وام قرض الحسنه | وام قرض الحسنه ضروری

مشمولان وام قرض الحسنه چه کسانی اند | شرایط دریافت وام قرض الحسنه

بانک مسکن به افراد واجد شرایط وام قرض الحسنه ۱۰۰ میلیون تومانی خوداشتغالی را می‌پردازد.

مشمولان وام قرض الحسنه چه کسانی اند | شرایط دریافت وام قرض الحسنه
کدخبر : 265
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

وام قرض الحسنه یکی از وام هایی است که متقاضیان زیادی دارد. وام قرض الحسنه عمدتا توسط بانک مسکن، بانک رسالت و بانک مهر ایران به متقاضیان داده می شود. شرایط اعطای وام قرض الحسنه هر بانکی متفاوت از دیگری بوده و هم چنین سقف وام قرض الحسنه نیز بنابر دستورات و نظرات مسئولین بانک ها متفاوت خواهد بود. کارمزدی که به وام قرض الحسنه تعلق می گیرد، نیز در هر بانک متغیر از دیگری خواهد بود.

 وام خوداشتغالی بانک مسکن به افرادی پرداخت می‌شود که معرفی نامه خود را از سازمان بهزیستی، بنیاد شهید و امور ایثاگران یا کمیته امداد دریافت کرده باشند و به یکی از شعب بانک مسکن ارائه دهند. در صورتی که کسی خواهان این وام باشد، سقف تسهیلات برای وی ۱۰۰ میلیون تومان خواهد بود. ولی اگر کارفرمای واجد شرایطی این وام را از بانک مسکن درخواست کند، تسهیلات مذکور برای او حداکثر تا ۲۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا خواهد کرد. افرادی که شرایط یاد شده را داشته و مایل به دریافت این تسهیلات هستند، باید در یکی از شعب بانک مسکن سپرده قرض الحسنه داشته باشند و مانده حساب آن‌ها هم در حساب مذکور دستکم به ۱۰۰ هزار تومان برسد.

ضمانت اصلی برای پرداخت این تسهیلات، ضامن رسمی و سند ملکی است. به این صورت که برای تسهیلات تا سقف ۵۰ میلیون تومان، داشتن دو ضامن معتبر کافی بوده، اما برای مبالغ بیشتر باید سند ملکی به شعبه بانک ارائه شود. حداکثر مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات هم ۸۴ ماه ذکر شده است.

وام قرض الحسنه

اقساط وام قرض الحسنه ۱۰۰ میلیون تومانی خوداشتغالی

براساس اعلام بانک مسکن، متقاضیان نباید دارای بدهی معوق یا چک برگشتی در سیستم بانکی باشند. در حالی که اقساط در موعد مشخص شده پرداخت نشوند، نرخ وجه التزام آن‌ها ۱۲ درصد خواهد بود.

در صورتی که بانک به فردی وام ۱۰۰ میلیون تومانی را با مدت زمان بازپرداخت ۸۴ ماهه اعطا کند، مبلغ هر قسط برای وی یک میلیون و ۲۹۸ هزار و ۷۰۱ تومان خواهد بود.

وام قرض الحسنه دانشجویان

 مسعود گنجی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: ثبت‌نام وام ضروری و وام دکتری دانشجویان در نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ از امروز شنبه ۲۷ فروردین ماه آغاز شده و تا ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم ادامه داد: ثبت‌نام ۳ وام تحصیلی، شهریه و ودیعه مسکن دانشجویان نیز تا ۲۵ اردیبهشت ماه تمدید شده و ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱مبالغ وام‌های دانشجویی ۳۰ درصد رشد داشته و دانشگاه‌هایی که با کمبود ظرفیت خوابگاهی مواجه هستند، می‌توانند با استفاده از ظرفیت وام ودیعه مسکن نسبت به اجاره خوابگاه اقدام کرده و در اختیار دانشجویان قرار دهند.

وام ودیعه مسکن گروهی برای سال تحصیلی جدید، ۱۰۰ درصد افزایش یافته و این وام می‌تواند در تأمین خوابگاه، بخش عظیمی از کمبود ظرفیت خوابگاهی دانشگاه‌ها را برطرف کند.

صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم علاوه بر وام ودیعه مسکن، وام ودیعه گروهی نیز ارائه می‌دهد، دانشجویان برای دریافت وام گروهی، می‌توانند به سایت صندوق رفاه دانشجویان مراجعه کرده و ثبت نام کنند، سپس دانشگاه‌ها این دانشجویان را دسته بندی کرده و بعد از تأیید، اسامی آنان را به صندوق ارسال می‌کنند، صندوق نیز به ازای هر دانشجو در تهران ۵ میلیون تومان، در شهر‌های بزرگ ۴ میلیون تومان و در مابقی شهر‌ها ۳ میلیون تومان به حساب دانشگاه پرداخت می‌کند.

وام ودیعه مسکن متاهلی نیز با افزایش ۳۰ درصدی در تهران به ۳۲ میلیون و پانصد، در کلان شهر‌ها به ۲۶ میلیون و در سایر شهر‌ها به ۱۹ میلیون و پانصد هزار تومان افزایش یافته است.

وام قرض الحسنه

سقف وام قرض الحسنه افزایش یافت

اواخر سال گذشته با موافقت کمیسیون اعتباری بانک مرکزی، سقف پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ضروری و اشتغالزایی در بانک‌های قرض‌الحسنه به ترتیب به ۲۰۰ و ۵۰۰ میلیون تومان افزایش یافت. دوره بازپرداخت این تسهیلات نیز به حداکثر ۶۰ و ۸۴ ماهه تغیییر کرد.

پیش از این، سقف تسهیلات قرض‌الحسنه ضروری و اشتغالزایی ۵۰ و ۱۰۰ میلیون تومان بوده است.

جزئیات وام قرض الحسنه بانک های دیگر

اکنون، بانک مرکزی در سال جاری در بخشنامه‌ای افزایش سقف و دوره بازپرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه را به بانک‌های قرض‌الحسنه مهر ایران و رسالت ابلاغ کرد.

 افرادی که مایل به دریافت این وام هستند، می‌توانند به صورت غیرحضوری، با مراجعه به سایت بانک رسالت و افتتاح حساب به صورت آنلاین، بعد از مدت زمان مشخصی نسبت به دریافت این نوع تسهیلات اقدام کنند. لازم به ذکر است که برای این مجموعه مدارک شغلی، میزان درآمد، دارایی‌ها و گردش حساب مشتریان در جریان اعطای وام اهمیت دارد. فرآیند اعتبارسنجی متقاضیان وام قرض الحسنه بانک رسالت، از طریق سامانه مرآت انجام می‌شود. در صورتی که متقاضی اعتبار لازم را داشته باشد، جریان پرداخت وام به وی آغاز خواهد شد.

وام قرض الحسنه

مشتریانی که خواهان دریافت وام از بانک رسالت هستند باید معدل حساب مناسبی داشته و حداقل باید سه ماه از زمان خواب سپرده‌شان گذشته باشد. مبلغ وام با توجه به میزان سپرده تعیین می‌شود. اما در مجموع سقف این وام ۱۲۰ میلیون تومان است و ۲ درصد هم کارمزد سالیانه به آن تعلق می‌گیرد. حداکثر مدت زمان تسویه اقساط هم ۶۰ ماه اعلام شده است.

طبق قوانین موجود برای پرداخت وام، متقاضیان نباید بدهی معوق یا چک برگشتی در سیستم بانکی داشته باشند.

در صورتی که بانک با توجه به سپرده یکی از متقاضیان، به وی وام ۱۲۰ میلیون تومانی را اعطا کند و مدت زمان بازپرداخت نیز همان ۶۰ ماه تعیین شود، میزان قسط برای او ۲ میلیون و ۱۸۱ هزار و ۸۱۸ تومان خواهد بود. کل سود این وام ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و جمع کل اقساط و وام ۱۲۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان