قیمت بنزین | قیمت بنزین جدید

قیمت بنزین در سال آینده افزایش می یابد؟ | توضیحات جدید و مهم از قیمت بنزین

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: دولت تا این لحظه برنامه‌ای برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی و بنزین ندارد. البته مجلس هم این موضوع را به هیچ وجه نمی‌پذیرد.

قیمت بنزین در سال آینده افزایش می یابد؟ | توضیحات جدید و مهم از قیمت بنزین
کدخبر : 8954
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

گران کردن قیمت بنزین هربار با واکنش های زیادی همراه بوده است و اکنون سهمینه بندی جدیدی برای بنزین در نظر گرفته شده است. بعد از گران کردن قیمت بنزین در سال 98 و طرح سهمیه بندی قیمت بنزین اکنون دوباره بحث بر سر گران کردن قیمت بنزین است.در ادامه جزئیات جدید در مورد قیمت بنزین و سهمیه بندی بنزین  را می خوانید.

به نقل از مهر، قاسم ساعدی، درباره احتمال افزایش قیمت حامل‌های انرژی، گفت: این اطمینان را به مردم می‌دهیم که نمایندگان مجلس شورای اسلامی همواره و به ویژه در جریان بررسی لایحه بودجه سال آینده دغدغه‌های معیشتی مردم را مدنظر قرار می‌دهند و اجازه نمی‌دهند به آنان فشار اقتصادی وارد شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید مجدد بر اینکه مجلس به هیچ وجه اجازه نمی‌دهد فشار اقتصادی دیگری بر فشارها و تنگناهای معیشتی امروز مردم اضافه شود، تصریح کرد: ما به خوبی می‌دانیم افزایش قیمت حامل‌های انرژی و به ویژه بنزین تأثیر مستقیمی بر قیمت سایر کالاها و خدمات می‌گذارد.

وی ادامه داد: اگر دولت به دنبال افزایش قیمت حامل‌های انرژی باشد، از آنجایی که بازار ملتهب می‌شود و مشکلات اقتصادی برای مردم ایجاد می‌شود، حتماً مجلس با آن مخالفت می‌کند.

نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت تا این لحظه برنامه‌ای برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی ندارد، بیان کرد: تاکید مجلس این است که دولت به هیچ وجه نباید قیمت حامل‌های انرژی را افزایش دهد.

ساعدی اظهار داشت: ما باید الان به دنبال بهبود وضعیت معیشتی مردم باشیم و بازار را مدیریت کنیم. لازم است راهکارهایی برای بهبود معیشت مردم به ویژه اقشار ضعیف جامعه در نظر گرفته شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس از مردم دفاع می‌کند و به دنبال بهبود وضعیت معیشتی آنان است. نمایندگان مجلس شورای اسلامی هر گونه برنامه و اقدامی از جمله افزایش قیمت حامل‌های انرژی و بنزین را که وضع بازار را ملتهب کند و گرانی‌ها را تشدید کند، نمی‌پذیرند

در لایحه بودجه ۱۴۰۲، درآمد دولت از محل منابع حاصل از فروش نفت و فرآورده‌های نفتی تغییر چندانی نکرده است؛ بنابراین به نظر می‌رسد دولت تصمیمی برای افزایش قیمت بنزین ندارد.

یکی از نشانه‌های اصلی برای تغییر قیمت بنزین، درآمد دولت حاصل از فروش نفت و فرآورده‌های نفتی است که پیگیری‌های ایسنا از لایحه تصویب شده دولت برای سال آینده نشان می‌دهد این عدد در سال آینده تغییر محسوسی نداشته است.

بنابراین می‌توان نتیجه گرفت، دولت قصدی برای افزایش قیمت بنزین در سال ۱۴۰۲ ندارد.

گفتنی است؛ لایحه بودجه ۱۴۰۲ که در دولت تصویب شده است، پنجم دی ماه طی نامه‌ای رسمی به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده است که بر اساس آن در صورت تصویب مجلس، قیمت بنزین ثابت می‌ماند.

لازم به ذکر است در جزئیات منابع بودجه دولت در لایحه ۱۴۰۱ نیز واگذاری‌ دارایی‌های سرمایه‌ای حدود ۴۰۸ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود که نسبت به ۳۹۵ هزار میلیارد تومان بودجه سال گذشته حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان افزایش دارد.

این در حالی است که در بخش واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای ۳۸۱ هزار میلیارد تومان مربوط به منابع حاصل از فروش نفت و فرآورده‌های نفتی است.

منبع: ایسنا

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مدیر عامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در خصوص شایعات افزایش نرخ بنزین گفت: هیچ گونه تصمیمی مبنی بر تغییر در سهمیه، سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین تاکنون اتخاذ نشده و این موضوعات مطرح نیست.

مصرف بنزین در کشور طی امسال رشد ۱۶ درصدی داشته و به گفته مدیر نظارت بر تولید شرکت ملی پالایش و پخش، میزان تولید روزانه بنزین ۱۰۳.۵ میلیون لیتر است.

بر اساس آخرین آمارهای اعلامی مصرف روزانه بنزین با افزایش ۱۶ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال به ۱۱۱ میلیون لیتر رسیده است. به گفته مسئولان مصرف بنزین کشور در گذشته فقط در بعضی از روزهای پر تردد در فصل تابستان به این اعداد می رسید، اما ثبت این ارقام در زمستان که تردد خودروها و سفرهای بین شهری به نحو قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا می کند، بی سابقه بوده و امسال تنها سالی است که برخلاف گذشته، مصرف در زمستان کاهش نیافته است.

مرتضی عابدینی، مدیر تامین و توزیع پخش فرآورده‌های نفتی در خصوص آمار مصرف بنزین گفت: بالاترین رقم مصرف بنزین تجربه ۱۲۰ میلیون لیتر در تعطیلات پاپان تابستان ۱۴۰۱ بوده اما اکنون روند تغییر کرده است.

موضوعی که در کنار افزایش سرقت از خطوط لوله‌های فرآورده‌های نفتی، اجرای طرح‌های مدیریت مصرف بنزین را الزامی می‌کند.

افزایش چشمگیر تعارضات به خطوط فرآورده های نفتی

در رابطه با سرقت از خطوط لوله‌های فرآورده‌های نفتی، ارسلان رحیمی، مدیر عامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت گفت: در گذشته تعارضات به خطوط فرآورده های نفتی در سال تنها چند مورد بود ولی اکنون به جایی رسیده که در سال به شکل هفتگی تعارض به خطوط لوله را داریم.

او افزود: با توجه به این که اکنون فرآورده‌های نفتی و حامل‌های انرژی، قیمت افزایشی دارند بنابر این تعارضات نیز به شکل چشمگیری افزایش پیدا کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان