قیمت خودرو | قیمت خودرو در بازار

قیمت پراید 20 میلیون افزایش یافت | قیمت خودروهای ایرانی در بازار امروز 22 دیماه

در جدول زیر قیمت روز انواع پراید را در بازار مشاهده می‌کنید

قیمت پراید 20 میلیون افزایش یافت | قیمت خودروهای ایرانی در بازار امروز 22 دیماه
کدخبر : 8778
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

قیمت خودرو امروز نسبت به روز قبل کاهش نداشته است  و هیچ اتفاق تازه ای در بازار و قیمت خودرو رخ نداده است. قیمت خودرو با تعیین تکلیف واردات خودرو دچار تغییرات و شاید به ثبات برسد. قیمت خودرو همواره دچاره نوسان و افزایش قیمت است. در ادامه قیمت خودرو امروز را میخوانید.

سولماز محمدی؛ طبق مشاهدات اقتصادآنلاین، قیمت روز پراید صفر ۱۱۱ SE مدل ۹۹ حوالی ۲۸۵ میلیون تومان اعلام شده است که نسبت به روز گذشته ۱۰ میلیون گران شده است.

قیمت روز پراید صفر ۹۹ مدل ۱۳۱ SE به  ۲۷۵  میلیون تومان رسید که طی چهار روز گذشته ۲۰ میلیون گران شده است.  پراید ۱۵۱ پلاس مدل ۹۹ و ۱۴۰۰ به ترتیب حوالی ۲۵۰ و ۲۵۷ میلیون تومان خریدوفروش می شود که نسبت به روز گذشته حوالی ۷ میلیون گران شدند.

پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۰ به ۲۳۰میلیون رسیده است.  مدل ۹۹ این خودرو ۲۲۰ میلیون قیمت گذاری شده است.  

لازم به ذکر است که اقتصاد آنلاین دخل و تصرفی در قیمت‌ها ندارد. ممکن است خودروهای ایرانی و خارجی در سطح بازار تحت تاثیر عوامل مختلف با اندکی افزایش یا کاهش قیمت خریدوفروش شود.

قیمت بازار انواع خودرو پراید (دی ۱۴۰۱)

برند مدل(سال ساخت) کارکرد (کیلومتر) قیمت (تومان)

۱۱۱ SE ۱۳۹۹ | سایپا صفر ۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰

۱۳۱ SE ۱۳۹۹ | سایپا صفر ۲۷۵,۰۰۰,۰۰۰

۱۵۱ SE ۱۳۹۹ | سایپا صفر ۲۲۰,۰۰۰,۰۰۰

۱۵۱ SE ۱۴۰۱ | سایپا صفر (قیمت نمایندگی) ۱۶۹,۸۷۱,۰۰۰

۱۵۱ SE ۱۴۰۱ | سایپا صفر ۲۴۵,۰۰۰,۰۰۰

۱۵۱ SE ۱۴۰۰ | سایپا صفر ۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰

۱۵۱ پلاس ۱۴۰۰ | سایپا صفر ۲۵۷,۰۰۰,۰۰۰

۱۵۱ پلاس ۱۳۹۹ | سایپا صفر ۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰

منبع: باما

قیمت خودرو همچنان با نوساناتی همراه است. کارشناسان معتقدند اگر نرخ دلار کنترل شود، ثبات قیمتی نیز به بازار خودرو باز می‌گردد.

قیمت خودرو صفر داخلی روز پنجشنبه، 22 دی ۱۴۰۱، با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو در سایت‌ها و مراکز خرید و فروش خودرو همچنان پرنوسان است. بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت خودرو در روزهای گذشته با ریزش عجیب و ناگهانی همراه شد. اما این ریزش ادامه‌دار نبود و محصولات مختلف در بازار با نوسان قیمتی مواجه شده‌اند.

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

اوایل سال جاری بود که پراید رکورد جدید قیمتی را در کارنامه خود ثبت کرد. اما حالا این خودرو در کمتر از یک سال 100 میلیون تومان گران شده است.

پراید 111 که تولید آن مدت‌هاست متوقف شده، دیروز هم وارد بازه جدید قیمتی شد و قیمت 300 میلیون را ثبت کرد. اما این خودرو امروز صبح در قیمت 290 میلیون تومان به فروش می‌رسد. پراید 131 نیز  امروز در نرخ 280 میلیون تومان عرضه می‌شود.

تارا اتوماتیک هم که در هفته‌های گذشته با افزایش قیمت قابل‌توجهی همراه بود، طی چند روز گذشته روند نوسانی به خود گرفت. این خودرو امروز در نرخ 730 میلیون تومان در بازار خرید و فروش شد.

پژو ۲۰۷ اتومات، امروز در محدوده ثابت 745 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

دنا معمولی هم امروز به قیمت 580 میلیون تومان رسید.

پژو پارس اتوماتیک که در روزهای گذشته جهش قیمتی زیادی را تجربه کرد، امروز با قیمت 607 میلیون تومان در بازار خودرو کشور معامله می‌شود.

قیمت خودروهای پرطرفدار

اما خودروهایی که در بازار بیشتر مورد معامله قرار می‌گیرند و خریدار بیشتری دارند امروز با چه قیمتی به بازار عرضه می‌شوند؟

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس که از خودروهای پرطرفدار این روزهاست، صبح امروز مانند روزهای گذشته، در محدوده 296 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که در روزهای گذشته با کاهش قیمت مواجه شده بود، حالا 445 میلیون تومان ارزش دارد. در این میان، تیپ ۵ این مدل پژو به نرخ 495 میلیون تومان رسید.

کوییک که جایگزین پراید شده و به قشر متوسط جامعه اختصاص یافته، در روزهای گذشته رکورد جدیدی را ثبت کرد و وارد کانال جدیدی شد. قیمت این خودرو به 300 میلیون تومان رسید.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

کاظم محمدی نیک‌خواه، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: در حال حاضر قیمت خودرو تنها متاثر از نوسانات ارزی کشور است. آینده بازار خودرو به توان کنترل بازار ارز بستگی دارد.

او افزود: به دلیل نوساناتی که در هفته‌های گذشته در بازار خودرو رخ داده، بازار مجددا در وضعیت رکودی قرار گرفته است و خرید و فروشی صورت نمی‌گیرد. به نظر می‌رسد این روند در هفته‌های آینده نیز ادامه داشته باشد.

فیروز نادری، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: روند افزایش قیمت‌ها در بازار روزهاست که متوقف شده است. البته برخی از خودروها در این میان افزایش قیمت داشتند، اما مجددا ثبات قیمتی پیدا کردند.

او خاطرنشان کرد: در حال حاضر خریدار در بازار کم یافت می‌شود و بیشتر فروشندگان هستند که در بازار حضور می‌یابند.

این کارشناس صنعت خودرو درباره علت افت قیمت‌ها ادامه داد: در این میان، عرضه خودرو نسبت به ماه‌های گذشته افزایش یافته بود و به همین دلیل خودرو با ریزش قیمت نسبی همراه شدند.

نادری توضیح داد: عرضه خودروها در چند هفته اخیر بالا رفته است. اگر خودروسازان به روند فعلی را ادامه دهند، پیش‌بینی می‌شود بازار دیگر افزایش قیمت خودرو را تجربه نکند و حتی کاهش قیمت اتفاق بیفتد. البته این شرط با فرض ثبات قیمت دلار است و اگر دلار دوباره افزایش پیدا کند خودرو نیز گران می‌شود.

2 خودرو پژو 207 و دنا پلاس در بین معامله‌گران بازار به عنوان رقیب محسوب می‌شوند. در بسیاری از موارد شبیه به هم هستند که می‌تواند انتخاب را برای خریدار سخت کند. در این گزارش این 2 خودرو مقایسه می‌شود.

2 خودرو پژو 207 و دنا پلاس در بین معامله‌گران بازار به عنوان رقیب محسوب می‌شوند. در بسیاری از موارد شبیه به هم هستند که می‌تواند انتخاب را برای خریدار سخت کند. در این گزارش این 2 خودرو مقایسه می‌شود.

دنا پلاس نیز در صف ورود به بورس قرار گرفته و در روز یکشنبه هفته آینده عرضه می‌شود در این هفته نیز خودرو پژو 207 در دو نوع دستی و اتوماتیک عرضه شد.

تا پیش از این فقط پژو 207 در بورس کالا عرضه می‌شد، حالا با آمدن دنا پلاس موضوع انتخاب یکی از این 2 خودرو برای خریداران مطرح می‌شود.

در حال حاضر پژو 207 دنده‌ای با قیمت 558 میلیون تومان در بازار معامله می‌شود. پژو 207 اتوماتیک نیز حدود 665 میلیون تومان قیمت دارد. قیمت خودروهای دنا اما بیشتر از پژو 207 است.

متقاضی خرید دنا پلاس دنده‌ای باید 645 میلیون تومان پرداخت کند و اتوماتیک آن را باید با قیمت 712 میلیون تومان بخرد. در مجموع میانگین قیمت پژو 207 حدود 611 میلیون تومان اما میانگین قیمت دنا پلاس 678 میلیون تومان است.

در اینجا اولین مزیت به پژو 207 می‌رسد که قیمت پایین‌تری دارد. البته این اختلاف قیمت خیلی زیاد نیست و برای انتخاب باید به موارد دیگری دقت کرد.

کدام خودرو بیشتر رشد کرده است؟

یکی از فاکتورهای مهم برای خرید و انتخاب بین خودرو، پیش‌بینی از آینده رشد آن است. در واقع خودرویی که بتواند در یک بازه مشخص مثلا یک ساله رشد بالایی ثبت کند. در بین دو خودرو پژو 207 و دنا پلاس، خودروهای دنا در یک سال اخیر رشد بیشتری داشته‌اند.

از 21 دی ماه سال گذشته تا به امروز میانگین رشد دو مدل خودرو دنا پلاس دنده‌ای و دنا پلاس اتوماتیک حدود 40 درصد است، اما پژو 207 رشد کمتری را ثبت کرده.

بر اساس قیمت‌های ثبت شده در پلتفرم‌های آنلاین، میانگین رشد دو مدل پژو 207 دنده‌ای و اتوماتیک در یک سال اخیر 33 درصد به دست آمده است.

اما در موج افزایش قیمت که در پاییز امسال شروع شد، میانگین رشد قیمت گروه دنا پلاس با گروه پژو 207 تفاوت چندانی ندارد.

بررسی میزان رشد‌ها نشان می‌دهد که در نظر رشد کف ترازو به سمت خودروهای دنا بیشتر است. اما آنقدر این فاصله معنادار نیست که بتوان به طور قطعی گفت خرید کدام خودرو سوددهی بیشتری را برای خریداران به همراه دارد.

کدام خودرو مستعد افت قیمت است؟

دیگر فاکتور برای مقایسه 2 خودرو، میزان افت آن در شرایط نزولی است. رشد قیمت خودرو از اواخر آبان ماه امسال شروع شد و حدودا تا هفته دوم دی ماه ادامه داشت. اما تقریبا از روز 12 دی ماه افت قیمت‌ها شروع شد.

بررسی خودروها در شرایط نزولی بازار نشان می‌دهد که خودروهای گروه پژو 207 بیشتر از خودروهای دنا مستعد افت هستند. از روز 12 دی ماه تا به امروز میانگین افت خودروهای پژو 207 حدود 2 درصد بوده اما خودروهای دنا افتی نداشته‌اند یا خیلی ناچیز بوده‌اند.

فنی پژو 207 بهتر است یا دنا پلاس؟

از نظر ظاهری پژو 207 بیشتر به عنوان یک خودرو اسپرت شناخته می‌شود اما دنا پلاس با طراحی خود سعی کرده چهره بینابینی لوکس و اسپرت را به خود بگیرد.

در مقایسه آپشن‌ها نیز این خودروها خیلی شبیه به هم هستند. این آپشن‌ها شامل تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم مالتی‌مدیا با مانیتور لمسی، دوربین دید عقب، سنسور پارک عقب، دی‌لایت، مه‌شکن جلو و عقب، شیشه‌ها و آینه‌های جانبی برقی، فرمان با نیروی کمکی برقی و کروز کنترل می‌شود.

از نظر عملکرد فنی اما دنا پلاس اتوماتیک برتری قابل توجهی به پژو 207 اتوماتیک دارد.

تحلیلگران فنی می‌گویند که دنا پلاس اتوماتیک با توجه به مواردی مثل پیشرانه قوی‌تر، گیربکس به‌روزتر، آپشن‌های بیش‌تر و کابین جادارتر، نسبت به پژو 207 اتوماتیک گزینه ارزنده‌تری برای خرید محسوب می‌شود.

اما اگر کسی خودرویی جمع‌ و جورتر برای استفاده‌های شهری می‌خواهد که در موقع نیاز خیلی سریع به پول نقد تبدیل شود، خرید پژو 207 اتوماتیک توصیه می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان