سویه های جدید اومیکرون در ایران شناسایی شد

سویه‌های جدید اومیکرون در کشور شناسایی شده است. آنطور که متخصصان می‌گویند سویه BA4 و BA4 سرایت بیشتری نسبت به سویه‌های قبلی کرونا دارد.

سویه های جدید اومیکرون در ایران شناسایی شد
کدخبر : 2913
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

سویه‌های جدید به سرعت در حال انتشار است

آمار فوتی‌های کرونا دوباره دو رقمی شد. وزارت بهداشت روی دریافت دز سوم و چهارم کرونا تاکید دارد. آنطور که کمال حیدری، معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: «سویه‌های جدید کرونا ( BA.4 و BA.5) به سرعت در کشور در حال انتشار است. به طوری که روز گذشته ۱۷ درصد از مراجعه کنندگان درگیر سویه BA.5 بوده‌اند.»

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: «مشکلات گوارشی، علائم سویه جدید کروناست. در زیرسویه‌های جدید کرونا، هر ۱ نفر می‌تواند تا ۱۸ نفر را درگیر کند.»

عبور از روزهای سیاه کرونایی تا واکسیناسیون

کرونا در حالی دوباره در حال خودنمایی است که مدت‌ها بود ابران از آن روزهای سیاه فوتی عبور کرده بود. روزهایی که فوتی‌های کرونا به ۷۰۰ نفر در روز هم می‌رسید.

واردات واکسن کرونا با حواشی زیادی مواجه بود. از یک سو ممنوعیت واردات و از سوی دیگر تاکید بر تولید واکسن داخلی، واکسیناسیون را سخت کرد.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، در طول ۲۴ ساعت گذشته، پنج بیمار مبتلا به کرونا در کشور جان خود را از دست دادند. مجموع جانباختگان این بیماری، به ۱۴۱ هزار و ۴۴۴ نفر رسید.

از دیروز تا امروز، ۱۴۵۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی و ۲۵۴ نفر از آنها بستری شدند

 

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان