قیمت مرغ | قیمت مرغ در بازار

قیمت مرغ در بازار و میادین امروز | قیمت مرغ کاهش یافت

معاون بازرگانی میادین میوه و تره بار گفت: هم اکنون مرغ با قیمت ۵۲ هزار و ۷۰۰ تومان در میادین میوه و تره بار عرضه می‌شود که حدود ۱۶ درصد از نرخ مصوب کمتر است.

قیمت مرغ در بازار و میادین امروز  | قیمت مرغ کاهش یافت
کدخبر : 7658
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

قیمت مرغ نیز در پی گرانی سایر کالاها افزایش قیمت داشت. نسبت به اوایل سال 1401 قیمت مرغ تا کنون رشد چند درصدی داشته است. قیمت مرغ تا مرز کیلویی 100 هزار تومان هم پیش‌روی داشته است. در طول این چندماه قیمت مرغ نوسانات شدیدی را تجربه کرده است. قیمت مرغ نسبت به بودجه و توانایی خرید مردم بالا است و امروز مزر 60 هزار تومان را رد کرد. قیمت مرغ و بالا بودن آن موجب شده خیلی از خانوارها آن را از سبد غذایی خود حذف کنند. قیمت مرغ روزانه مشخص می گردد.

معاون بازرگانی میادین میوه و تره بار گفت: هم اکنون مرغ با قیمت ۵۲ هزار و ۷۰۰ تومان در میادین میوه و تره بار عرضه می‌شود که حدود ۱۶ درصد از نرخ مصوب کمتر است.

عرابی افزود: امروز یکشنبه (۲۰ آذرماه)، قیمت عمده مرغ در میدان بهمن تهران حدود ۵۰ هزار تومان برای هر کیلوگرم است که نسبت به روز گذشته تغییر نداشته است.

وی گفت: مرغ در این میدان بصورت خرده فروشی هم حدود ۵۳ هزار تومان عرضه می‌شود.

معاون بازرگانی میادین میوه و تره بار افزود: نرخ مرغ برای عرضه در میادین میوه و تره بار ۵۲ هزار و ۷۰۰ تومان تعیین شده که حدود ۱۶ درصد کمتر از نرخ مصوب (۶۳ هزار تومان) است و این فرصت خوبی برای خرید و ذخیره سازی است.

از سوی دیگر مدیرکل نظارت بر کالای اساسی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه تولید مرغ در سطح کشور در وضعیت مطلوبی است گفت: هم اکنون تولید مرغ بصورت روزانه حدود ۸۰۰ تن بیش از نیاز بازار است که باعث پیشی گرفتن عرضه از تقاضا شده است.

امرالهی گفت: مرغ در سطح خرده فروشی در کشور حدود ۵۷ هزار تومان برای هر کیلوگرم بر مشتریان عرضه می‌شود.

مدیرکل نظارت بر کالای اساسی وزارت جهاد کشاورزی، ورود تشکل‌های صنعت طیور برای جمع آوری مرغ مازاد نیاز بازار و حذف عوارض صادرات مرغ را از جمله راهکار‌های لازم برای جلوگیری از زیان تولیدکننده‌های مرغ برشمرد.

منبع: تسنیم

تولید روزانه ۸۰۰ تن مرغ مازاد بر نیاز بازار

مدیرکل نظارت بر کالای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: هم اکنون تولید مرغ در کشور، روزانه حدود ۸۰۰ تن بیش از نیاز بازار است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، مسعود امرالهی، مدیرکل نظارت بر کالای اساسی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه تولید مرغ در سطح کشور در وضعیت مطلوبی است، گفت: هم اکنون تولید مرغ به صورت روزانه حدود ۸۰۰ تن بیش از نیاز بازار است که باعث پیشی گرفتن عرضه از تقاضا شده است.

او گفت: مرغ در سطح خرده فروشی در کشور حدود ۵۷ هزار تومان برای هر کیلوگرم بر مشتریان عرضه می‌شود.

مدیرکل نظارت بر کالای اساسی وزارت جهاد کشاورزی، ورود تشکل‌های صنعت طیور برای جمع آوری مرغ مازاد نیاز بازار و حذف عوارض صادرات مرغ را از جمله راهکارهای لازم برای جلوگیری از زیان تولیدکننده‌های مرغ برشمرد.

علی‌رحم کریمی در گفت‌ و گو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت قیمت مرغ کشتار روز در خوزستان اظهار کرد: شرکت پشتیبانی امور دام خوزستان در حال خرید مرغ مازاد تولید شده در استان است زیرا میزان مرغی که در استان کشتار می‌شود بیشتر از نیاز استان است و از این رو به منظور حمایت از تولیدکنندگان مرغ مازاد تولیدشده از آن‌ها خریداری می‌شود.

وی با بیان اینکه هیچ کمبودی در بازار استان در زمینه مرغ کشتار روز نداریم، افزود: میزان مرغ آماده به کشتار بیشتر از سرانه مورد نیاز استان است و از این رو هیچ مشکلی در تامین مرغ کشتار روز در بازار وجود ندارد.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: به دلیل حمایت از بخش تولید، در حال حاضر توزیع مرغ منجمد از سوی شرکت پشتیبانی امور دام نیز در استان متوقف شده است.

کریمی ادامه داد: قیمت مرغ کشتار روز در بازارهای خوزستان تا حدود هر کیلوگرم ۱۳ هزار تومان ارزانتر از قیمت مصوب شده است و با توجه به این شرایط اصلا نیازی به توزیع مرغ منجمد در بازار نیست.

وی افزود: قیمت مصوب مرغ کشتار روز ۶۳ هزار تومان است در حالی که در برخی از مناطق مرغ کشتار روز با قیمت هر کیلوگرم ۵۰ تا ۵۱ هزار تومان به فروش می‌رسد.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در خصوص علت این کاهش قیمت مرغ گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای کنترل بازار و افزایش جوجه‌ریزی نسبت به ماه قبل و همچنین نسبت به مدت مشابه سال گذشته، عرضه مرغ در بازار افزایش یافته و این مساله عامل کاهش قیمت مرغ شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان