افزایش حقوق | افزایش حقوق کارگران

افزایش حقوق میلیونی کارگران تصویب شد؟ | کارگران پولدار شدند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد هنوز تصمیم‌گیری برای میزان دستمزد کارگران برای سال آینده ادامه دارد.

افزایش حقوق میلیونی کارگران تصویب شد؟ | کارگران پولدار شدند
کدخبر : 9723
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

در فروردین ماه سال جاری، کمیسیون های زیادی برای افزایش حقوق این قشرها صورت گرفت اما باز هم زمان قطعی از افزایش حقوق به دست نرسید. افزایش حقوق یکی از موضوعات پربحث در اواخر سال 1400 بود ولی نتیجه قطعی از آن به دست نرسید. افزایش حقوق کارمندان، کارگران، بازنشستگان و افزایش حقوق سربازان همه در دستور کار دولت قرار گرفت. حتی در موردی نه تنها افزایش حقوق صورت نگرفت، بلکه معوقه بازنشستگان مجدد دیر پرداخت شد. خبرهای جدید از افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان را در ادامه بخوانید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد هنوز تصمیم‌گیری برای میزان دستمزد کارگران برای سال آینده ادامه دارد.

تصمیم‌گیری برای میزان دستمزد کارگران برای سال 1402 هنوز ادامه‌دار است و در مرحله کارشناسی است.

سید صولت مرتضوی گفت: تعیین حقوق و مزد کارگران بر اساس فرایند قانونی و اصل بر سه جانبه گرایی است. باید نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت به تفاهم برسند که در ادامه نتیجه ابلاغ می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: جلسات مربوط به تعیین دستمزد کارگران توسط نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت در حال برگزاری است و کارشناسان فعالیت‌هایشان را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه وزارت کار برنامه‌های مختلفی برای شناسایی افراد جویای کار انجام داده است، گفت: راهکارهای مناسبی برای کارگران به خصوص کارگران متأهل و دارای فرزند در نظر گرفته شده است.

مرتضوی بیان کرد: کارگاه‌ها با کمبود نیروی کار مجرب مواجه هستند که در این راستا سازمان فنی و حرفه‌ای کشور بر اساس نیاز کارخانه‌ها نیروهای کار را تربیت کرده و در اختیار آنها قرار دهد.

وی با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم در حوزه اشتغال اهتمام جدی دارد، گفت: درصدد هستیم با اقدامات مختلف رکورد جدیدی را اشتغال ثبت کنیم.

منبع: مهر

مبلغ حقوق کارگران برای سال آینده درحال رایزنی است.

اطلاعات مهم درباره افزایش حقوق کارگران را در ادامه بخوانید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کارگروه‌های تخصصی تعیین حداقل مزد کارگران برای سال آینده به زودی تشکیل می‌شود و تا پایان سال حداقل دستمزد کارگران تعیین خواهد شد.

سید صولت مرتضوی، در مورد جلسات شورای عالی کار برای تعیین حداقل دستمزد کارگران در سال آینده، اظهار داشت: در اولین جلسه آینده شورای عالی کار که به زودی برگزار می‌شود، کارگروه‌های تخصصی را برای تعیین شاخص‌های حداقل مزد تشکیل می‌دهیم و این مسئله را بررسی می‌کنیم.

وی تأکید کرد: تا قبل از پایان سال جاری حداقل دستمزد کارگران مشخص خواهد شد و در وقت فضیلت به نتیجه خواهد رسید.

 ۲۰ هزار مسکن کارگری در حال ساخت است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره مسکن کارگران اظهار داشت: اولین گام مسکن کارگری از مشهد مقدس در شهر جدید گلبهار با ‌عملیات اجرایی حدود ۲ هزار واحد مسکونی برای کارگران، آغاز شد، در کل کشور ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران آغاز شده است. در سیستان و بلوچستان هم ساخت واحدهای مسکونی آغاز شده است و تلاش می‌کنیم ساخت تعداد بیشتری از واحدهای مسکونی کارگری در دستور کار قرار گیرد.

مرتضوی همچنین با اشاره به تفاهم‌نامه‌ای که اخیراً با دانشگاه آزاد اسلامی برای ساخت مسکن امضا شده است، گفت: براساس این تفاهم‌نامه قرار است در ‌برنامه‌ای ۲.۵ ساله تعداد یکصدهزار واحد مسکونی به وسیله تعاونی‌های مسکن برای کارکنان و دانشگاه آزاد احداث و تحویل شود.

وی همچنین در مورد تفاهم‌نامه‌ای که برای ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکن کارگران قبلا امضا شده بود، گفت: تفاهم‌نامه‌ای در زمان وزیر سابق با وزارت راه و شهرسازی امضا شد که طی آن مقرر شد ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران توسط شرکت‌های تعاونی مسکن‌ احداث شود؛ همچنین در تفاهم‌نامه‌ای با شهرداری تهران ۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده، نوسازی و تحویل مردم می‌شود.

‌وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: تا آخر سال قرار است یک‌هزار واحد مسکونی برای کارگران در سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری برسد.‌

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان