ضرر ملکی ایرانیان در ترکیه

همان گونه که می دانید، در طی یک دهه گذشته، طیف زیادی از هموطنانی که متقاضی مهاجرت به خارج از کشور بودند، ترکیه را به عنوان مقصد خود انتخاب کردند.

ضرر ملکی ایرانیان در ترکیه
کدخبر : 7981
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

دلیل این موضوع را می‌توان امکان دریافت شهروندی با خرید ملک در این کشور دانست. به عبارت ساده تر متقاضیان می توانند تنها با خرید یک خانه در این کشور، شهروندی آن را به دست آورده و در نتیجه پروسه مهاجرت خود را با رویه مناسب تر انجام دهند. آنها بر این باور بودند که خرید یک ملک می تواند سرمایه گذاری مناسبی باشد. با این حال باید عنوان کنیم که در این مسیر زیان های مختلفی هم وجود دارد که متقاضیان متحمل آن شده اند. ما در ادامه این مقاله سعی داریم تا مروری بر روی ضرر ملکی ایرانیان در ترکیه داشته باشیم؛ لذا اگر شما هم جزو متقاضیان پیش خرید آپارتمان در ترکیه هستید، حتما ما را تا انتها همراهی کنید.

 

ضرر های ایرانیان برای خرید آپارتمان در ترکیه 

طبق آمار دولت ترکیه، ایرانیان در سپتامبر ۲۰۲۱ ، حدود ۱۳۰۰ خانه در کشور ترکیه خریداری کرده‌اند. این مقدار حدود دو و نیم برابر حجم میانگین خرید ماهیانه متقاضیان ایرانی بوده است. چنین رشد تقاضایی را می توان ناشی از رفتار هیجانی ایرانیان دانست که طی چند ماه گذشته میان آنان حاکم شده است. اگرچه خرید خانه در ترکیه مزایای بسیاری را برای این متقاضیان به همراه دارد، اما اغلب آنها مسیر مورد نظر را بدین دلیل انتخاب کرده اند تا یک بازی دوسر برد را داشته باشند. به عبارتی هم بتوانند اقامت یک کشور را به دست آورده و هم سرمایه گذاری مطمئنی انجام داده باشند؛ چرا که تصور می‌کردند بازار رو به رشد ترکیه می تواند باعث افزایش سرمایه آنها نیز بشود. با این حال سیاست‌های غلط اردوغان در طی چند سال گذشته باعث شد تا شرایط معکوسی برای این افراد ایجاد شود. در واقع آنها برای خرید ملک باید ریال را به دلار یا یورو تبدیل کرده و سپس بر مبنای آن هزینه های خود را پرداخت می کردند. متاسفانه در طی چند سال گذشته، ارزش لیر در مقایسه با یورو و دلار کاهش چشمگیری داشته است. همین عامل هم سبب شده تا عملاً سرمایه گذاری ایرانیان با افت های زیادی مواجه شود. البته این تنها موضوعی نیست که منجر به افت دارایی ها شده است؛ چرا که اغلب سرمایه‌گذاران نمی‌توانند به مدت پنج سال ملک خریداری شده خود را هم به فروش برسانند. همین عامل سبب می شود تا آنان نتوانند به سرمایه خود در طول این چند سال دسترسی داشته باشند. این موضوع سرمایه آنها را بیش از پیش در معرض نزول قرار می دهد.

 

2

کلاهبرداری های مختلفی که در روند خرید خانه و البته تغییر سند رخ می دهد، می تواند بخش دیگری از این ضرر باشد. در واقع اغلب متقاضیان آگاهی های کافی در رابطه با نکات مهم پیرامون خرید آپارتمان در استانبول و نکات مربوط به آن را ندارند. این موضوع هم باعث می‌شود تا در هنگام خرید خود اشتباهات مختلفی را انجام داده یا در معرض کلاهبرداری های گوناگون قرار گیرند. برای مثال گاها خانه های کم ارزشی را با قیمت های گزاف به آنها فروخته می شود. این عامل سبب می‌شود تا آنها در حین فروش خانه، ضررهای بیشتری را متحمل شوند. مازاد بر تمامی این فاکتور ها، باید هزینه های مربوط به انتقال سند، مالیات، بیمه و موارد مشابه را هم لحاظ کنید. غالباً این هزینه ها تا ۳۵ درصد ارزش ملک شما خواهند بود. همین عامل باعث می‌شود تا متقاضیان ضرر نسبتاً سنگینی را در خرید ملک در ترکیه تجربه کنند. البته این موضوع به شرطی است که آنها به شیوه‌ای خودسرانه و البته تحت تاثیر جوسازی های موجود عمل کرده باشند.

راه های جلوگیری از ضرر در پروسه خرید ملک در ترکیه 

یقینا ضرر و زیان های ذکر شده می تواند تا حدودی دیدگاه شما در رابطه با پیش خرید آپارتمان در ترکیه یا مهاجرت از این طریق را برایتان مبهم سازد. با این حال باید عنوان کنیم که راه هایی هم برای پیشگیری از این مشکلات وجود دارد. به عبارت ساده تر اگر شما اقدامات خود را با حساسیت و وسواس بالاتری دنبال کنید، یقینا می توانید بخش اعظم این ضرر ها را دفع کنید. برای مثال خرید خانه در نواحی در حال رشد می‌تواند تا حدود زیادی مانع از هدر رفت سرمایه شما شود؛ چرا که در طول زمان باز هم متقاضیان بیشتری برای آن وجود خواهد داشت.

3

از طرفی داشتن یک تیم مشاوره مناسب هم که بتواند پروژه ها و گزینه های مناسب را به شما معرفی کند، یقینا کار را برای تان بسیار ایده آل تر خواهد کرد. در حقیقت یک تیم با تجربه می تواند به خوبی انتخاب های شما را هدفمند کرده و املاک مناسب تری را به شما معرفی کند. از طرفی دیگر آنها با شناخت کامل هزینه های اداری می توانند مانع از ضرر شما در این حوزه شوند. برای مثال آنها می توانند با ترفند های قانونی، بخشی از هزینه ها را کم کرده و البته مواردی را هم بر عهده فروشنده قرار دهند. این موضوع باعث می‌شود تا در نهایت شما هزینه های به مراتب کمتری را در این پروسه از دست دهید.

سخن آخر

متاسفانه در سال جاری ضرر ملکی ایرانیان در ترکیه رشد چشمگیری را تجربه کرده است. این موضوع دلایل مختلفی دارد. اما شاخص ترین آنها اقتصاد رو به نزول ترکیه و البته عدم آگاهی و حرکت های شتابزده متقاضیان است که در نهایت باعث می شود تا زیان های گوناگونی متوجه آنان شود. ما در گروه گات ترکی نهایت تلاش خود را به کار گرفته ایم تا روند مذکور را برای شما بهینه تر کرده و البته ضرر های موجود در این مسیر را هم به شما گوشزد کنیم. از طرفی دیگر ما مناسبترین و بهترین پروژه های مسکونی در حال رشد ترکیه را به شما معرفی می کنیم که یقینا در سالهای پیش رو کمتر تحت تاثیر بازار نزولی خواهند بود. مجموع این موارد می تواند در مدیریت بهتر هزینه های تان به شما کمک کند.

برچسب : خرید ملک در ترکیه / خرید ملک در استانبول/ خرید آپارتمان در استانبول

توضیحات متا : ضرر ملکی ایرانیان در ترکیه به خاطر ناآگاهی آن ها در پروسه خرید ملک و مشاوره نگرفتن از تیم مشاوره مناسب بسیار شنیده اید. مجموعه گات ترکی تلاش کرده تا حد زیادی جلوی این ضرر و زیان را گرفته و ایرانیان را در این مسیر همراهی کند.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان