وام قرض الحسنه | وام قرض الحسنه با سود کم

وام قرض الحسنه با سود کم و شرایط دریافت عالی | وام قرض الحسنه با اقساط بلند مدت برای این افراد

رضایی مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید فرآیند دریافت وام و تسهیلات توسط کارآفرینان را تشریح کرد.

وام قرض الحسنه با سود کم و شرایط دریافت عالی | وام قرض الحسنه با اقساط بلند مدت برای این افراد
کدخبر : 9364
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

وام قرض الحسنه یکی از کمک هزینه هایی است که بانک ها با سود بسیار کم با شرایط خاص به مشمولان واجد شرایط اعطا می کنند. وام قرض الحسنه بسیار پرطرفدار است چون همانطور که از نام آن پیداست وام قرض الحسنه وامی با نرخ سود کمتری نسبت به دیگر وام هاست. معمولا نرخ کارمزد وام قرض الحسنه بین صفر تا 4 درصد می باشد. در ادامه اخبار جدید از وام قرض الحسنه را بخوانید.

رضایی مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید فرآیند دریافت وام و تسهیلات توسط کارآفرینان را تشریح کرد.

نعمت الله رضایی مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: فرآیند استفاده از تسهیلات صندوق کارآفرینی امید به این شکل است که بر اساس تفاهم نامه‌هایی که با دستگاه‌های اجرایی اعم از وزارتخانه‌ها، موسسات و نهاد‌های عمومی منعقد شده است معرفی طرح‌ها در چهارچوب سیاست‌های کلی دولت انجام می‌شود.

وی افزود: افراد از محلی که مجوز فعالیت خود را دریافت کردند درخواست تسهیلات می‌دهند که اگر همراه با سیاست‌های وزارتخانه مربوطه باشد از طریق وزارتخانه به صورت برخط به صندوق معرفی خواهند شد و در چهارچوب تفاهم نامه طرح‌ها بررسی و فرآیند پرداخت تسهیلات انجام می‌شود.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه تسهیلات با چه میزان سود پرداخت می‌شود گفت: سود تسهیلات عموما زیر ۱۰ درصد است، زیرا منابع صندوق به صورت بدون سود هست و فقط کارمزد تعلق می‌گیرد.

وام گیرنده و ضامنین باید فاقد تسهیلات معوق و چک برگشتی در شبکه بانکی کشور باشند.

 رضایی اظهار کرد: در یکسال و نیم گذشته بیش از 3000 صندوق خرد محلی در سراسر کشور تشکیل شده و تعداد صندوق‌هایی که تاکنون مورد حمایت قرار گرفته اند به بیش از 5500 صندوق رسیده است.

وی در توضیح مزیت راه اندازی صندوق‌های خرد محلی گفت: ویژگی صندوق‌ها این است که بخشی از منابع، آورده افراد است که معادل یا بیشتر از آن را صندوق تسهیلات می پردازد تا در قالب مدیریت خودشان به اعضا تسهیلات پرداخت کنند یا برای انجام فعالیت‌های اقتصادی و وام‌های ضروری مدنظرشان استفاده کنند تا در مواقع خاص اقتصادی بتوانند منابع حداقلی را در اختیار گرفته و متناسب با آن فعالیت خود را پیش ببرند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در ادامه 32 درصد تسهیلات پرداخت شده از سوی صندوق را مربوط به کارآفرینان زن عنوان کرد و گفت: زنان عمده شاغلانی هستند که از طریق منابع صندوق اقدام به راه اندازی کسب و کار کرده اند و حدود 47 درصد اشتغال مدنظر که رصد کرده ایم مربوط به بانوان بوده است.

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید ادامه داد بخش اعظم وام وتسهیلات پرداختی صندوق را متعلق به طرح‌های خرد و اشتغالزا دانست و گفت: 50 درصد تسهیلات صندوق  به بخش خدمات، 34 درصد کشاورزی و 26 درصد به صنعت پرداخت شده است.

وی همچنیت درباره میزان تسهیلاتی که صندوق کارآفرینی امید در اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری پرداخت کرده است، گفت: تاکنون بیش از 3800 میلیارد تومان تسهیلات از سوی صندوق کارآفرینی امید در قالب اشتغال پایدار روستایی پرداخت شده و بیشتر طرح هایی که از تسهیلات بهره مند شده اند، متعلق به طرح های بخش کشاورزی بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان