قیمت خودرو | قیمت امروز خودرو

قیمت خودرو همچنان میتازد | قیمت خودرو در بازار امروز

سمند EF۷ دوگانه‌سوز توسط ایرانخودرو ۱۶۹ و در بازار ۴۶۸ میلیون فروخته می‌شود. مدلی که باید آن را رکورددار اختلاف قیمت در کارخانه و بازار بدانیم

قیمت خودرو همچنان میتازد | قیمت خودرو در بازار امروز
کدخبر : 6810
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

قیمت خودرو امروز نسبت به روز قبل کاهش نداشته است  و هیچ اتفاق تازه ای در بازار و قیمت خودرو رخ نداده است. قیمت خودرو با تعیین تکلیف واردات خودرو دچار تغییرات و شاید به ثبات برسد. قیمت خودرو همواره دچاره نوسان و افزایش قیمت است. در ادامه قیمت خودرو امروز را میخوانید.

فرارو: پژو ۲۰۷ اوایل هفته جاری در غالب طرح فروش ویژه مادران با قیمت ۲۱۵ میلیون تومان عرضه شد، اما در بازار آزاد دقیقا دو برابر نرخ کارخانه معامله می‌شود؛ ۴۳۰ میلیون تومان. به این ترتیب اختلاف قیمت ۲۰۷ در کارخانه و بازار دقیقا ۱۰۰ درصد است و بررسی‌ها نشان می‌دهد هشت خودرو داخلی دیگر در بازار آزاد بیش از دو برابر قیمت کارخانه خرید و فروش می‌شوند. مدل‌هایی که لزوما گران‌ترین خودرو‌های داخلی نیستند، اما طبق آمار جزو محبوب‌ترین خودرو‌ها در طرح‌های پیش‌فروش خودروسازان هستند.

اختلاف قیمت سمند EF۷ دوگانه‌سوز در کارخانه و بازار الان تقریبا ۳۰۰ میلیون تومان است. در آخرین فهرست قیمت محصولات ایرانخودرو که اوایل آبان امسال منتشر شد، قیمت سمند EF۷ دوگانه‌سوز در کارخانه ۱۶۹ میلیون تومان بود، اما همین محصول در بازار آزاد روز چهارشنبه ۲۵ آبان ۴۶۸ میلیون تومان دست به دست شد. تفاوت ۲۹۹ میلیون تومانی قیمت سمند EF۷ دوگانه‌سوز در کارخانه و بازار به معنی اختلاف ۱۷۵ درصدی آن است و این عدد بین تمام خودرو‌های داخلی یک رکورد محسوب می‌شود.

قیمت پژو پارس دوگانه‌سوز در کارخانه و بازار تفاوت ۱۵۰ درصدی دارد و در این فهرست جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است. در بازار آزاد قیمت پژو پارس دوگانه‌سوز الان به ۴۴۰ میلیون تومان رسید، اما ارزش آن در کارخانه ۱۷۶ میلیون تومان است. تفاوت ۲۶۴ میلیونی قیمت پژو پارس دوگانه‌سوز در کارخانه و بازار باعث شده بعد از سمند EF۷ دوگانه‌سوز بیشترین اختلاف قیمت را در کارخانه و بازار بین تمام مدل‌های داخلی داشته باشد. به‌جز نسخه‌های دوگانه‌سوز، پژو پارس با موتور TU ۵ و پژو پارس سال با موتور XUP ۷ نیز بین رکوردداران اختلاف قیمت کارخانه و بازار دیده می‌شوند. پژو پارس با موتور TU ۵ از این حیث در جایگاه سوم قرار می‌گیرد. چون اختلاف قیمت آن در کارخانه و بازار به ۱۳۵ درصد رسیده است. ایرانخودرو قیمت پژو پارس TU ۵ را ۱۶۵ میلیون تومان اعلام کرده و فروشنده‌ها در بازار آن را با قیمت ۴۱۶ میلیون تومان به خریداران پیشنهاد می‌دهند.

پژو پارس با موتور XU ۷ P یکی از محبوب‌ترین مدل‌های ایرانخودرو در طرح‌های قرعه‌کشی است. درحالی که در آخرین طرح فروش فوق‌العاده عادی ایرانخودرو حدود ۵.۶ میلیون تومان ثبت‌نام کردند، ۴.۴ میلیون نفر سراغ پژو پارس با موتور XU ۷ P رفتند. مدلی که ایرانخودرو آن را ۱۶۵ میلیون تومان می‌فروشد و در بازار آزاد قیمت آن به ۳۳۶ میلیون تومان رسیده است و تفاوت ۱۰۳ درصدی دارد.

سمند EF۷ بنزینی دو سال بعد از عرضه نسخه‌های دوگانه‌سوز وارد بازار شد. سال ۸۸ ایرانخودرو اقدام به فروش سمند EF۷ دوگانه‌سوز کرد و سال ۹۰ سرو‌کله نسخه‌های بنزینی آن پیدا شد. الان سمند EF۷ بنزینی در بازار آزاد معادل ۳۶۶ میلیون تومان فروخته می‌شود و قیمت آن در کارخانه از سوی ایرانخودرو ۱۵۸ میلیون تومان اعلام شده است. به این ترتیب سمند EF۷ بنزینی بعد از ۲۰۶ تیپ ۲ و ۴۰۵ ارزان‌ترین محصول کارخانه‌ای ایرانخودرو به‌حساب می‌آید، اما در بازار با اختلاف قیمت ۱۳۰ درصدی معامله می‌شود. از این حیث در فهرست رکوردداران تفاوت قیمت خودرو‌های داخلی در کارخانه و بازار جایگاه چهارم را به خود اختصاص داده است.

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ کنار نسخه‌های تیپ ۳ پانوراما تنها مدل‌های باقی مانده این خانواده در خط تولید به‌حساب می‌آیند. اخیرا ایرانخودرو تولید پژو ۲۰۶ تیپ ۵ را متوقف کرد و اوایل دهه ۹۰ همین اتفاق برای سایر تیپ‌ها رخ داد. از طرفی پژو ۲۰۶ تیپ ۲ کنار ۴۰۵ ارزان‌ترین محصول فعلی ایرانخودرو و قیمت کارخانه آن ۱۵۰ میلیون تومان است، اما سایت‌های تخصصی اعلام نرخ خودرو، روز چهارشنبه ۲۵ آبان قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ را در بازار آزاد ۳۲۸ میلیون تومان اعلام کردند. به‌این ترتیب تفاوت ۱۷۸ میلیون تومانی قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در این دو بازار معادل اختلاف ۱۲۰ درصدی است.

دنا پلاس ساده در خانواده شلوغ دنا بیشترین اختلاف قیمت را در کارخانه و بازار تجربه می‌کند؛ تقریبا ۱۱۰ درصد. بعد از آن دنا تیپ یک در رتبه دوم قرار می‌گیرد و سایر مدل‌ها با حاشیه سود کمتر از ۱۰۰ درصد در بازار و کارخانه دست به دست می‌شوند. قیمت دنا پلاس ساده در آخرین فهرست اعلام شده از سوی ایرانخودرو ۲۲۸ میلیون تومان بود و این محصول را در بازار آزاد معادل ۴۸۵ میلیون تومان معامله می‌کنند. یعنی نزدیک ۲۶۰ میلیون تومان بیشتر از قیمت کارخانه.

سمند LX سال ۸۳ توسط ایرانخودرو رونمایی شد و تفاوت آن با مدل‌های قدیمی سمند برخی تجهیزات بیشتر و چراغ‌های متفاوت بود. بعد تقریبا دو دهه، در کارخانه سمند LX معادل ۱۶۰ میلیون تومان فروخته می‌شود و در بازار آزاد نزدیک ۳۳۰ میلیون تومان. به این ترتیب اختلاف قیمت سمند LX در کارخانه و بازار به ۱۷۰ میلیون تومان رسیده و حاشیه سود ۱۰۵ درصدی دارد.

پژو ۲۰۷ دستی اوایل هفته جاری در غالب طرح فروش برای مادران قرار گرفت. ایرانخودرو قیمت کارخانه پژو ۲۰۷ دستی فرمان برقی را ۲۱۵ میلیون تومان درنظر گرفته، اما همین مدل در بازار آزاد الان تقریبا با اختلاف قیمت دوبرابری یعنی ۱۰۰ درصدی فروخته می‌شود؛ یعنی ۴۳۰ میلیون تومان.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان