یک روش عالی برای جلوگیری از سفید شدن موی جلوی سر

سفید شدن موها در هر سنی برای افراد بسیار ناراحت کننده است اما راهکارهای موثری وجود دارند که به کمک آن ها میتوان از سفید شدن موها جلوگیری کرد.

یک روش عالی برای جلوگیری از سفید شدن موی جلوی سر
کدخبر : 6944
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

کلسیم بیشتری مصرف کنید

مصرف کلسیم کافی فقط برای استخوان ها و ماهیچه های شما حیاتی نیست. همانطور که نتایج بررسی ها تایید کرده است، مصرف به اندازه کلسیم ممکن است به شما کمک کند رنگدانه موهای خود را برای مدت طولانی تری حفظ کنید. مطالعات نشان داده اند که خوردن 200 میلی گرم کلسیم در روز می تواند در برخی موارد سفیدی مو را معکوس کند.

خوراکی کلسیم دار

استرس خود را مدیریت کنید

تحت استرس مداوم قرار گرفتن می تواند سلامت شما را از جهات مختلفی تحت تاثیر قرار دهد. استرس علاوه بر اینکه ضربان قلب شما را تندتر و خواب شما را مختل می کند، می تواند باعث بی رنگ شدن موهای شما شود. استرس مزمن ممکن است منجر به التهاباتی شود که باعث آسیب سلولی و سفید شدن زودرس مو است.

به اندازه کافی پروتئین مصرف کنید

داشتن یک رژیم غذایی متعادل برای داشتن پوست، مو و ناخن های سالم و زیبا بسیار مهم است. اگر سعی در متوقف کردن روند سفیدی موهایتان دارید، گنجاندن غذاهای غنی از پروتئین در رژیم غذایی شما ممکن است مفید باشد. خوردن غذاهای غنی از پروتئین مانند تخم مرغ، سویا و محصولات لبنی ممکن است به شما در جلوگیری از سفید شدن زودرس مو کمک کند.

مصرف پروتئین

حواستان به سطح آهن خونتان باش

اگر موهایتان زود خاکستری می شود، به احتمال زیاد سطح آهن شما پایین است. آهن یک ماده معدنی ضروری است که به سلول های خونی شما کمک می کند تا اکسیژن را در سراسر بدن حمل کنند. اگر گیاهخوار هستید و نمی توانید گوشت بخورید، مطمئن شوید که غذاهای غنی از ویتامین C مصرف می کنید؛ چراکه مصرف به اندازه این ویتامین به جذب آهن در بدن شما کمک می کنند.

منبع: نمناک
آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان