درگذشت پروفسور برجسته ایرانی

پروفسور "محمدرضا ستاره" فیزیکدان برجسته ایرانی و از دانشمندان برتر جهان اسلام در اثر سانحه تصادف جان باخت.

درگذشت پروفسور برجسته ایرانی
کدخبر : 2632
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

 پروفسور "محمدرضا ستاره" از دانشمندان برتر جهان اسلام در اول خردادماه سال 1401 در مسیر بیجار به دیواندره دچار سانحه تصادف شد و پس از تحمل بیش از یک ماه درد ناشی از تصادف و چند عمل جراحی، 11 تیر ماه جاری در بیمارستان امام خمینی(ره) تهران دار فانی را وداع گفت.

پروفسور ستاره، اهل بیجار و از جمله نخبگان علمی و دانشمندان این شهرستان و استان کردستان به شمار می‌رفت. استاد محمدرضا ستاره، دکتری خود را در سال 1380 از دانشگاه صنعتی شریف در زمینه فیزیک نظری اخذ کرد. تألیف بیش از 300 عنوان مقاله در مجلات معتبر بین‌المللی و تربیت ده‌ها دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد و دکتری فیزیک از خدمات ماندگار ایشان به جامعه علمی کشور است.

وی دارای شاخص هرش 52 بوده و مقالات وی بیش از 11000 ارجاع دریافت کرده‌اند که از این نظر در بین فیزیکدانان ایرانی جایگاه رفیعی دارد. از جمله افتخارات دکتر ستاره انتخاب به عنوان دو درصد دانشمند برتر جهان طبق ارزیابی دانشگاه استنفورد، دانشمند برتر جهان اسلام، پژوهشگر برتر کشوری و عضو فدراسیون سرآمدان علمی ایران است. وی از دانشمندان و فرزانگان معاصر و از نمادهای علم و پژوهش در استان کردستان به شمار می‌آمد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان