خرید ملک در عمان / اقامت عمان از طریق خرید ملک

آیا مهاجرت به عمان از طریق سرمایه‌گذاری امکان‌پذیر است؟

خرید ملک در عمان / اقامت عمان از طریق خرید ملک
کدخبر : 10427
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

مهاجرت به عمان و اخذ اقامت از طریق خرید ملک در عمان را در این مطلب مورد بررسی قرار خواهیم داد . کشور عمان به لحاظ جغرافیایی در شبه جزیره عربستان واقع شده است. این کشور با کشورهای امارات، عربستان، یمن و ایران همسایه است. زبان این کشور عربی و واحد پول عمان ریال عمان است. ریال عمان یکی از با ارزش‌ترین پول‌های دنیا محسوب می‌شود. ویژگی‌های خاص این کشور باعث شده تا سرمایه‌گذاران زیادی برای کسب اقامت در این کشور، گزینه خرید ملک در عمان را انتخاب کنند. عمده درآمد این کشور، همانند دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس از طریق نفت و گاز تامین می‌شود. اما در سال‌های گذشته عمان در بخش گردشگری پیشرفت چشم‌گیری داشته و توانسته درآمد خوبی در این بخش داشته باشد. در سال‌های اخیر این کشور به خاطر اقتصاد پیشرو و نزدیکی به ایران، مورد توجه بسیاری از ایرانی‌ها واقع شده است. بسیاری از افراد برای کار، تحصیل و زندگی به دنبال مهاجرت و دریافت اقامت در کشور عمان هستند.

آیا مهاجرت به عمان از طریق سرمایه‌گذاری امکان‌پذیر است؟

بله؛ یکی از راه‌های مهاجرت به کشور عمان سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف است. به طور کلی دریافت اقامت با سرمایه‌گذاری به سه روش انجام می‌گیرد:
  • سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک در عمان
  • سرمایه‌گذاری با ثبت شرکت در عمان
  • سرمایه‌گذاری از طریق سپرده بانکی و خرید اوراق قرضه و سهام

عمان به دلیل رشد اقتصادی سریع و سیاست پایدار، به عنوان هدف سرمایه‌گذاری در بخش املاک شناخته شده است و یکی از روش‌های اخذ اقامت در عمان، خرید ملک در این کشور است. در ادامه این مقاله در خصوص چگونگی اخذ اقامت کشور عمان به روش خرید ملک توضیحاتی ارائه می‌شود.

مزایای مهاجرت به عمان

عمان کشوری کم‌حاشیه و به دور از تنش‌های سیاسی است. همین موضوع هم مهم‌ترین علت ارزش بالای پول در این کشور است. عمان کشوری امن و دوستانه است. روابط مثبت عمان با همسایگان باعث جذب سرمایه‌گذاران از سراسر دنیا شده است. عمان با داشتن ۱۷۰۰ کیلومتر مرز دریایی و مسیر بین خلیج فارس و اقیانوس هند، مقصد تاجران بسیاری از اروپا و افریقا برای تجارت و کسب و کار اقتصادی است. عمان کشوری در حال پیشرفت است که بستر کار و تجارت را برای مهاجران فراهم کرده است. با ساخت بزرگراه‌ها، بیمارستان‌های مدرن، دانشگاه‌ها و توجه به صنعت گردشگری، اقتصاد در عمان رشد چشم‌گیری داشته است.
از دیگر مزایای عمان می‌توان به نرخ ارزان خودرو و سوخت، مدارس بین المللی با کیفیت، مناظر زیبا و امنیت بالا اشاره کرد. البته زندگی در عمان معایبی هم دارد. از آن جایی که ارزش پول ایران به نسبت پول عمان بسیار پایین است؛ سفر به این کشور، هزینه زیادی برای افراد ایرانی دارد. هزینه بالای مخارج زندگی، مواد غذایی و هزینه بالای تحصیل چند مورد از این هزینه‌هاست. همچنین زمان‌بر بودن ارائه خدمات و گرمای هوا نیز از مهم‌ترین معایب زندگی در عمان است.

خرید ملک در عمان و اخذ اقامت عمان

عمان در حوزه مهاجر پذیری پیشرفت بسیاری داشته و امروزه با اجرایی شدن قانون خرید ملک در عمان توسط اتباع خارجی، سرمایه‌گذاران با خرید ملک می‌توانند؛ برای خود و خانواده درجه یک، درخواست اخذ اقامت کنند. هم‌زمان با اعطای سند به خریدار، امتیاز اقامت در عمان به صاحب ملک اعطا می‌شود. در صورت خرید زمین، بعد از اتمام مراحل ساخت و ساز، می‌توانید برای درخواست اخذ اقامت اقدام کنید. توجه داشته باشید مهاجران و اتباع خارجی می‌توانند برای خرید ملک در عمان، وام خرید ملک دریافت کنند. در حال حاضر واحدهای آپارتمانی در سه منطقه مسکونی واقع در پایتخت عمان، شهر مسقط، به همراه کلیه امکانات رفاهی وجود دارد که متقاضیان می‌توانند برای خرید آن‌ها به صورت نقد یا اقساطی اقدام کنند. تمامی این واحدها آماده تحویل بوده و پس از عقد قرارداد و صدور اقامت، هم‌زمان با ورود متقاضی به عمان، به ایشان تحویل داده می‌شود.

معرفی مناطق مسکونی ساحلی در مسقط

منطقه الموج

الموج منطقه‌ای ساحلی از شهر مسقط، با امکانات تفریحی و توریستی لوکس و مدرن است. وجود مناطق مسکونی در فضای سبز و مسیرهای آبی یک شیوه زندگی هیجان‌انگیز را به شما ارائه می‌دهد. امکاناتی همچون رستوران‌های لوکس، تفریحات و ورزش‌های آبی، تفرجگاه‌های ساحلی و فضای سبز، منطقه الموج را به یکی از پر رونق‌ترین و زیباترین مقاصد گردشگری توریست‌ها تبدیل کرده است. این منطقه با داشتن ۴۰۰ اسکله الموج مارینا، قطب تفریحات آبی و قایقرانی عمان محسوب می‌شود. بسیاری از هتل‌های مجلل، در این منطقه جای دارند. این منطقه بسیار مدرن و در سطح کلاس جهانی در قلب شهر مسقط واقع شده است. این منطقه با بهره‌گیری از معماری سنتی عمان، خیابان‌های نامتقارن و ساختمان‌ها کم ارتفاع طراحی شده است. قیمت این واحدها نسبت به مناطق دیگر در مسقط بالا بوده و رشد بسیاری داشته است. قیمت واحدهای یک‌خوابه این منطقه از حداقل ۱۰۵ هزار ریال عمان شروع می‌شود و قیمت واحدهای دو خوابه از حداقل ۱۴۰ هزار ریال عمان به بالا است.

منطقه مسقط بی

منطقه خلیج مسقط در بندر ساریا جیشا قرار دارد. این منطقه به تازگی افتتاح شده و یکی از مناطق مناسب برای سرمایه‌گذاری به حساب می‌آید. در این منطقه مجتمع مسکونی، هتل و املاک خصوصی ساخته شده است. گفته می‌شود واحدهای این منطقه در آینده با افزایش قیمت همراه خواهد بود. خرید اقساطی نیز در این منطقه امکان‌پذیر است. واحدهای یک‌خوابه این منطقه از حداقل ۸۰ هزار ریال عمان به بالا و واحدهای دو خوابه از حداقل ۱۲۰ هزار ریال عمان به بالا قیمت دارند.

 

منطقه مسقط هیلز

این منطقه نیز از بهترین مناطق شهر مسقط به شمار می‌رود. امکانات رفاهی همچون زمین گلف، مرکز خرید، رستوران‌ها و باشگاه بدنسازی اختصاصی در این منطقه وجود دارد. واحدهای مسکونی در منطقه هیلز نسبت به دو منطقه دیگر که اشاره شد؛ قیمت پایین‌تری دارد. این منطقه هم در آینده با افزایش قیمت روبرو خواهد شد و در نتیجه برای سرمایه‌گذاری بسیار مناسب است. امکان خرید اقساطی نیز فراهم است. واحدهای یک خوابه این منطقه از حداقل ۶۵ هزار ریال عمان به بالا و واحدهای دو خوابه از حداقل ۱۰۰ هزار ریال عمان به بالا قیمت‌گذاری شده‌اند.

خرید ملک در عمان به تازگی برای خارجی‌ها امکان‌پذیر شده است. این موضوع با هدف جذب سرمایه‌های مفید و ارائه فرصت سرمایه‌گذاری به خارجی‌هاست. چنانچه فرد خارجی قصد خرید ملک در عمان را داشته باشد؛ حتما باید یکی از واحدهای مسکونی موجود در شهرک‌های مشخص شده توسط دولت را خریداری کند. ارزش هر ملک با توجه به موقعیت شهرک‌ها و امکانات و متراژ آن متفاوت است. شما می‌توانید با خرید ملک در عمان، اقامت این کشور را برای خود و خانواده‌تان دریافت کنید. نظرات و سوالات خود را در مورد خرید ملک در عمان با ما به اشتراک بگذارید. جهت دریافت مشاوره رایگان از تیم مشاوران رسا با شماره ۰۲۱۲۲۹۵۰۹۷۵ تماس بگیرید.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان