وام بانکی | وام بانکی نقدی

وام بانکی با شرایط آسان | شرایط دریافت وام نقدی از بانک ها

سه بانک صادرات، سامان و رفاه کارگران، به سپرده‌گذاران خود وام نقدی پرداخت می‌کنند که این وام‌ها شرایط متفاوتی دارند.

وام بانکی با شرایط آسان | شرایط دریافت وام نقدی از بانک ها
کدخبر : 2641
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

وام بانکی یکی از راهکارهایی است که دولت و بانک ها برای ایجاد آسایش در زندگی و تامین کمک هزینه مالی کارهای مختلف در نظر گرفته است. وام بانکی به مردم کمک می کند تا کیفیت زندگی خود را بهبود ببخشند یا در مسیر پیشرفت قرار بگیرند. وام بانکی را می توان از بانک های مختلف سطح کشور و یا از صندوق های قرض الحسنه دریافت کرد. کارمزد وام بانکی و شرایط دریافت آن در هر بانک و موسسه ای متفاوت می باشد. هم چنین مبلغ اعطای وام بانکی بر اساس صلاحدید مسئولان آن موسسه متغیر بوده و در هر دوره بنابر نوع وام، مبلغ وام بانکی تغییر می کند.

سه بانک صادرات، سامان و رفاه کارگران، به سپرده‌گذاران خود وام نقدی پرداخت می‌کنند که این وام‌ها شرایط متفاوتی دارند.

بانک‌ها متناسب با شرایط خاص مشتریان به آن‌ها وام می‌دهند که مبلغ و شرایط این وام‌ها متفاوت هستند. در این گزارش شرایط پرداخت وام سه بانک صادرات، سامان و رفاه کارگران مقایسه شده است.

وام نقدی ۲۰۰ میلیونی بانک صادرات با نرخ ۶ درصد

بانک صادرات طی طرح ۶۷ به افراد متقاضی تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان وام می‌دهد. کف مبلغ این وام هم پنج میلیون تومان است. متقاضیان این وام می‌توانند با افتتاح سپرده کوتاه مدت عادی در این بانک، به اندازه ۸۰ درصد از حساب سپرده خود وام بگیرند. به علاوه، سپرده‌گذاران ماهانه معادل ۷ درصد از مبلغ سپرده خود، بانک صادرات سود دریافت می‌کنند. همچنین این سپرده به عنوان ضمانت وام تا پایان تسویه مسدود می‌شود.

نرخ سود وام نقدی طرح ۶۷ بانک صادرات، ۶ درصد و حداکثر زمان بازپرداخت آن ۳۶ ماه است. به این ترتیب، دریافت‌کننده وام ۲۰۰میلیون تومانی، موظف است هر ماه قسطی ۶ میلیون و ۸۴ هزار تومانی را به بانک پرداخت کند. در نتیجه، کل سود وام به حدود ۱۹ میلیون تومان و مجموع رقم بازپرداخت متقاضی به بانک، به ۲۱۸ میلیون تومان می‌رسد.

سپرده‌گذاران بلندمدت از بانک سامان وام ۲۰۰ میلیونی بگیرند

بانک سامان نیز برای کسانی که در این بانک حساب بلند مدت دارند، وام ۲۰۰ میلیون تومانی با نرخ سود ۲۳درصد درنظر گرفته است. حداقل مبلغ سپرده‌گذاری بلندمدت در این بانک پنج میلیون تومان است و سپرده‌گذاران سود ۱۵ درصدی را از این حساب دریافت می‌کنند.

حداکثر زمان بازپرداخت این وام ۳۶ ماه است که به دلیل ۳ ماه تنفس، در ۳۳ قسط مساوی پرداخت می‌شود. هر قسط وام نقدی بانک سامان معادل هشت میلیون و ۲۳۰ هزار تومان است و مجموع رقم وام و سود پرداختی متقاضیان در پایان سررسید به ۲۶۵ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان می‌رسد.

ضمانت این وام هم مبلغ سپرده‌گذاری شده در بانک است که تا زمان سررسید مسدود می‌شود. در ضمن متقاضیان وام، نباید به بانک بدهکار یا دارای چک برگشتی باشند.

شرایط وام ۵۰ میلیونی بانک رفاه کارگران

افرادی که در بانک رفاه کارگران سپرده بلندمدت باز می‌کنند، می‌توانند تا سقف ۵۰ میلیون تومان از بانک وام بگیرند. نرخ سود این وام بر اساس میزان تسهیلات (۸۰ تا ۱۰۰درصد سپرده) و مدت ‌زمان بازپرداخت تعیین می‌شود که حداقل آن دو درصد و حداکثر هفت درصد خواهد بود.

این سپرده بلندمدت چهار درصد سود می‌دهد و بانک رفاه کارگران برای ضمانت تسهیلاتی که اعطا کرده، این سپرده‌ را تا زمان بازپرداخت کامل وام، مسدود می‌کند.

هر قسط وام در صورت دریافت وام نقدی با سود دو درصدی، معادل یک میلیون و ۴۳۰ هزار تومان خواهد بود و کل بازپرداخت متقاضی به بانک در پایان سررسید که حداکثر ۳۶ ماهه است، به ۵۱ میلیون و ۷۴۰ هزار تومان می‌رسد.

بانک‌های زیادی نیستند که وام طلا پرداخت می‌کنند و به طور معمول بانک‌ها مبالغ پایینی را برای وام طلای خود در نظر گرفته‌اند اما بدون ضامن بودن وام طلا نکته مثبت این وام است البته یک نکته مثبت دیگر هم وجود دارد که باهم بررسی خواهی کرد. در ادامه در مورد بانک‌هایی که وام با طلا پرداخت می‌کنند توضیح داده‌ایم.

مهم‌ترین مزیت دریافت وام طلا
مهم‌ترین مزیت وام طلا نسبت به وام‌های دیگر این است که شما طلای خود را به بانک می‌سپارید و مطمئن هستید در مکان نسبتا امنی نگهداری می‌شود!
بدون ضامن بودن وام طلا مزیت دیگر این وام می‌باشد.
وام طلا برای چه کسانی مناسب است؟
کسانی که ضامن کارمند ندارند.
کسانی که شرایط سپرده‌گذاری در بانک را ندارند.
افرادی که طلا دارند، اما مایل به فروش آنها نیستند.
کسانی که برای مدت کوتاهی به وجه نقد نیاز دارند.
آن دسته از افرادی که فرصت زیادی برای تامین وجه نقد مورد نیاز خود ندارند..
آنهایی که دسته چک ندارند.
آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان