قیمت خودرو | قیمت امروز خودرو

پشت پرده افزایش قیمت خودرو برملا شد | قیمت خودرو امروز ده آذرماه

افزایش قیمت خودرو همچنان ادامه دارد. اما سطح معاملات پایین است. کارشناسان دلیل افزایش قیمت را وجود تورم عمومی در کشور می‌دانند.

پشت پرده افزایش قیمت خودرو برملا شد | قیمت خودرو امروز ده آذرماه
کدخبر : 7320
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

قیمت خودرو امروز نسبت به روز قبل کاهش نداشته است  و هیچ اتفاق تازه ای در بازار و قیمت خودرو رخ نداده است. قیمت خودرو با تعیین تکلیف واردات خودرو دچار تغییرات و شاید به ثبات برسد. قیمت خودرو همواره دچاره نوسان و افزایش قیمت است. در ادامه قیمت خودرو امروز را میخوانید.

قیمت خودرو صفر داخلی روز ‌‌پنجشنبه 10 آذر ۱۴۰۱

با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت‌های ثبت‌شده در سایت‌های آگهی خودرو پس از گذشت هفته‌ها از سقف‌شکنی دلار، حکایت‌گر بلاتکلیفی و سردرگمی بازار است.

قیمت خودرو هم‌گام با افزایش نرخ دلار شروع به افزایش کرد. اما هنگامی که نوسانات دلار متوقف شد، اما خودرو درگیر افزایش قیمت‌ها بود که البته همچنان نیز ادامه دارد.

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

برخلاف ماه‌های گذشته که قیمت پراید ثابت مانده بود، اما بالاخره سقف‌شکنی تاریخی دلار این ثبات را شکست و این خودرو را با نوسان قیمت همراه کرد. پراید پس از چند روز مقاومت امروز مجددا با افزایش قیمت همراه شد.

پراید ۱۱۱ اکنون در قیمت 214 میلیون تومان به فروش می‌رسد. اما پراید ۱۳۱ نیز اکنون به نرخ 196 میلیون تومان عرضه می‌شود.

پژو ۲۰۷ اتومات هم که روزها با افزایش قیمت همراه شده بود، امروز نیز مجددا به قیمت 660 میلیون تومان رسید.

خودرو دنا معمولی هم که روزها بود که با ثبات قیمت همراه شده بود، امروز نیز مانند روز گذشته با قیمت 445 میلیون تومان در بازار عرضه شد.

پژو پارس اتوماتیک که روزها در قیمت 500 میلیون تومان ثابت مانده بود، اکنون در قیمت 515 میلیون تومان در بازار خودرو کشور به فروش رسید.

تارا اتوماتیک هم که در روزهای گذشته با افزایش قیمت قابل‌توجهی همراه شد، اما امروز چهار میلیون تومان کاهش قیمت داشت و به نرخ 634 میلیون تومان رسید.

قیمت خودروهای پرطرفدار

اما فعالان بازار خودرو می‌گویند که برخی خودروها بیشتر خرید و فروش می‌شوند و پرطرفدار هستند. این خودروها با چه قیمتی در بازار معامله می‌شوند؟

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس که از خودروهای پرطرفدار این روزهاست، صبح امروز با دو میلیون تومان افزایش قیمت نسبت به روز گذشته در محدوده 230 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ دو صفر نسبت به روز گذشته چهار میلیون تومان افزایش قیمت داشت و حالا 349 میلیون تومان ارزش دارد. در این میان، تیپ پنج این مدل پژو پنج در بازار کشور در نرخ 398 میلیون تومان به فروش رسید.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

فربد زاوه، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: قیمت‌ها همچنان فزاینده است. اما سطح معاملات پایین است و بازار در وضعیت رکود تورمی قرار دارد که هر روز تورم آن تشدید می‌شود.

او افزود: این افزایش قیمت‌ دلیلی جز تورم عمومی در کشور ندارد. تا زمانی که مشکلات موجود به تورم در کشور برطرف نشود، این روند افزایش قیمت ادامه دارد.

چندی پیش نیز، عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با تاثیر عرضه خودرو در بورس کالا بر قیمت خودرو گفت: عرضه خودرو در بورس کالا تنها به دولت کمک می‌کند و کمکی به کاهش قیمت‌ها نمی‌کند.

این کارشناس توضیح داد: از طرفی دیگر، سودی که از عرضه خودرو در این محیط به‌دست می‌آید نه به جیب مصرف‌کنندگان می‌رود و نه خودروسازان که آن را در راستای پیشرفت خود استفاده کند.

او افزود: برای کاهش قیمت خودرو تنها باید دست واسطه‌ها را کوتاه کرد و عرضه خودرو در بورس کالا چنین کاری را انجام نمی‌دهد. در حال حاضر نیز هیچ عاملی برای کاهش قیمت خودرو وجود ندارد و به نظر می‌رسد بازار به همین روند افزایش قیمت خود ادامه دهد.

آمار منتشرشده نشان می‌دهد که خودروسازان در هشت‌ ماه نخست سال جاری 17 درصد رشد تولید داشتند. اما آیا با این روند تولید خودرو، آن‌ها به وعده رشد 50 درصدی تیراژ و تولید یک میلیون و 600 هزار دستگاهی وزارت صمت می‌رسند؟

گزارش‌های ارائه‌شده به بورس حاکی از رکوردشکنی در رشد تولید خودرو توسط سه خودروساز اصلی، یعنی ایران خودرو، سایپا و پارس خودروست. گزارش هشت‌ماهه عملکرد این سه خودروساز نشان می‌دهد که تولید خودرو تا پایان آبان‌ سال جاری به ۶۷۰ هزار و ۷۷۸ دستگاه رسیده است. اما با این وجود، تعداد تیراژ آن‌ها با وعده وزیر صمت تفاوت فاحشی دارد.

طبق آمار، مجموع تولید سه‌ خودروساز بزرگ کشور در دومین ماه پاییز کمتر از ۱۰۴ هزار دستگاه بوده که در مقایسه با آمار حدودا ۸۸ هزار و ۷۰۰ دستگاهی مهر، بیش از 17 درصد افزایش داشته است.

در میان سه خودروساز، ایران ‌خودرو بیشترین میزان رشد سالانه تولید، یعنی رشد 27 درصدی را به خود اختصاص داده است. این خودروساز بزرگ کشور از ابتدای سال جاری تا پایان آبان‌ماه ۳۶۰ هزار و ۳۹۵ دستگاه خودرو تولید کرد. این رقم در هشت‌ماهه سال گذشته به ۲۸۲هزار و ۶۶۳ دستگاه خودرو رسیده بود.

سایپا که عملکرد خوبی در شش ماه نخست سال از خود نشان نداد و رشد تولید آن تنها به 55 دستگاه محدود شد، همچنان روندی ناامیدکننده دارند.

طبق آمار، این شرکت خودروسازی تا پایان آبان‌ سال جاری تنها 0.4 درصد رشد تولید داشت و تیراژ تولید خود را به ۲۲۳ هزار و ۳۶۷ دستگاه رسانده است. این آمار در مقایسه با تولید خودرو در مدت مشابه سال گذشته از رشد 913 دستگاهی حکایت دارد.

عملکرد ضعیف سایپا در حالی است که مدیرعامل این شرکت اعلام کرد که به دلیل افزایش عرضه محصولات‌شان تمامی خودروها از فرآیند قرعه‌کشی خارج شدند.

تولید خودرو در شرکت خودروساز پارس خودرو نیز در هشت‌ماهه سال جاری به 87 هزار و 16 دستگاه رسید که حاکی از رشد 10 درصدی تولید نسبت به سال گذشته است.

وعده وزیر فراموش شد؟

سال گذشته، رضا فاطمی‌امین، وزیر صمت، وعده رشد تولید یک میلیون و 600 هزار دستگاهی خودروسازان را به مردم داد. همان زمانی که فاطمی‌امین این وعده را داد، کارشناسان معتقد بودند که عملی‌شدن آن نشدنی است.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان