قیمت خودرو | قیمت امروز خودرو

قیمت خودرو کوتاه آمد | قیمت خودرو در بازار 30 دیماه چقدر شد؟

روند افزایش قیمت خودرو در بازار متوقف شد. کارشناسان احتمال ثبات یا ریزش جزئی قیمت‌ها را در روزهای آینده پیش‌بینی می‌کنند.

قیمت خودرو کوتاه آمد | قیمت خودرو در بازار 30 دیماه چقدر شد؟
کدخبر : 9051
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

قیمت خودرو با تعیین تکلیف واردات خودرو دچار تغییرات و شاید به ثبات برسد. قیمت خودرو همواره دچاره نوسان و افزایش قیمت است. قیمت خودرو امروز نسبت به روز قبل کاهش نداشته است  و هیچ اتفاق تازه ای در بازار و قیمت خودرو رخ نداده است. در ادامه قیمت خودرو امروز را میخوانید.

روند افزایش قیمت خودرو در بازار متوقف شد. کارشناسان احتمال ثبات یا ریزش جزئی قیمت‌ها را در روزهای آینده پیش‌بینی می‌کنند.

قیمت خودرو صفر داخلی روز جمعه، 30 دی ۱۴۰۱، با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو در سایت‌ها و مراکز خرید و فروش خودرو این روزها با کاهش نسبی همراه شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت خودرو در روزهای گذشته روند نزولی را در پیش گرفته است.

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

اوایل سال جاری بود که پراید رکورد جدید قیمتی را در کارنامه خود ثبت کرد. اما حالا این خودرو در کمتر از یک سال 100 میلیون تومان گران شده است.

پراید 111 که تولید آن مدت‌هاست متوقف شده، دیروز کانال‌شکنی کرد و وارد بازه 300 میلیون تومان شد. اما این خودرو امروز صبح در قیمت 290 میلیون تومان به فروش رسید. پراید 131 نیز امروز در نرخ 278 میلیون تومان عرضه می‌شود.

تارا اتوماتیک هم که در هفته‌های گذشته با افزایش قیمت قابل‌توجهی همراه بود، طی چند روز گذشته روند نوسانی به خود گرفت. این خودرو امروز در نرخ 729 میلیون تومان در بازار خرید و فروش شد.

پژو ۲۰۷ اتومات، امروز در محدوده ثابت 745 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

دنا معمولی هم امروز به قیمت 590 میلیون تومان رسید.

پژو پارس اتوماتیک که در روزهای گذشته جهش قیمتی زیادی را تجربه کرد، امروز به 607 میلیون تومان در بازار خودرو کشور رسید.

قیمت خودروهای پرطرفدار

خودروهایی که در بازار بیشتر معامله قرار می‌شوند و خریدار بیشتری دارند امروز با چه قیمتی به بازار عرضه می‌شوند؟

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس که از خودروهای پرطرفدار این روزهاست، صبح امروز، جمعه، در محدوده 296 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که در روزهای گذشته با کاهش قیمت مواجه شده بود، امروز نیز 440 میلیون تومان به فروش می‌رسد. تیپ ۵ این مدل پژو نیز به نرخ 490 میلیون تومان رسید.

کوییک که جایگزین پراید شده و به قشر متوسط جامعه اختصاص یافته، در روزهای گذشته رکورد جدیدی را ثبت کرد و وارد کانال جدیدی شد. قیمت این خودرو به 296 میلیون تومان رسید.

در این میان، شاهین G که در ماه‌های گذشته به مرز 600 میلیون تومان نیز رسیده بود، امروز در قیمت491 میلیون تومان عرضه شد. به نظر می‌رسد عرضه شاهین در بورس کالا توانست قیمت بازار این خودرو را بشکند و عرضه و تقاضا را به نقطه تعادلی برساند.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

روند افزایش قیمت‌ها در بازار روزهاست که متوقف شده است. البته برخی از خودروها در این میان افزایش قیمت داشتند، اما مجددا ثبات قیمتی پیدا کردند. در حال حاضر خریدار در بازار کم یافت می‌شود و بیشتر فروشندگان هستند که در بازار حضور می‌یابند.

در این میان، باید این نکته را یادآور شد که عرضه خودرو نسبت به ماه‌های گذشته افزایش یافته بود و به همین دلیل خودرو با ریزش قیمت نسبی همراه شدند. کارشناسان معتقدند که اگر خودروسازان به روند فعلی را ادامه دهند، پیش‌بینی می‌شود بازار دیگر افزایش قیمت خودرو را تجربه نکند و حتی کاهش قیمت اتفاق بیفتد. البته این شرط با فرض ثبات قیمت دلار است و اگر دلار دوباره افزایش پیدا کند خودرو نیز گران می‌شود.

بحران مشروعیت در کوشا خودرو/ واردات خودروهای کیا منتفی می‌شود؟

در حالی که گفته می‌شود کوشا خودرو نماینده رسمی کیا در ایران است، شرکت کره‌ای طی نامه‌ای اعلام کرد که این شرکت نماینده رسمی این خودروساز نیست و هیچ‌گونه مجوز فعالیت در زمینه محصولات کیا ندارد. شرکت کوشا خودرو در واکنش به این خبر به تجارت‌نیوز اعلام کرد که واردات خودروهای کیا ادامه دارد و هیچ مشکلی در رابطه با خدمات پس از فروش آن وجود ندارد.

فرآیند واردات خودرو با ورود محصولات کیا توسط شرکت واردکننده کوشا خودرو آغاز شد. پیش از اجرای واردات نیز این شرکت‌ ماه‌ها به تبلیغات گسترده در سطح شهر مشغول بود و برخی از گران‌ترین بیلبوردهای تبلیغاتی پایتخت را به قبضه خود درآورده بود.

این شرکت واردکننده کار خود را پیش از تدوین آیین‌نامه واردات خودرو آغاز و نمایندگی خود را در جاده مخصوص تاسیس کرد. کوشا خودرو که خود را نمایندگی رسمی شرکت کیا در ایران می‌دارند، در بحث خرید و واردات محصولات از سایر شرکت‌های واردکننده پیشتاز بود.

هم‌اکنون که حدود 25 روز از ورود نخستین محموله از محصولات کیا به کشور می‌گذرد، کیا طی نامه‌ای رسمی اعلام کرد که کوشا خودرو نماینده رسمی این خودروساز نیست و هیچ‌گونه مجوز فعالیت در زمینه محصولات کیا ندارد.

این شرکت در نامه خود نوشت: کیا هیچ گونه رابطه قراردادی با کوشا خودرو نداشته و در آینده نیز قصد انجام آن را ندارد. همچنین کیا به کوشا خودرو هیچ حق یا اختیاری برای واردات یا فروش خودروهای این شرکت و ارائه هرگونه خدمات پس از فروش یا خدمات مشتری یا انجام هر گونه فعالیت بازاریابی و تبلیغاتی در مورد کیا یا هر یک از محصولات آن در قلمرو جمهوری اسلامی ایران (از کیا یا یا از هیچ توزیع‌کننده کیا) اعطا نکرده است.

واردات خودروهای کیا منتفی می‌شود؟

این نامه شرکت کیا در حالی منتشر شد که خدمات پس از فروش و انتقال تکنولوژی یکی از اصلی‌ترین شروطی بود که برای واردات خودرو در نظر گرفته بود. حال این مساله مطرح می‌شود که آیا با اتفاقات پیش‌آمده، واردات کیا متوقف می‌شود؟

برخی از مسئولان کوشا خودرو در پاسخ به پیگیری‌های تجارت‌نیوز اعلام کردند: با توجه شرایط تحریمی کشور، هیچ شرکت مادری حاضر به فعالیت و حضور در ایران نیست. از لحاظ  رسمی، هیچ نمایندگی به‌صورت مستقیم از طرف شرکت مادر در ایران حضور ندارند. به همین دلیل است که شرکت خودروسازی کیا چنین نامه‌ای را منتشر کرده است.

این شرکت تأکید دارد که واردات خودروهای برند کیا همچنان ادامه دارد و متوقف نمی‌شود.

کوشا خودرو در رابطه با شرط خدمات پس از فروش به تجارت‌نیوز توضیح داد: شرکت‌های واردکننده تضمین خدمات پس از فروش به وزارت صمت داده‌اند. از طرفی دیگر، قطعات مفصلی برای خودروهای وارداتی سفارش‌ داده شده و هیچ نگرانی بابت خدمات پس از فروش وجود ندارد.

تعیین تکلیف شرط انتقال تکنولوژی

پیش از این، زمزمه‌های خرید خودرو از نمایندگی‌های این شرکت‌ها از کشورهای همسایه به گوش می‌رسید. کارشناسان معتقد بودند که با خرید خودرو از نمایندگی نمی‌توان شرط انتقال تکنولوژی را عملی کرد. حال که مشخص شده است که واردکنندگان ایرانی نمی‌توانند از خودروسازان مادر محصول خریداری و وارد کشور کنند، این سوال مطرح می‌شود که شرط انتقال تکنولوژی با چه شرایطی و ضوابطی اجرا می‌شود؟

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان