نارضایتی مردم در افزایش روز به روز کرایه تاکسی

مسیر همان مسیر است، اما کرایه نسبت به روز گذشته افزایش پیدا کرده است. مسیری که تا دیروز ۱۲ هزار تومان بود حالا شده ۱۳ هزار تومان و مردم از این نابسامانی نرخ تاکسی ها گلایه دارند.

نارضایتی مردم در افزایش روز به روز کرایه تاکسی
کدخبر : 1002
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

وقتی از ایستگاه مترو بیرون بیایید، صدای راننده تاکسی هایی را می شونید که به صورت مدام در حال فریاد زدن هستند. پیرمردی با صدای بلند داد میزد «آقا برو کنار نوبت منه مسافر سوار کنم». دیگری صدایش را بالا برده بود و می‌گفت « امروز همت شلوغ بود و چند ساعتی در ترافیک گیر کردم » صف طولانی و ادامه دار است، کمی جلوتر، صف بزرگی تشکیل شده از جوان و پیر. کودک و نوجوان. که بی‌صبرانه منتظر سوار شدن به تاکسی هستند تا به مقصد خودشان برسند.

یکی از راننده‌ها با یک فلاسک و لیوانی پر از چایی به ماشین تکیه داده و منتظر خوردن چایی برای آنکه خستگی یک روز رانندگی را از تن خود در بیاورد. یکی از مسافران معلوم بود مدت‌ زمان طولانی را به انتظار گذرانده گفت: «آقای راننده داری چیکار میکنی؟ چایی میخوری؟ بیا آقا منتظریم به خدا. کلی گرفتاری داریم. » اما راننده بی‌توجه به حرف‌های مسافر به چایی خوردن ادامه داد و با تمام شدن لیوان چایی سوار ماشین شد.

تخطی از قانون با سوارشدن ۴ مسافر

عده‌ای هم به نظر می‌رسید برای بار اول سوار تاکسی این خط می‌شدند نه از ابتدای صف سر در می‌آوردند و نه از انتهای صف. شاید هم به قولی میخواستند زرنگ بازی در بیاورند و خود را ابتدای صف جای دهند.

صدای راننده‌ای از دور شنیده می‌شد «شهران شهران، آقا شهران میری. بیا یه نفر سوار کنم رفتیم» جلو تر که میروی با صحنه‌ای عجیب مواجه می‌شوی تاکسی‌ها به جای سه نفر چهار نفر را سوار کرده و منتظر نفر چهارم هستند. مسافری صدای اعتراضش بلند شد«آقا ممنوعه! چرا چهار نفر سوار می‌کنی؟» راننده با بی‌خیالی تمام ماسکش را تا زیر بینی بالا می‌کشد و می‌گوید«بیخیال آقا! در طول روز کنار چند نفر راه می‌روی؟ با چند نفر صحبت می‌کنی؟ اونوقت به ما که میرسه باید ۳ نفر سوار کنیم. نه آقا جان من ۴ نفر سوار میکنم. ناراحتی با ماشین بعدی بیا.» مسافر برای آنکه دوباره در صف رولانب به انتظار نماند از ماشین پیاده نمی‌شود کمی شیشه تاکسی را پایین می‌دهد تا زود تر به مقصد برسد.

علت این موضوع را از یکی از رانندگان تاکسی میپرسم یکی از راننده‌ها می‌گوید: وقتی همه چی گرون شده چرا کرایه تاکسی گرون نشه؟! در طول روز کلی بنزین میزنیم و کلی هزینه ماشین میشه. بالاخره یه جوری باید این هزینه‌ها در بیاریم. همه چیز گرون شده شما چرا فقط به کرایه تاکسی اعتراض می‌کنی ولمون کن آقا. زندگی هزار و یک خرج داره. منم دارم از مسافر کشی پول در میارم. چه فرقی داره چند نفر سوار کنم؟ الانم که میگن کرونا کم شده. » این موضوع در حالی اتفاق افتاده که مقصد با توجه به مصوبه شورای شهر مبنی بر افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی و اینکه بیش تر از ۳ مسافر نباید سوار کنند اما عده‌ای هستند که بی‌تفاوت به این مصوبه کار خودشان رو انجام میدن و همان کرایه‌ای که برای ۳ نفر  در نظر گرفته شده را از مسافران دریافت می کنند.

تخلف برخی از رانندگان تاکسی برای دریافت هزینه مازاد

شهران صادقیه دو باره همان ازدحام جمعیت و صدای بلند رانندگان تاکسی برای سوار شدن باید ساعتی را درانتظار ماند. اما انگار کرایه‌ها با روز قبل تفاوت دارد« دوازده هزار تومان سیزده هزار تومان شده یکی از مسافران با غیظ می‌گوید«کرایه مگر دوازده هزار تومان نبود؟» معلوم است راننده از بد روزگار دلگیر است با لحنی غضب ناک می‌گوید: چطور اون موقعی که برای خوردن غذا توی رستوران گرون قیمت، پول میدین اعتراضی نمی‌کنید؟ تازه تشکر هم می‌کنید. اون وقت برای کرایه تاکسی اعتراض می‌کنی؟ کرایه‌ای که سالی یک بار اضافه میشه این همه سر و صدا راه میندازید؟

یکی از مسافرانی که در ماشین نشسته شروع به اعتراض می‌کند «آقا این چه وضعشه دیروز هم یه راننده دیگه می‌گفت نرخ بنزین بالاست. نرخ لوازم یدکی  ماشین هم وضعیت بهتری ندارد. با این وجود باید یه جوری خرج زندگی رو دربیارم به جای ۳ نفر چهار نفر سوار کردم» انگار ما مسئول زندگی دیگران هستیم.»

سازمان تاکسیرانی هیچ حمایتی از رانندگان نمی‌کند

ولیعصر آزادی؛ اینجا اما تنها مسافران به صف ایستاده‌اند و خبری از تاکسی هایی که کنار دیوار پارک کرده‌اند نیست. مسافران یکی یکی سوار می‌شدند و بلکه شانس با آنها یار باشد که هر چه زودتر تاکسی یا ماشین خطی سوارشان کند. مسافری می‌پرسد «ببخشید آقا این مسیر چقدر؟» راننده مسیر ۱۵ هزار توماتی را به مسافر ۱۸ هزار تومان حساب میکرد که تمامی مسافران به این مسئله اعتراض کردند. راننده  که معلوم بود از اوضاع زمانه گله داردگفت: « سازمان تاکسیرانی هیچ حمایتی از ما نمیکنه. اما چند وقت پیش یکسری امکانات برای رانندگان در نظر گرفته بود. مثل کارت استخر و چیزای دیگه. اما الان واقعا هیچ امکاناتی به ما نمی‌نمی دهند. حتی یک مرکز تعمیر خودرو نیست برای رانندگان تاکسی که موقعی که نیاز به تعمیر خودرو داریم به آن جا مراجعه کنیم.

اما موضوع به هین جا ختم نمی‌شود و گسترش نیوز برای پیگیری این موضوع تماس‌های متعددی با سازمان تاکسیرانی، اعضای شورای شهر و اتحادیه تاکسیرانی گرفت که هیچ یک از ارگان های مربوطه به خبر نگار ما پاسخگو نبودند و برخی از صحبت در رابطه با این مسئله سر باز زدند.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان