قیمت تخم مرغ | افزایش قیمت تخم مرغ

قیمت تخم مرغ امروز 3پ25 ابان | قیمت انواع تخم مرغ در بازار

در این خبر به بررسی قیمت انواع تخم مرغ بسته بندی با برندهای مختلف در بازار پرداختیم.

قیمت تخم مرغ امروز 3پ25 ابان | قیمت انواع تخم مرغ در بازار
کدخبر : 6790
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

قیمت تخم مرغ یکی از مواردی بود که در گرانی های اخیر افزایش داشت. از آنجایی که تخم مرغ یک کالای پرمصرف است و تقریبا تمامی اقشار به آن نیازمند هستند، متعادل بودن قیمت تخم مرغ اهمیت زیادی دارد. قیمت تخم مرغ نیز به صورت روزانه اعلام می شود. افزایش قیمت تخم مرغ یکی دیگر از نگرانی های مردم بود و به همین دلیل بعد از گرانی میزان خرید آن بالا رفت. اما بعد از آن قیمت تخم مرغ نیز مانند سایر کالاها پایین آمد.  تخم مرغ را می توانید در ادامه بخوانید.

فهرست قیمت برخی از انواع تخم مرغ موجود در بازار به شرح زیر است.
نام کالا قیمت (تومان)
تخم مرغ بومی دانه ای ۳,۵۰۰
تخم بلدرچین ۱۰,۵۰۰
سفیده پخته تخم مرغ با فلفل (حاوی ۶عدد سفیده تخم مرغ) ۲۰۰ گرمی تلاونگ ۲۷,۰۰۰
تخم کبک تلاونگ ۶ عددی ۲۸,۹۰۰
پرطلایی تخم مرغ پک۹عددی بدون آنتی بیوتیک ۳۲,۳۰۰
تخم مرغ ۲۰ عددی سیمرغ ۴۱,۰۰۰
تخم مرغ ۱۵ عددی پارسیرنگ ۵۹,۴۰۰
تخم مرغ رها مرغ شانه ای درب دار ۲۰ عددی ۷۱,۸۰۰
تخم مرغ بدون آنتی بیوتیک پرطلایی ۲۰ عددی ۷۹,۲۰۰
تخم مرغ مارکدار معمولی ۳۰ عددی ۱۱۰,۸۰۰

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران؛ براساس نرخنامه مصوب سازمان مدیریت میادین، قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ غیر بسته بندی در میادین میوه و تره بار ۳۹۸۰۰ تومان و تخم مرغ ۳۰ عددی بسته‌بندی در شانه‌های خمیری با قیمت ۸۴ هزار تومان عرضه می‌شود.

گفتنی است، هر شانه تخم مرغ ۲۴ عددی ۷۱ هزار و ۸۰۰ تومان، ۲۰ عددی ۶۱ هزار و۵۰۰ تومان، ۱۵ عددی ۴۳ هزار تومان، ۹ عددی ۲۶ هزار تومان و ۶ عددی ۱۷ هزار و ۷۰۰ تومان در میادین میوه و تره بار به فروش می‌رسند.

خسرو منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درخصوص افزایش قیمت هر شانه تخم مرغ به ۱۰۰ هزار تومان، اظهار کرد: این افزایش قیمت متوجه مرغداران نیست و مرغداران همچنان با قیمت‌های پیشین تخم مرغ را به فروش می‌رسانند و این افزایش قیمت‌ها کاملاً ناشی از عملکرد اصناف و شبکه توزیع است.

وی افزود: قیمت مصوب هرشانه تخم مرغ ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان برای مرغداران و ۳۹ هزار و ۸۰۰ تومان برای مصرف کننده است.

مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم گذار اصفهان گفت: قیمت تمام شده تخم مرغ برای مرغداران ۴۸ هزار تومان است و دولت کاملاً این موضوع را تأیید کرده است اما با توجه به شرایط موجود، هنوز اقدام به اعلام افزایش قیمت تخم مرغ نکرده است.

منصوری اضافه کرد: مسئولان دولتی شرایط مرغداران را بررسی کرده و کاملاً بر این موضوع که قیمت تخم مرغ باید افزایش یابد توافق نظر دارند اما هنوز اقدام عملی در این خصوص انجام نشده است.

وی تاکید کرد: نباید افزایش قیمتی که در بازار است به پای تولیدکنندگان گذاشته شود زیرا این هزینه به جیب تولیدکنندگان نرفته و تولیدکنندگان همچنان در ضرر هستند و با قیمت پایینی تخم مرغ را می‌فروشند.

مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم گذار اصفهان گفت: قیمت مصرف کننده اکنون بسیار بالاست که ناشی از زیاده خواهی و اجحاف‌هایی است که در شبکه توزیع وجود دارد.

پس از اصلاح نظام یارانه در اردیبهشت ماه سالجاری و تعیین قیمت برای برخی کالای اساسی از جمله تخم مرغ، دولت به تولیدکنندگان وعده حمایت داد اما، با گذشت حدود ۶ ماهه از اجرای اصلاح نظام یارانه‌ای و تعیین قیمت برای کالا‌های اساسی پر مصرف، به گفته فعالان صنعت مرع تخمگذار، نه تنها حمایتی صورت نگرفته بلکه این صنعت با مشکلات ناشی از اصلاح نظام یارانه‌ای ر‌ها شده است.

پس از اصلاح نظام یارانه در اردیبهشت ماه سالجاری و تعیین قیمت برای برخی کالای اساسی از جمله تخم مرغ، دولت به تولیدکنندگان وعده حمایت داد اما، با گذشت حدود ۶ ماهه از اجرای اصلاح نظام یارانه‌ای و تعیین قیمت برای کالا‌های اساسی پر مصرف، به گفته فعالان صنعت مرع تخمگذار، نه تنها حمایتی صورت نگرفته بلکه این صنعت با مشکلات ناشی از اصلاح نظام یارانه‌ای ر‌ها شده است.

طبق ادعای حمیدرضا کاشانی، رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرکزی مرغداران میهن، میزان زیان مرغداران از زمان اصلاح نظام یارانه‌ای تا امروز به بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده است و این زیان هر روز در حال افزایش است.

به گفته وی؛ حذف گله‌ها به دلیل عدم توان مالی مرغداران برای تأمین هزینه‌های تولید و تدوام زیان آن‌ها آغاز شده است.

کاشانی در گفتگو با اقتصاد آنلاین با تأکید بر اینکه مرغداران از حل مشکل خود از طریق دولت نا‌امید شده‌اند، از ارسال نامه اعتراضی به قوه قضاییه خبر داد.

وی افزود: این نامه به رئیس قوه قضاییه نوشته شده است و مرغداران ضمن تشریح وضعیت صنعت مرغ تخمگذار کشور، درخواست رسیدگی به مشکلات را داده اند.

کاشانی مهمترین موضوع مطرح شده در این نامه را مربوط به اعتراض به قیمت دستوری عنوان کرد.

وی دیگر موضوع مطرح شده در نامه مرغداران خطاب به رئیس قوه قضاییه را عدم تسویه مطالبات نهاده خوراک دام باقی مانده از اردیبهشت ماه بر شمرد.

رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرکزی مرغداران میهن همچنین از ارسال همزمان نامه به رئیس مجلس شورای اسلامی خبر داد.

کاشانی تصریح کرد در نامه به رئیس مجلس نیز درخواست مرغداران مطرح و نسبت به قیمت دستوری تخم مرغ معترض شده‌ایم.

وی یادآور شد: علاوه بر وزارت جهادکشاورزی، معاون اول رئیس جمهور نیز دیگر مخاطب نامه‌های مرغداران به دولت بوده است که تا امروز پاسخی از سوی آن ها دریافت نشده است.

کاشانی ادامه داد: قرار بر این بود دولت در شهریور ماه قیمت مصوب تخم مرغ را مطابق با هزینه تمام شده تولید اصلاح کند اما، تا امروز به این وعده عمل نکرده است.

رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرکزی مرغداران میهن قیمت تمام شده هر کیلوگرم تخم برای مرغداران را ۴۸ تا ۵۹ هزار تومان اعلام کرد در حالی که، قیمت دستوری خرید آن از مرغداران ۳۵ تا حداکثر ۳۶ هزار تومان است.

به عبارت دیگر، در حال حاضر مرغداران در تولید هر کیلوگرم تخم مرغ ۱۳ تا ۲۳ هزار تومان زیان می‌کنند که رقم قابل توجه است.

منبع: همشهری
آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان