قیمت طلا | قیمت طلا در بازار

قیمت طلا در اولین روز هفته طوفان کرد | قیمت طلا در بازار امروز 24 دیماه

قیمت هر اونس طلا امروز با ۱.۲۲ درصد افزایش به ۱۹۲۰ دلار و ۲۳ سنت رسید.

قیمت طلا در اولین روز هفته طوفان کرد | قیمت طلا در بازار امروز 24 دیماه
کدخبر : 8820
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

قیمت طلا همپای با افزایش دلار بالا می رود و امید است که کاهش قیمت دلار در روز های آینده انجام گیرد تا بازار وضع آرامی به خود ببیند. چند روزی بود که قیمت طلا افزایش داشت. نگرانی ها بابت افزایش قیمت طلا وجود دارد چرا که متاثر از آن قیمت کالاهای دیگر نیز افزایش پیدا می کند.قیمت طلا از ابتدای سال جدید نوسانات زیادی را داشته است.اما امروز خبرهای دیگری از وضع موجود به گوش می رسد. اخرین اخبار از قیمت طلا را در ادامه بخوانید.

به نقل از رویترز، قیمت طلا در روز جمعه به بالاترین رقم طی 9 ماه گذشته رسید و به سطح حیاتی 1950 دلار در هر اونس نزدیک شد. پایین آمدن نرخ تورم در آمریکا و انتظار آرام شدن روند افزایش نرخ بهره بانک مرکزی این کشور تمایل به خرید طلا به‌عنوان یک پشتوانه ایمن را افزایش داده است.

 قیمت هر اونس طلا امروز با 1.22 درصد افزایش به 1920 دلار و 23 سنت رسید.

 قیمت طلا 5 درصد از آغاز سال جدید میلادی، 4 درصد از ماه دسامبر و 7 درصد از نوامبر افزایش یافته است.

 دلیل اصلی افزایش قیمت طلا طی 3 ماه گذشته کاهش تورم در آمریکا بوده که باعث کاهش سود اوراق قرضه بانک مرکزی این کشور و همچنین پایین آمدن ارزش دلار شده‌است. انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا سیاست‌های پولی خود را در اجلاس آینده آرام‌تر کند و از میزان افزایش نرخ بهره بکاهد.

 درست است که همواره از طلا به‌عنوان یک پشتوانه ایمن در زمان تورم بالا یاد می‌شود و قیمت آن معمولاً با بالا رفتن تورم افزایش پیدا می‌کند، اما افزایش نرخ بهره هزینه نگه‌داری این فلز گران‌بها را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

 نرخ تورم در آمریکا در پایان بهار به بالاترین رقم طی 40 سال گذشته رسیده بود. نرخ تورم سالیانه در آن زمان 9.1 درصد بود، درحالی‌که هدف بانک مرکزی 2 درصد اعلام شده بود. بدین‌ترتیب فدرال رزرو آمریکا از ماه مارس، طی 7 مرحله 425 واحد جهت پایین آوردن قیمت‌ها به نرخ بهره اضافه کرد. قبل‌از آن نرخ بهره که به‌دنبال همه‌گیری کرونا تا صفر پایین آمده بود، تنها 25 واحد افزایش داشت. بانک مرکزی آمریکا چهار بار پیاپی نرخ بهره را 75 واحد افزایش داد و بعد در ماه دسامبر این افزایش را تا 50 واحد پایین آورد.

 اقتصاددان‌ها انتظار دارند فدرال رزرو نرخ بهره را در اجلاس آینده 25 واحد افزایش دهد.

 تحلیلگران عقیده دارند اگر طلا بتواند در سطح 1900 دلار باقی بماند، نشانه‌های خوش‌بینانه‌ای برای ماه‌های آینده وجود خواهد داشت و قیمت این فلز گرانبها می‌تواند تا محدوده 1950 دلار افزایش یابد.

 قیمت نقره امروز با 1.53 درصد افزایش به 24 دلار و 37 سنت رسید و پلاتین با 0.17 درصد کاهش 1069 دلار و 21 سنت معامله می‌شود.

قیمت طلا روز جمعه و پیش از تعطیلی بازار به بالاترین حد خود در بیش از هشت ماه گذشته رسید و بالاتر از سطح ۱۹۰۰ دلار در هر اونس باقی ماند زیرا کاهش تورم در ایالات‌متحده امیدها را برای افزایش آهسته‌تر نرخ بهره فدرال رزرو افزایش داد.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا پیش از تعطیلی بازار به ۱۹۲۰ دلار و ۶۰ سنت رسید که این قیمت بالاترین میزان از پایان آوریل ۲۰۲۲ بود. قیمت طلا در بازار معاملات آمریکا نیز به ۱۹۲۱ دلار و ۶۰ سنت رسید.  این فلز تا کنون در این هفته ۲.۹ درصد افزایش یافته است. داده های روز پنجشنبه نشان داد که قیمت‌های مصرف‌کننده ایالات‌متحده برای اولین‌بار در بیش از دو تا ۲.۵ سال در دسامبر کاهش یافت.

سیاست گذاران فدرال رزرو به دنبال این داده‌ها، از ادامه روند کاهشی تورم در دسامبر ابراز آرامش کردند که راه را برای کاهش احتمالی افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره در نشست بعدی سیاست خود در فوریه هموار کرد. نرخ بهره پایین‌تر برای شمش سودمند است و هزینه فرصت نگهداری دارایی غیر بازده را کاهش می‌دهد.

علاوه بر این، خرید در چین پرمصرف معمولاً قبل از تعطیلات سال نو که از ۲۱ ژانویه آغاز می‌شود، افزایش می‌یابد. دلار آمریکا بدترین هفته خود را در بیش از یک ماه گذشته پیش می‌برد و باعث شد طلا برای سایر دارندگان ارز ارزان‌تر شود.

بر اساس گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند نیز پیش از تعطیلی بازار، بهای هر اونس نقره با جهش ۲.۱ درصدی به ۲۴.۲۸ دلار رسید که بالاترین رشد هفتگی خود از هفته ۲۳ دسامبر را طی کرد. پلاتین با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۰۶۵دلار و ۶۲ سنت رسید و پالادیوم ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۷۸۸ دلار و ۸۵ سنت رسید و پیش‌تر به ۱۷۲۷ دلار سقوط کرد و هر دو فلز در مسیر کاهش هفتگی قرار گرفتند.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان