وام قرض الحسنه | وام قرض الحسنه مسکن

متقاضیان وام قرض الحسنه بخوانند | شرایط دریافت وام قرض الحسنه

بانک قرض الحسنه مهر ایران به آن دسته از افرادی که امکان ایجاد میانگین حساب را در این مجموعه دارند تا ۳۰ میلیون تومان وام پرداخت می‌کند. اما در صورتی که فردی به وام احتیاج داشته باشد و نتواند میانگین حساب ایجاد کند، می‌تواند از وام قرض الحسنه ۲۰ میلیونی این مجموعه بهره ببرد.

متقاضیان وام قرض الحسنه بخوانند | شرایط دریافت وام قرض الحسنه
کدخبر : 1157
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

 وام قرض الحسنه یکی از کمک هزینه هایی است که بانک ها با سود بسیار کم با شرایط خاص به مشمولان واجد شرایط اعطا می کنند. وام قرض الحسنه هر بانک مبلغ متفاوتی داشته و هم چنین شرایط اعطای آن نیز متفاوت خواهد بود. وام قرض الحسنه تحت عناوین مختلف به مردم اعطا می شود که هر بانک هر زمان آمادگی اعطای وام قرض الحسنه را داشته باشد، آن را از طرق مختلف به مردم اعلام می کند. وام قرض الحسنه فرزند آوری خدمت دیگری از بانک ها به خانواده ها می باشد که می توانید جزئیات آن را در ادامه بخوانید.

 افرادی امکان ایجاد میانگین حساب مناسبی را داشته باشند، می‌توانند از وام ۳۰ میلیون تومانی طرح «امتیاز مهر» استفاده کنند. سود این وام ۴ درصد بوده و حداکثر مدت زمان پرداخت اقساط آن ۶۰ ماه است. متقاضیان این وام باید حساب قرض الحسنه داشته باشند و ضامن رسمی هم به بانک ارائه دهند. در صورت پرداخت وام ۳۰ میلیونی، با نرخ سود و مدت زمان بازپرداخت مشخص شده، میزان اقساط ۵۵۲ هزار و ۴۹۶ تومان خواهد بود.

شرایط وام قرض الحسنه ۲۰ میلیون تومانی تداوم مهر

وام ۲۰ میلیون تومانی تحت عنوان طرح «تداوم مهر» پرداخت می‌شود و سود آن ۴ درصد است. این نوع تسهیلات به ضامن رسمی نیاز دارد و متقاضیان دارای حساب قرض الحسنه امکان بهره گیری از این وام را دارند. حداکثر مدت زمان بازپرداخت این وام ۶۰ ماه است. با این رقم وام، سود و مدت زمان بازپرداخت مذکور، میزان اقساط ۳۶۸ هزار و ۳۳۰ تومان خواهد بود.

وام قرض الحسنه ۱۰۰ میلیونی فرزندآوری

علاوه بر وام ودیعه مسکن فرزندآوری، وام قرض‌الحسنه فرزندآوری هم به خانوارها پرداخت می‌شود. مبلغ این وام برای فرزند اول ۲۰ میلیون تومان، فرزند دوم، سوم و چهارم به ترتیب ۲۰، ۶۰ و ۸۰ میلیون تومان است. اگر خانواده‌ای صاحب فرزند پنجم و بیشتر باشد می‌تواند از وام قرض‌الحسنه فرزندآوری ۱۰۰ میلیونی استفاده کند.

بانک مرکزی هنوز جزئیات پرداخت وام فرزندآوری را اعلام نکرده و مشخص نیست اقساط این وام چند ماهه است. اما آنگونه که بانک مرکزی اعلام کرده خانواده‌های متقاضی دریافت وام فرزندآوری می‌توانند از فردا چهارم اردیبهشت ماه برای دریافت این وام به شعب بانکی مراجعه کنند.

پیش از این و در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، مجلس اعلام کرد که بانک‌ها برای پرداخت وام فرزندآوری تنها باید اعتبار فرد متقاضی را بررسی کنند و اگر اعتبار فرد تایید شد، بانک با اخذ یک سفته یا یک ضامن معتبر مکلف به پرداخت وام فرزندآوری است.

بر این اساس متقاضیان تنها با ارائه سفته یا یک ضامن می‌توانند وام ۲۰ تا ۱۰۰ میلیونی فرزندآوری را دریافت کنند. البته مشروط به اینکه اعتبار فرد متقاضی در شبکه بانکی تایید شود.

پیش تر نیز بانک ها با شرایط مختلف وام قرض الحسنه به متقاضیان ارائه می دادند. یکی از انواع وام قرض الحسنه که متقاضیان زیادی هم دارد و از این وام استقبال زیادی شده است، وام قرض الحسنه فرزند آوری است که پیش تر ارائه شد. جزئیات وام قرض الحسنه فرزند آوری دوره قبل را در ادامه می بینید.

مبلغ و جزئیات وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری

هفته سوم اسفندماه بود که نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبلغ و جزئیات وام ازدواج و فرزندآوری را تعیین کردند. طبق موافقت نمایندگان، قرار شد تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری به ازای فرزند اول ۲۰میلیون تومان، به ازای فرزند دوم ۴۰میلیون تومان، به ازای فرزند سوم ۶۰میلیون تومان، به ازای فرزند چهارم ۸۰میلیون تومان و به ازای فرزند پنجم به بعد ۱۰۰میلیون تومان پرداخت شود. برای تولد فرزندان دوقلو و بیشتر نیز به ازای هر فرزند یک وام تعلق می‌گیرد و ترتیب تولد لحاظ می‌شود.

امروز بانک مرکزی در بخشنامه‌ای، دستورالعمل تسهیلات فرزندآوری را برای اجرا به شبکه بانکی ابلاغ کرد. طبق آن بانک‌ها مکلف شدند حداکثر ظرف مدت یک هفته از تاریخ وصول این نامه، موضوع را به واحدهای اجرایی ذی‌ربط در سراسر کشور ابلاغ کنند. گفتنی است این فرصت یک هفته‌ای از دهم تا هفدهم فروردین برای وام ازدواج هم تعیین شده بود اما برخی از بانک‌ها پس از پایان مهلت مشخص شده، همچنان ابلاغیه‌ای دریافت نکرده بودند. باید دید آیا این اتفاق برای وام فرزندآوری هم رخ خواهد داد؟ گفتنی است اگر چه جزئیات این وام همزمان با وام ازدواج در مجلس مشخص شده بود اما اکنون با اختلاف ۲۱روزه به شبکه بانکی ابلاغ شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان