پیش بینی بورس برای آخرین روز آبان ماه

خریداران بورس سفارش‌های خرید خود را روی قیمت‌های پایین‌تری قرار داده‌اند تا در فرصت مناسب‌‌تر وارد بازار شوند.

پیش بینی بورس برای آخرین روز آبان ماه
کدخبر : 6931
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

به نقل از اکوایران، شاخص کل بورس تهران پس از افت بیش از 20 هزار واحدی روز شنبه 28 آبان ماه به دلیل افت قیمت‌ها در بازارهای جهانی، امروز و با  صف نشینی خودرو، رنگ سبز به خود گرفت تا حداقل بتواند نیمی از  افت روز کاری قبل را جبران کند.

شاخص با این رشد به محدوده مقاومتی یک میلیون و 400 هزار واحدی برگشت و همانطور که در روز های قبل هم گفته شد بازار در این محدوده درحال نوسان است و هنوز اصلاح صورت نگرفته است.

 اصلاح از نظر استانداردهای تکنیکالی باید حداقل به اندازه 23 درصد از موج قبلی باشد که شاخص در آن قرار داشت اما با رشد بازار در روز جاری کمی از این اصلاح فاصله گرفت تا نشان دهد این اتفاقات در حد نوسان است.

اما هنوز خطر از سر شاخص بورس تهران دور نشده است چرا که هنوز پایین‌تر از مقاومت‌های مطرح شده در روزهای قبل قرار دارد و این خطر تا زمانی که شاخص بالای میانگین 200 روزه قرار نگیرد بر سر شاخص باقی می‌ماند.

اوضاع در شاخص هم وزن کمی بهتر است چرا که هفته پیش این شاخص از چنگال میانگین‌های مقاومتی خود گذشته است و خود را بالای این مقاومت‌ها تثبیت کرده است.

نمادهای خساپا، خودرو و خگستر با ورود خوب پول حقیقی همراه شدند و نمادهای شپنا و فملی و فولاد با فروش حقیقی‌های بازار، کار خود را تمام کردند.

اما از منظر تکنیالی که به نمودار نگاه کنیم صعود امروز هم نتوانست قله‌های قبلی را فتح کند تا مسیر مثبت بودن شاخص استوار باشد و هنوز مقاومت‌ها برای این نماگر بازار قدرت نمایی می‌کنند.

بازار فردا نیز باید نشان دهد که آیا تصمیم دارد از سطح این مقاومت‌ها عبور کند و یا از فرصت‌های ایجاد شده برای خروج استفاده می‌کند؟

شاید خریداران سفارش‌های خرید خود را روی قیمت‌های پایین‌تری قرار داده‌اند تا در فرصت مناسب‌‌تر وارد بازار شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان