قیمت دلار | قیمت دلار در بازار | قیمت دلار امروز

ریزش شدید قیمت دلار در معاملات امروز | دلار در بازار چند شد؟

وضعیت بازارهای پولی و مالی امروز 13 خرداد ۱۴۰۳ را در این گزارش مشاهده می کنید.

ریزش شدید قیمت دلار در معاملات امروز | دلار در بازار چند شد؟
کدخبر : 18840
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

قیمت دلار در بازار روزبه‌روز تاثیر قابل ملاحظه‌ای بر تحولات اقتصادی دارد. قیمت دلار نه تنها بر تجارت خارجی کشورها تأثیر می‌گذارد، بلکه بر قدرت خرید و زنجیره تأمین نیز تأثیرگذار است. دقت در پیش‌بینی و تحلیل قیمت دلار در بازارهای مالی راهبردی حیاتی برای افراد و شرکت‌هاست. 

قیمت دلار و  قیمت یورو امروز در صرافی بانک ملی ایران اعلام شد.

براین اساس قیمت خرید دلار آمریکا 44,731 (چهل و چهار هزار و هفتصد و سی و یک تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا 45,182 (چهل و پنج هزار و صد و هشتاد و دو تومان) اعلام شد.

همچنین قیمت خرید یورو 48,539 (چهل و هشت هزار و پانصد و سی و نه تومان) و قیمت فروش یورو 49,029 (چهل و نه هزار و بیست و نه تومان) است.

با کلیک‌های قیمتی روزافزون دلار، تأثیرگذاری این واحد پولی در بازارهای جهانی به قدری چشمگیر است که ارزش آن بیش از همیشه به چشم می‌آید. تغییرات ناگهانی در نرخ ارز دلار می‌تواند اثرات چندگانه‌ای بر کشورها و اقتصادها داشته باشد. اهمیت تعیینی قیمت دلار در بازارهای جهانی، بر ارزش ارزی و کارکرد اقتصادی عموماً اثر می‌گذارد. همچنین، وابستگی بسیاری از صنایع و تجارت به نرخ دلار، نقش بسزایی در موفقیت یا شکست این بخش‌ها دارد. بنابراین، انتخاب و تصمیم‌گیری‌های درست مبنی بر مدیریت مناسب قیمت دلار در اقتصادها، می‌تواند یکی از مهمترین چالش‌ها برای تصمیم‌گیران اقتصادی باشد.ئ*

قیمت دلار آمریکا امروز یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳, در بازار ۵۸,۸۰۰ تومان است که نسبت به روز گذشته ۲۰۰ تومان (۰.۳۴ درصد) کاهش یافته است. هر واحد دلار آمریکا ، روز گذشته با قیمت ۵۹,۰۰۰ تومان معامله می شد.

امروز قیمت دلار در بازار آزاد مانند دیروز با کاهش قیمت روبرو بوده است، قیمت دلار آمریکا که دیروز با کاهش قیمت ۱۵۰ تومانی به ۵۹,۰۰۰ رسیده بود، امروز یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ با کاهش ۲۰۰ تومانی (۰.۳۴ درصد) به ۵۸,۸۰۰ رسید. بالاترین قیمت دلار آمریکا در ۲۴ ساعت گذشته ۵۸,۸۰۰ تومان و در پایین‌ترین قیمت در رقم ۵۸,۸۰۰ تومان خرید و فروش می‌شد. قیمت فعلی دلار آمریکا نسبت به هفته گذشته ۲.۰۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد. همچنین بهای هر واحد دلار آمریکا در شش ماه گذشته حدود ۱۶.۶۷ درصد افزایش یافته است.

معامله‌گران روند تقاضا در روزهای ابتدایی خرداد را برخلاف اردیبهشت افزایشی عنوان کردند. به نظر می‌رسد این رشد تقاضا با بازگشایی بازارها در روز شنبه پنجم خرداد مرتبط بود. همچنین بازار طلا بعد از نزدیک به یک ماه اعتراض به سامانه جامع تجارت کار خود را از سر گرفت و همین موضوع انباشت تقاضای روزهای گذشته را وارد بازار کرد. هر چند شنیده‌های حاکی است نهاد تصمیم‌گیر برای اجرای سامانه جامع تجارت به طلافروشان فشار وارد کرده و فعالان این بازار می‌گویندد احتمال چالش مجدد بر سر اجرای آن در هفته آتی وجود دارد.

در حالی که هفته دوم خرداد (هفته جاری)، نیمه تعطیل است و به نظر می‌رسد بازار ارز نیز در انتظار نتیجه نشست شورای حکام خواهد نشست نباید انتظار نوسانات شدید قیمت ارز را در هفته آتی داشته باشیم.

در بازار امروز بورس، شاهد رشد شاخص کل بودیم و قیمت سهام افزایش یافت. همچنین، دلار به کانال ۵۹ هزار تومانی نزدیک شد.در این گزارش نگاهی به بازار بورس، طلا، سکه، ارز، ارز دیجیتال و خودرو در ایران داریم.

در تاریخ ۱۲ خرداد ماه، بازار سهام ایران شاهد رشد شاخص کل و افزایش قیمت سهام بود. این روند مثبت در بازار بورس باعث تغییر رنگ نمادهای برخی از سهام به رنگ سبز در صفحه نمایش بورس شد.

روند مثبت در بورس می‌تواند برای سرمایه‌گذاران و فعالان بازار سرمایه مطلوب باشد، زیرا افزایش ارزش سهام می‌تواند منجر به افزایش بازده و سود سرمایه‌گذاری آنها شود. با این حال، همواره باید به نوسانات بازار و عوامل مؤثر بر آن توجه داشت و تصمیمات سرمایه‌گذاری بر اساس تحلیل دقیق شرایط و ریسک‌های موجود اتخاذ شود.معاملات در این روز با شروعی صعودی آغاز شد و در ادامه این صعود، تدریجاً افزایش پیدا کرد. در نیمه روز، ریزش نسبی در شاخص کل رخ داد و شاخص به بالای ۴ هزار واحدی رسید.
 
شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با ریزش نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  ریزش کاهشی شد تا با ریزش ۶۲۰ واحدی به ۶۸۴  هزار و ۷۳۳ واحدی رضایت دهد.رذ
نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز آریا، مارون، هرمز، زاگرس، خاور، کگهر و تجلی هستند.

قیمت ارز در بازار متشکل ارزی: هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۵ هزار و ۱۸۲ تومان رسید. نرخ هر حواله دلار به ۴۲ هزار و ۱۸۷ تومان افزایش یافت.

این افزایش قیمت دلار در بازار رسمی ارز، تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله تحولات سیاسی و اقتصادی در کشور و همچنین میزان عرضه و تقاضا برای دلار در بازار قرار دارد. معامله‌گران و فعالان بازار ارز باید این تغییرات را در تصمیم‌گیری‌های خود مدنظر قرار دهند.

 

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران به ۴۹ هزار و ۱۵ تومان و نرخ حواله یورو نیز به ۴۵ هزار و ۷۶۶ تومان رسیده است.از سوی دیگر اسکناس درهم امارات ۱۲ هزار و ۳۰۳ تومان ارزش‌گذاری شده و نرخ حواله درهم نیز ۱۱ هزار و ۴۸۷ تومان است.
 
بر اساس اطلاعات جدید، قیمت دلار در سایت بانک مرکزی که تا مدت‌زمان زیادی در سطح ۴۲۰۰ تومان درج شده بود، اکنون تغییر کرده است.بانک مرکزی، نرخ جدید دلار را معادل ۳۷ هزار تومان اعلام کرده است.

هر اونس طلا، امروز به ۲,۳۲۷ (دو هزار و سیصد و بیست و هفت) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۰.۶۵ درصدی داشته است.

 

امروز قیمت سکه امامی به ۴۰,۷۵۰,۰۰۰ (چهل میلیون و هفتصد و پنجاه هزار) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، بدون تغییر است. قیمت دلار روند صعودی را تجربه کرده است.
 
هر اونس طلا، امروز به ۲,۳۲۷ (دو هزار و سیصد و بیست و هفت) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۰.۶۵ درصدی داشته است.
 
قیمت طلا کاهش یافت و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۳,۳۶۵,۶۰۰ (سه میلیون و سیصد و شصت و پنج هزار و ششصد ) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، کاهش ۰.۲۵ درصدی داشته است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت گشتنی نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت گشتنی نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد