قیمت دلار | قیمت دلار در بازار

سقوط آزاد قیمت دلار در بازار امروز | قیمت دلار در بازار 23 بهمن ماه چقدر شد؟

دلار در تابلوی صرافی‌ها تا ساعت ۱۱:۱۵ امروز یکشنبه با ۲ تومان کاهش، ۴۲ هزار و ۹۹۱ تومان قیمت خورد.

سقوط آزاد قیمت دلار در بازار امروز | قیمت دلار در بازار 23 بهمن ماه چقدر شد؟
کدخبر : 9816
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

امید است که با کاهش قیمت دلار، قیمت سکه نیز به وضع بهتری برسد و قیمت مناسب تری پیدا کند.قیمت دلار در روز های اخیر روند صعودی بدی را در پیش گرفته است. پیش بینی های عجیبی از قیمت دلار انجام گرفته و نشان از این دارد که قیمت دلار مرز 29 هزار تومان را طی کند. در راستای افزایش قیمت دلار، قیمت سکه و طلا نیز بالا می رود. قیمت دلار چند روزی است که روال صعودی خود را در پیش گرفته و روز به روز گران تر می شود. خبر ها حاکی از آن است که قیمت دلار  امروز افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، با تغییر سیاست ارزی بانک مرکزی و حذف دلار توافقی از معاملات بازار متشکل ارزی، نرخ فروش ارز به صورت اسکناس توسط صرافی‌ها در سایت بازار متشکل معاملات ارز ایران اعلام می‌شود.

تا ساعت ۱۱ امروز یکشنبه (۲۳ بهمن‌ماه) نرخ دلار در صرافی‌ها ۴۲ هزار و ۹۹۱ تومان و نرخ یورو حدود ۴۵ هزار و ۹۳۰ تومان اعلام شده است.

طبق اعلام بانک مرکزی، از روز ۱۴۰۱/۱۱/۰۴ کلیه صرافی‌ها مجازند نسبت به فروش ارز به صورت اسکناس با نرخ منتشرشده تحت عنوان "آخرین نرخ صرافی‌ها" در سایت مدیریت بازار متشکل معاملات ارز ایران به آدرس www.ice.ir اقدام نمایند.

به منظور تسهیل در تأمین نیاز‌های ارزی ضروری مردم، تا اطلاع ثانوی بازار متشکل معاملات ارزی همه روزه از ساعت ۹ الی ۱۹ فعال است. بر این اساس، تالار معاملات بازار متشکل معاملات ارز ایران، هر ۷ روز هفته فعالیت خواهد داشت.

امکان برداشت ارز برای صرافی‌ها تا ساعت ۱۵ وجود خواهد داشت و درخواست برداشت بعد ساعت ۱۵ به روز بعد موکول خواهد شد.

عراق خواست آمریکا را برای کنترل قیمت دلار پذیرفت

سخنگوی وزارت امور خارجه عراق عنوان کرد: سیستم بانکداری عراق در چارچوب مبارزه با فساد و پولشویی فعالیت خواهد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، هیات عراقی که برای رایزنی با دولت آمریکا در واشنگتن به سر می‌برد، اعلام کرد تدابیر لازم را برای اصلاح ساختار بانکی این کشور در دستور کار قرار داده است.

خبرگزاری رسمی عراق گزارش داد هیات عالی‌رتبه عراقی به ریاست فؤاد حسین، وزیر امور خارجه این کشور که در حال حاضر در واشنگتن به سر می‌برد، روز جمعه اعلام کرد تدابیر لازم را برای اصلاح نظام بانکداری این کشور در دستور کار خود قرار خواهد داد.

احمد الصحاف، سخنگوی وزارت خارجه عراق، اعلام کرد: فؤاد حسین جانشین نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه عراق و هیات همراه با معاونان وزیر خزانه‌داری آمریکا دیدار کرد و با آنها مسائل مورد اهتمام مشترک و نیز همکاری دوجانبه بین دو کشور را مورد بحث و بررسی قرار داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه عراق هیات عراقی بر اتخاذ تدابیر لازم از سوی دولت و بانک مرکزی برای بهبود و اصلاح سیاست‌های پولی تاکید کرد و افزود: در همین راستا سیستم بانکداری عراق در چارچوب مبارزه با فساد و پولشویی فعالیت خواهد کرد.

گفته می‌شود دولت عراق طی ماه‌های اخیر تحت شدیدترین فشارهای ارزی دولت آمریکا قرار گرفته و مسئولان آمریکایی ادعا کردند این فشارها در راستای مجاب کردن عراق به پذیرش اعمال سیاست‌های پولی آمریکا در عراق صورت می‌گیرد.

فشارهای ارزی دولت آمریکا بر عراق باعث شده بود پول ملی عراق چند ده درصد از ارزش خود را از دست بدهد.

گفتنی است، چندی پیش روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال مدعی شد که ایالات متحده آمریکا در تلاش برای بستن مسیر تبادل دلار بین ایران و عراق است.

گفتگوی وزیران خارجه ایران و عراق درباره مذاکرات احیای برجام

گفتنی است امروز همچنین در تماس تلفنی فواد حسین وزیر خارجه عراق و امیرعبداللهیان درباره آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه و همچنین گام‌های مرتبط با توافق برای لغو تحریم ها رایزنی کردند. به گزارش خبرآنلاین، وزیر خارجه عراق از امیرعبداللهیان یرای سفر به بغداد دعوت کرده است.

منبع: اعتماد آنلاین

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان