درگذشت فیزیکدان معروف ایرانی بر اثر تصادف

پروفسور محمد رضا ستاره در محور دیواندره- بیجار درگذشت، محوری که بر اساس برخی روایت ها قریب به دو دهه است که قرار است دو بانده شود. سالانه ۱۷ هزار نفر بر اثر تصادفات رانندگی در ایران جان خود را از دست می‌دهند.

درگذشت فیزیکدان معروف ایرانی بر اثر تصادف
کدخبر : 2750
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

۱۳ تیر ماه پیکر دانشمند فرزانه بیجار در قطعه نام اوران بیجار دفن شد.

مردم داغدار بیجار با حضوری پرشور در بدرقه پیکر پروفسور محمدرضا ستاره، فرزند خلف دیار گروس، ارادت خود را به این شخصیت برجسته و مثال زدنی نشان دادند.

صبح امروز مراسم خاکسپاری با حضور جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی و خانواده پروفسور ستاره در آرامستان باغ رضوان برگزار شد.

کیومرث کرمی معاون پژوهشی دانشگاه کردستان درحاشیه این مراسم، درگذشت پروفسور ستاره را ضایعه ای بزرگ دانست و افزود: هر دانشجویی که پروفسور ستاره تربیت کرد به نیابت از ایشان سفیری خواهد بود در جهت پژوهش و پایه گذاری علمی جدید.

وی تصریح کرد: عِرق به بیجار و وطن دوستی از خصلت های بارز این دانشمند بود و در تمامی مقالات خود با افتخار آدرس محل سکونتش را بیجار معرفی می کرد.

کرمی اظهار کرد: بیش از ۳۰۰ مقاله از پروفسور ستاره به نام بیجار و کردستان ثبت شده و سال ها زمان لازم است تا شخصیتی همچون پروفسور ستاره دوباره پا به جهان بگذارد.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این مراسم از پروفسور ستاره به عنوان شخصیت برتر جهان اسلام یاد کرد و افزود: وی از فیزیکدانان برتر دنیا بود و تمام اندیشمندان او را به خوبی می شناسند.

علیرضا زندیان تاکید کرد: پروفسور ستاره معرف تمامی جوامع علمی و دانشگاهی و الگوی جوانان این مرز و بوم است و امیدواریم راه این دانشمند برجسته توسط همین فرزندان ادامه داشته باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان