قیمت دلار | قیمت روز دلار

قیمت دلار سر به فلک کشید | قیمت روز ددلار 28 اسفندماه

قیمت دلار روز یکشنبه با افزایش ۸۰۰ تومانی، کریدور بالاتر را فتح کرد. معامله‌گران، قدرت رشد تقاضا را بیشتر از بازارساز می‌دانند و معتقدند دلار کاهشی نخواهد شد.

قیمت دلار سر به فلک کشید | قیمت روز ددلار 28 اسفندماه
کدخبر : 18470
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

خبرنگار: عرفان پارسا

قیمت ارزهای مختلف تحت تاثیر عوامل متعددی قرار می‌گیرد. یکی از این عوامل، عرض و تقاضای بازار برای هر ارز است. اگر تقاضا برای یک ارز بیشتر از عرض آن باشد، قیمت آن ارز افزایش می‌یابد. عوامل دیگری مانند نرخ بهره، تورم، سیاست‌های پولی، وضعیت اقتصادی کشورها، تحولات سیاسی و جنگ‌ها نیز بر قیمت ارزها تاثیرگذار هستند. به عنوان مثال، اگر یک کشور با مشکلات اقتصادی مواجه باشد، ارز آن کشور ارزش خود را از دست می‌دهد و قیمت آن کاهش می‌یابد. همچنین، تحریم‌های بین‌المللی نیز می‌تواند بر قیمت ارزها تاثیرگذار باشد.

قیمت دلار تنها یک روز مانده به پایان سال، به کریدور ششم برگشت. روز یکشنبه اسکناس امریکایی در کف کریدور ششم بسته شد. کارشناسان اقتصادی می‌گویند روند افزایشی قیمت دلار با توجه به مفروضات اقتصادی فعلی طبیعی است.

دلار کانال‌های بالاتر را فتح می‌کند؟

روز یکشنبه جو بازار بیشترخریدار بوده تا فروشنده؛ بسیاری از فعالان بازار ارز امیدی به برگشت قیمت دلار به کریدور پایین‌تر ندارند و معتقدند خرید در کریدور بالاتر هنوز هم منفعت دارد.

کارشناس اقتصادی خرید دلار در کریدور ششم را قیمت منصفانه‌ای می‌دانند. آنها معتقدند قیمت و ارزش به هم چسبیده و در سال‌های گذشته چنین رخدادی کمتر پیش آمده است. آنها معتقدند قیمت دلار پایین‌تر از ارقام فعلی قرار نمی‌گیرد و به دلیل شرایط اقتصادی، به سادگی در کانال‌های بالاتر امکان ظهور دارد.

به اعتقاد معامله‌گران، بازارساز در روزهای پایانی سال موفق به مهار قیمت دلار شد، اما رشد تقاضا دلار را صعودی کرد. به نظر می‌رسد کریدور ششم پایان کار قیمت دلار در سال ۱۴۰۲ باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان