قیمت مرغ | قیمت مرغ در بازار

قیمت مرغ در بازار امروز | بروزترین قیمت مرغ در میادین 28 آذرماه

قیمت مرغ امروز نسبت به روز گذشته با تغییرات کمی همراه شد.

قیمت مرغ در بازار امروز | بروزترین قیمت مرغ در میادین 28 آذرماه
کدخبر : 7943
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

قیمت مرغ نسبت به اوایل سال 1401 قیمت مرغ تا کنون رشد چند درصدی داشته است. قیمت مرغ تا مرز کیلویی 100 هزار تومان هم پیش‌روی داشته است. در طول این چندماه قیمت مرغ نوسانات شدیدی را تجربه کرده است.قیمت مرغ نیز در پی گرانی سایر کالاها افزایش قیمت داشت. قیمت مرغ و بالا بودن آن موجب شده خیلی از خانوارها آن را از سبد غذایی خود حذف کنند. قیمت مرغ روزانه مشخص می گردد.

قیمت انواع مرغ در بیست و هشتم آذر ۱۴۰۱ به شرح زیر است:

نوع مرغ

قیمت(تومان)

ران مرغ بدون پوست بدون دنبالچه چربی سر ساق

۸۸,۵۰۰

مغز ران بدون پوست بدون استخوان

۹۹,۵۰۰

ساق مرغ بدون پوست و سر ساق

۹۹,۰۰۰

سینه مرغ بدون پوست، شش، گردن، بال

۹۹,۴۰۰

سینه مرغ بدون پوست، شش، گردن، بال، بازو

۹۵,۵۰۰

ران و سینه بدون پوست بدون دنبالچه شش گردن بال

۸۸,۰۰۰

بال کبابی ساده - بدون نوک بال

۶۷,۰۰۰

بازوی کبابی ساده

۴۴,۵۰۰

مخلوط بال و بازو کبابی ساده

۵۹,۰۰۰

فیله مرغ

۱۲۹,۷۰۰

گردن مرغ بدون پوست

۲۰,۰۰۰

شنیتسل بدون آرد

۱۲۰,۲۰۰

جوجه چینی

-

جوجه کباب بی استخوان و بدون بازو ساده

۱۲۲,۲۰۰

دل مرغ پاک کرده

۱۹,۰۰۰

جگر مرغ

۱۸,۰۰۰

سنگدان مرغ

۱۹,۰۰۰

پای مرغ

۹,۰۰۰

بلدرچین منجمد بسته ۱۰۰۰گرمی

۱۱۰,۰۰۰

بلدرچین منجمد بسته ۵۰۰گرمی

۶۸,۰۰۰

بلدرچین کامل تازه(بسته ۱۰۰۰گرمی)

۹۹,۰۰۰

مرغ کامل منجمد، بسته بندی کیسه ای (پوشش کیسه نایلونی)

-

مرغ کامل تازه، بسته بندی کیسه ای(پوشش کیسه نایلونی)

۶۲,۵۰۰

مرغ کامل تازه پاک شده، بسته بندی بشقابی

-

تخم مرغ بسته بندی ۱۵ عددی بسته بندی

۵۵,۹۰۰

تخم مرغ بسته ۲۰ عددی بسته بندی

۴۸,۹۰۰

تخم مرغ بسته ۹ عددی بسته بندی

۲۹,۹۰۰

تخم مرغ بسته ۶ عددی بسته بندی

۲۲,۹۰۰

منبع:بازار

محمد سراب نشین با بیان اینکه در حال حاضر قیمت مرغ به شکل عمده در بازار میوه و تره بار بهمن در حدود ۴۸ هزار تا ۵۰ هزار تومان است، گفت: این قیمت نسبت به روز گذشته در حدود دو تا سه هزار تومان کاهش را نشان می‌دهد.

مدیر بهره برداری سازمان میادین میوه و تره بار تهران با بیان اینکه قیمت عرضه مرغ به‌صورت خرده نیز در حدود ۵۰ تا ۵۱ هزار تومان است، گفت: قیمت مرغ در روز گذشته در میادین میوه و تره بار ۵۵ هزار و ۷۰۰ تومان بود و امروز ۵۲ هزار و ۷۰۰ تومان است که با توجه به وضعیت بازار این قیمت می‌تواند تغییر نیز کند.

وی با تاکید بر اینکه قیمت مرغ قطعاً افزایش پیدا نخواهد کرد، گفت: اگر در روز جاری قیمت عمده کاهش پیدا کند این احتمال وجود دارد که باز هم قیمت خرده کاهش پیدا کند.

سراب‌نشین خاطرنشان کرد: در حال حاضر نسبت قیمت عرضه مرغ در میادین میوه و تره بار حدود ۱۷ درصد زیر قیمت مصوب است و بهترین فرصت برای مردم عزیز برای ذخیره سازی است.

-مدیر تحقیقات سازمان میادین میوه و تره بار تهران گفت: قیمت مرغ، امروز شنبه در میادین عرضه سطح شهر تهران نسبت به روز پنجشنبه حدود 2 هزار تومان کاهش یافته است.

آقای فرزاد بلندی افزود: امروز شنبه (26 آذرماه)، قیمت عمده مرغ در میدان بهمن، بسته به نام تجاری، بین 52 تا 53 هزار تومان است که با توجه به افزایش عرضه و افت تقاضا شاهد کاهش 2 هزار تومانی قیمت هستیم.

او گفت: قیمت خرده فروشی هم در میدان بهمن بین 54 تا 56 هزار تومان است.

مدیر تحقیقات سازمان میادین میوه و تره بار تهران افزود: در میادین میوه و تره بار سطح شهر تهران هم هر کیلوگرم مرغ گرم 55 هزار و 700 تومان به مشتریان عرضه می‌شود که حدود 2 هزار تومان نسبت به روز پنجشنبه کاهش داشته است.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه به طور کلی روند رشد نقدینگی کاهنده است گفت : برنامه پولی ماهانه‌ای را تدوین کردیم و طوری برنامه ریزی کردیم که تا پایان سال رشد نقدینگی ما به کمتر از ۳۰ درصد برسد .

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، دکتر علی صالح آبادی؛ رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در برنامه صف اول به آخرین تحولات نقدینگی، پایه پولی و مدیریت بازار ارز پرداخت .

مجری: معمولاً وقتی آدم رئیس بانک مرکزی را می‌بیند اولین پرسشی که به ذهنش می‌رسد این است که وضعیت تورم چطور است و تورمی که با توجه به حجم افسانه‌ای نقدینگی که در کشور است گاهی اوقات بالا و پایین می‌شود و این موضوعی است که مردم می‌خواهند به صورت کارشناسانه از زبان شما ببینند الآن وضعیت و روند چطور است؟

 صالح آبادی: ما چند مفهوم داریم؛ یک مفهوم پایه پولی داریم، یک مفهوم نقدینگی داریم، یک مفهوم تورم داریم. در بحث پایه پولی، البته تورم ریشه‌های متعددی دارد؛ یک ریشه تورم؛ ریشه عوامل عرضه است، فشار ناشی از هزینه‌ها است که تورم را بالا می‌برد مثل قیمت‌های جهانی که اتفاق می‌افتد باعث می‌شود که تورم بالا برود یا هزینه‌های دیگری که در جانب هزینه؛ افزایش هزینه‌ها را ما داریم. یک عامل دیگری که بر تورم مؤثر است؛ عامل جانب تقاضا است که عمده اش بر می‌گردد به نقدینگی و پایه پولی که می‌گوییم این‌ها در این بخش خود را نشان می‌دهد بنابراین عامل نقدینگی؛ یک عامل دومی است که روی تورم اثر می‌گذارد و عامل سوم اثرگذار بر تورم؛ انتظارات است. این سه عامل، عوامل مؤثر بر تورم است. پایه پولی یکی از این محورهاست، ما پایه پولی را باید بتوانیم کنترل کنیم. پایه پولی یعنی چه؟ پایه پولی؛ پولی است که بانک مرکزی به جامعه تزریق می‌کند، این می‌شود پایه پولی. هر پولی که بانک مرکزی به جامعه تزریق می‌کند می‌شود پایه پولی. پولی که بانک مرکزی تزریق می‌کند یک بخش اش بر می‌گردد به خرید ارز‌های دولت، موقعی که بانک مرکزی ارز دولت را خریداری می‌کند و این ارز را در جامعه می‌فروشد. همان که می‌خرد ریال می‌دهد به دولت این ریال به جامعه تزریق می‌شود.

مجری: یعنی مثلاً دلار‌ها یا پول‌ها یا ارز‌های ناشی از صادرات.

صالح آبادی: ناشی از فروش نفت و فراورده و میعانات و گاز اینهاست، چون دولت درآمد ارزی دارد. این ارز‌ها را بانک مرکزی از دولت می‌خرد، ریالش را می‌دهد به دولت، این‌ها را باید بلافاصله در بازار بفروشد و ریالش را از جامعه جمع کنیم. موضوع دوم؛ بدهی دولت به بانک مرکزی است. موضوع سوم؛ بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی است، یعنی پولی که بانک مرکزی به دولت می‌دهد، پولی که بانک مرکزی به بانک‌ها می‌دهد و اوراق دولتی‌ای که بانک مرکزی خریداری می‌کند از بانک‌ها این‌ها باعث بسط پولی می‌شوند، پایه پولی را افزایش می‌دهند. ما ابتدای امسال کاری که انجام دادیم این بود که آمدیم برای سال ۱۴۰۱ یک برنامه پولی نوشتیم. گفتیم ما تا پایان سال پایه پولی و نقدینگی مان چطور باید رشد کند؟ تا پایان سال به چه هدفی از نقدینگی باید دست پیدا کنیم. البته نقدینگی هم پولی است که بانک‌ها خلق می‌کنند و هم پولی است که بانک مرکزی به جامعه تزریق می‌کند.

مجری: خلق می‌کنند خیلی برای این که افکار عمومی هم در جریان قرار بگیرند به صورت مشخص یعنی چه؟ این وامی که می‌دهند یا چگونه خلق می‌کنند پول را؟

 صالح آبادی: پولی که بانک مرکزی می‌دهد به جامعه می‌رود با یک ضریبی تکثیر می‌شود در جامعه این پول، با ضریب حدود هشت، پایه پولی تبدیل به نقدینگی می‌شود، بنابراین هر ریالی که بانک مرکزی به جامعه تزریق می‌کند، چرخشی که در بانک‌ها می‌کند، هفت واحد دیگر به آن اضافه می‌شود، می‌شود نقدینگی که به آن می‌گویند ضریب فزاینده؛ آن ضریبی که به آن می‌خورد می‌شود ضریب فزاینده؛ بنابراین ما ابتدای سال آمدیم طراحی کردیم، تعریف کردیم در بانک مرکزی از سال گذشته کمیته پایه پولی و کمیته نقدینگی تشکیل دادیم، ماه به ماه این اعداد و ارقام را رسیدگی، بررسی و پایش می‌کند و اگر انحرافی داریم دلیل انحرافش را اعلام می‌کند و این که چه باید کنیم که در ماه یا ماه‌های بعد آن انحراف را جبران کنیم. ما یکی از کار‌هایی که امسال انجام دادیم این بود که آمدیم گفتیم یکی از دلایلی که نقدینگی رشد می‌کند این است که بانک مرکزی در همان ابتدای سال به موجب قانون بودجه تنخواه می‌دهد به دولت، ما این تنخواه را حذف کردیم. با حذف این تنخواه که قانون به ما تکلیف می‌کرد که این تنخواه را بدهیم البته اگر ندهیم بهتر، قانون می‌گوید می‌تواند بانک مرکزی بدهد. حدود ۶۰ همت باید به جامعه تزریق می‌شد که خوشبختانه با هماهنگی‌ای که با دولت انجام دادیم این تزریق نکردیم به جامعه.

مجری: دولت از کجا تأمین کرد؟

 صالح آبادی: از منابع خودش که نزد بانک مرکزی بود، یعنی منابعی که دولت داشت نزد بانک مرکزی، سپرده‌هایی که دولت نزد بانک مرکزی داشت توانست از سپرده‌های خود استفاده کند و ما پول جدیدی به دولت ندادیم، این باعث شد رشد نقدینگی ما در فروردین ماه منفی شد، یک مقدار کوچک که رشد نقدینگی ما منفی شد.

مجری: در صورتی که در سال‌های عادی باید افزایش پیدا کند.

 صالح آبادی: بنابراین برنامه پولی ماهانه‌ای را تدوین کردیم و طوری برنامه ریزی کردیم که امسال ان شاء الله تا پایان سال رشد نقدینگی ما به کمتر از ۳۰ درصد برسد. ما در حال حاضر پایه پولی در پایان آبان ماه نسبت به پایان اسفند ماه ۲۰ و نیم درصد بوده رشد نقدینگی هم ۲۰ و دو دهم درصد بوده در پایان آبان نسبت به پایان اسفند؛ ۲۰ و دو دهم درصد. انتظارمان بر این است که ان شاء الله در کمتر از ۳۰ درصد نقدینگی ما بتوانیم امسال را به اتمام برسانیم، روند رشد نقدینگی به طور کلی روند کاهنده‌ای است. آمار‌هایی را ارائه کرده ام دوستان می‌توانند بیاورند روی صفحه توضیح دهم از روی نمودار؟ روند رشد نقدینگی در ابتدای دولت سیزدهم ۴۲ و هشت دهم درصد بود، روند رشد ۱۲ ماهه نقدینگی ۴۲ و هشت دهم درصد بوده، این با یک روند کاهشی ۱۲ ماهه اش در پایان آبان ماه به ۳۴ و سه دهم درصد رسیده یعنی حدود ۹ درصد این کاهش پیدا کرده، ۱۲ ماهه امسال هم عرض کردم که انتظارمان این است که زیر ۳۰ درصد روند رشد نقدینگی را داشته باشیم.

مجری: ظاهراً رئیس جمهور گفتند که باید حدود زیر ۲۵ درصد باشد؟

صالح آبادی: ما برای سال آینده برنامه مان زیر ۲۵ درصد است، امسال زیر ۳۰ درصد است، سال آینده ان شاء الله زیر ۲۵ درصد را برنامه ریزی کردیم. آن ارز‌های دولت که عرض کردم ما آبان ماه ۱۴۰۱ به آبان ماه ۱۴۰۰ رشد خالص دارایی خارجی بانک مرکزی که ناشی از خرید ارز‌های دولت بود ۱۷ و ۹ دهم درصد بوده در حالی که پایان آبان ماه ۱۴۰۱ به پایان اسفند ماه سه و هشت دهم درصد ما توانستیم امسال این روند را خوب کنترل کنیم یعنی هر ارزی که دولت در اختیار ما قرار داده، سریع این ارز را در بازار عرضه کردیم و ریالش را از جامعه جمع کردیم. مطالبات بانک مرکزی از بانک‌ها در زمان‌های مختلف تغییر می‌کند، بعضی وقت‌ها این افزایش پیدا می‌کند، این افزایش اش ناشی از چند عامل است؛ یک عامل افزایش مطالبات بانک مرکزی از بانک ها؛ فروش ارز است. ما موقعی که ارز را به جامعه می‌فروشیم ریال را جمع می‌کنیم، نقدینگی در بانک‌ها کمتر می‌شود، باعث اضافه برداشت بانک می‌شود. ما سپرده قانونی بانک‌ها را در اجرای کنترل مقداری ترازنامه بانک‌ها اگر بانکی تخطی داشت از آن رشد مقداری ترازنامه سپرده قانونی اش را از ۱۰ تا ۱۱ درصد به ۱۵ درصد افزایش دادیم؛ این هم بخشی از منابع نقدی بانک‌ها را جمع می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان