یک نسخه کاملا طبیعی و ارزان قیمت برای جوانسازی پوست دور چشم

چشم از حساس ترین عضو های بدن است که نگهداری از آن و همچنین جوانسازی آن از سخت ترین کار هاست ما به شما چندین راهکار در این خصوص ارائه می دهیم.

کدخبر : 6309
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

یکی از نگرانی افراد با افزایش سن شل شدن پوست است که معمولا با نشانه هایی مثل چین و چروک اطراف چشم و افتادگی پلک مشخص می شود اما جای نگرانی نیست زیرا با راه کارهایی که در این بخش برای جوان سازی پلک ارائه می دهیم بدون نیاز به جراحی قابل اصلاح است. چشم ها بسیار حساس هستند و کاملا خستگی ،گذر زمان ، کم خوابی را نشان می دهند بنابراین به خواندن راه حل های این بخش ادامه دهید.

افتادگی پلک

افتادگی پلک دلایل گوناگونی دارد. گاهی این عارضه مادر زادی است و گاهی هم به دلیل صدمه به عصب پلک در اثر سانحه اتفاق می افتد .اما می توان افزایش سن و شل شدن پوست را یکی دیگر از دلایل افتادگی پلک بر شمرد که معمولا همراه با چین و چروک است.

نداشتن خواب کافی و آبرسانی نامناسب به دلیل تجمع مایعات در پلک ها می تواند موجب تورم و افتادگی پلک شود .علاوه براین افزایش سن خطوط ، چین و چروک در اطراف چشم ها ایجاد می کند.

خطوط پنجه کلاغی

چین و چروک های بسیار زیادی که در اطراف چشم وجود دارد خطوط پنجه کلاغی نامیده می شود از علل آن می توان ژنتیک یا نورخورشید را نام برد که براحتی قابل درمان هستند.

علاوه بر مرطوب کننده ها که به پوست رطوبت می بخشند به دنبال مواد اولیه باشید که اثر فوری دارند به همین دلیل، ترکیبات بسیار قوی تری را انتخاب کنید که با تحریک تولید کلاژن مرتبط هستند.

این موارد عبارتند از:

رتینوید (براساس تجویز پزشک)

رتینول (بدون نسخه پزشک)

ویتامین A

پپتیدها

خطوط پنجه کلاغی چشم

حلقه های تیره زیر چشم

احتمالا بسیاری افراد حلقه های تیره یا بنفش زیرا چشم را بر اثر خستگی ، کمبود خواب ، اشعه یو وی و ناراحتی تجربه می کنند.

برای رفع و درمان حلقه های تیره ناشی از اشعه یو وی مواد زیرا را استفاده کنید :

أربوتین

هیدروکینون

کوجیک اسید

ویتامین ث

نیاسینامید

کیسه های زیر چشم:

کیسه های زیر چشم که در برخی افراد وجود دارد گاهی به دلیل تغییرات هورمونی و تجمع مایعات ایجاد می شود.

چشم‌های پف کرده  

شاید تا بحال شما هم پف چشم ها را تجربه کرده باشید که براحتی نوشیدن آب کافی و خواب درمان می شود اما وقتی صحبت از مراقبت پوست می رسد، موارد زیر می توانند به کاهش پف چشم نیز کمک کنند:

کافئین

چای سبز و قهوه پلی فنول ها

دی پپتید

گیاه بید

برای رفع نگرانی ها پوست اطراف چشم ها، آنتی اکسیدان های بیشتری مصرف کنید. زیرا به حذف رادیکال های آزاد پوست کمک می کنند که با اشعه ، سیگار کشیدن و آلاینده ها تحریک می شوند. علاوه بر این، آن ها ممکن است به کاهش روند پیری کمک کنند.

ازموارد زیر استفاده کنید:

ویتامین ث

ویتامین ایی

چای سبز

ویتامین ب ۳

توصیه هایی برای جلوگیری از چروک چشم

شاید برایتان جالب باشد که با ماساژ سفیده تخم مرغ روزانه براحتی می توانید خطوط اطراف چشم را رفع کنید زیرا سفیده تخم مرغ پوست را مرطوب و از شلی پوست جلوگیری می کند.

آووکادو:

آووکادو به دلیل داشتن ویتامین ایی به مرطوب کردن پوست و مبارزه با رادیکال های آزاد کمک می کند به همین دلیل مقداری آووکادو را با قاشق له کنید و روی پوست و اطراف چشم قرار دهید پس از ۱۵ دقیقه آن را با آب سرد بشویید.

خیار:

خیار به دلیل داشتن ویتامین ث و ترکیبات موثر برای زیبایی و سلامت پوست مفید است بنابراین می توانید خیار را روی پوست و چشم ۱۵ دقیقه ماسک کنید تا چشمان سالم تری داشته باشید.

بابونه:

بابونه به دلیل داشتن خاصیت ضد التهابی و آرام بخشی که دارد باعث افزایش گردش خون در چشم ها و جلوگیری از تجمع مایعات می شود .دوچای کیسه ای بابونه را هنگامی که سرد شد ۱۵ دقیقه روی چشم ها قرار دهید تا از خاصیت آرام بخشی آن بهره ببرید.

خیار و شیر:

اگر قصد رفع کیسه های زیر چشم را دارید ترکیب خیار و شیر بسیار مفید است به همین دلیل می توانید شیر را داخل فنجان بریزید و داخل یخچال قرار دهید و سپس دو حلقه خیار را در آن بخیسانید و روی چشم ها بگذارید نتیجه حاصل از آن بسیار فوری است.

ماساژچشم:

اگر احساس خستگی در چشم های خود دارید می توانید با ماساژچشم گردش خون را بهبود بخشید برای انجام اینکار ابتدا دست های خود شسته و سپس ماساژ پوست و پلک چشم ها را آغاز کنید سپس در حات استراحت با کف دست چشم ها را بپوشانید و چندین بار این کار را تکرار کنید.

همیشه آرایش صورت بخصوص زیر چشم را آرام پاک کنید:

بسیار مهم است که آرایش چشم خود را به آرامی پاک کنید زیرا پوست زیر چشمان شما بسیار نازک است و هرگونه فشار اضافی ناشی از فعالیت های روزانه باعث افزایش خطوط اضافه می شود.

زمان پاک کردن آرایش:

پاک کننده آرایش چشم را به یک پد پنبه بزنید.

پد را به آرامی بر روی پوست خود فشار دهید.

آهسته آن را به بیرون بکشید.

تا زمانی که آرایش به طور کامل پاک شود این کار را تکرار کنید.

زمان استفاده از کرم:

کرم را با انگشت سبابه به صورت بزنید.

کرم یا پنکیک را در اطراف چشم ها بزنید، البته پلک بالایی را فراموش نکنید.

تا زمانی که کرم به طور کامل جذب پوست شود این کار را تکرار کنید.

محفاظت در برابر نورخورشید:

قرارگرفتن در معرض نور خورشید می تواند نقش بزرگی در فرآیند سالخوردگی پوست بازی و پوست زیر چشمان را تیره تر کند.

کرم های ضد آفتاب طیف وسیعی از بخش ضروری برنامه های مراقبت از پوست است و باید هر روز اعمال شود حتی اگر بیرون از منزل تاریک به نظر برسد، اشعه های یو وی ممکن است باعث صدمه به پوست شوند.

هم چنین پلک بالایی را فراموش نکنید. این یکی از مناطق مورد غفلت در استفاده از کرم های ضد آفتاب است.

اگر استفاده از کرم های ضد آفتاب روی آرایش، به خصوص آرایش چشم امکان پذیر نیست عینک آفتابی را مد نظر قرار دهید که در برابر اشعه فرابنفش از چشم ها محافظت می کند. این کار نه تنها به چشم ها بلکه به پوست اطراف آن ها کمک می کند تا از اشعه های ناخواسته محافظت کند.

خواب کافی ،رژیم غذایی مناسب و ورزش:

وقتی نوبت به تغییر عادت های زندگی و محافظت از پوست اطراف چشم می رسد سه مورد را به شما پیشنهاد می کنیم که موجب سلامت کل بدن می شود.

در کل شبانه روز ۶تا ۸ ساعت بخوابید و رژیم غذایی حاوی مواد معدنی (پتاسیم ) مانند موز داشته باشید و حتما روز ی ۸ لیوان آب بنوشید و ورزش انجام دهید تا گردش خون را بهبود بخشید.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان