قیمت دلار | قیمت دلار در بازار | قیمت دلار امروز

قیمت دلار در خرداد ماه ریخت | خبر مهم از قیمت دلار در 6 خرداد

قیمت دلار امروز 6 خرداد با کاهش همراه بود

قیمت دلار در خرداد ماه ریخت | خبر مهم از قیمت دلار در 6 خرداد
کدخبر : 18660
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

قیمت دلار در شروع معاملات نخستین روز هفته با نوسان افزایشی محدودی بازگشایی شد، اما در ادامه معاملات کاهش محدودی پیدا کرد و در روند رنج قرار گرفت. کارشناسان اقتصادی معتقدند در شرایط اغمای اقتصادی قرار داریم و در چنین موقعیتی تقاضا به صفر می‌رسد و تصمیم‌گیری‌های مالی به تعویق می‌افتد.

قیمت دلار در اولین روز هفته با افزایش محدودی بازگشایی شد، اما در ادامه معاملات با کاهش ۳۰۰ تومانی به منطقه قیمتی هفته گذشته برگشت. اسکناس آمریکایی روز شنبه در نیمه کانال هفتم از کریدور پنجم بسته شد.

 در حالی که کمتر از ده روز به برگزاری نشست شورای حکام باقی مانده برخی سیگنال‌های سیاسی  در این رابطه شامه بازار ارز را تیز کرده است. 

در همین رابطه خبرگزاری رویترز در گزارشی به نقل از دیپلمات‌‌‌هایی که نامشان را اعلام نکرده، خبر از آن داده است که ایالات متحده و سه متحد اصلی اروپایی‌‌‌اش بر سر اینکه آیا باید در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با جمهوری اسلامی تیران مقابله کنند یا نه، دچار اختلاف‌نظر شده‌‌‌اند. طبق این گزارش این بار سه کشور اروپایی خواهان صدور قطعنامه علیه برنامه هسته‌‌‌ای ایران هستند اما آمریکا نمی‌‌‌خواهد این مسیر طی شود. به باور معامله‌گران، نتیجه نشست ۱۴ خرداد شورای حکام برای بازار حائز اهمیت است. نشستی که گفته می‌شود آمریکا برای کشیدن ترمز تروئیکای اروپا به تکاپو افتاده و با صدور قطعنامه ضد ایرانی مخالف است. 

با این همه، اسکناس آمریکایی در جریان معاملات نقدی روز گذشته در کانال ۵۷ هزار تومان معامله شد. به گزارش اقتصادنیوز، براساس آنچه که معامله گران ادعا کرده اند قیمت دلار هرات با ۵۷ هزار و ۹۰۰ تومان شروع به کار کرد و در محدوده مشخص خودش یعنی بین ۵۷ هزار و ۶۰۰ تومان تا نرخ بازگشایی نوسان داد. در پشت خط هم قیمت دلار هرات به سمت حمایت ۵۷ هزار و ۳۰۰ تومان حرکت کرد. از سوی دیگر قیمت درهم امارات در ۱۵ هزار و ۸۲۰ تومان آغاز به کار کرد و با کاهش در ۱۵ هزار و ۷۴۰ تومان بسته شد.قیمت تتر از هفته گذشته به زیر نرخ دلار هرات رفته که یک اتفاق بی‌سابقه است.

در شرایط کنونی دسته‌ای از معامله گران معتقدند که خریداران در لاک احتیاط فرورفته اند و دست از خرید کشیده اند. برخی معتقدند با توجه به وضعیت ذخایر ارزی کشور و همچنین مهم‌تر از آن، کاهش ریسک سیاسی جریان‌ساز، چشم‌انداز کوتاه مدت نرخ ارز می‌تواند کاهشی باشد. در نهایت باید دید که با شروع بازار نقدی در هفته کاری جدید فشار کدام یک از طرفین بازار ارز بیشتر است.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان