قیمت دلار | قیمت دلار در بازار

بروزترین قیمت دلار در 23 آبان ماه | قیمت دلار ثابت می ماند؟

امروز قیمت طلا 18 عیار بالا رفت .

بروزترین قیمت دلار در 23 آبان ماه | قیمت دلار ثابت می ماند؟
کدخبر : 6707
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

قیمت دلار در روز های اخیر روند صعودی بدی را در پیش گرفته است. در راستای افزایش قیمت دلار، قیمت سکه و طلا نیز بالا می رود. پیش بینی های عجیبی از قیمت دلار انجام گرفته و نشان از این دارد که قیمت دلار مرز 29 هزار تومان را طی کند. امید است که با کاهش قیمت دلار، قیمت سکه نیز به وضع بهتری برسد و قیمت مناسب تری پیدا کند. قیمت دلار چند روزی است که روال صعودی خود را در پیش گرفته و روز به روز گران تر می شود. خبر ها حاکی از آن است که قیمت دلار  امروز افزایش یافت.

امروز   قیمت طلا   مسیر صعود را دنبال کرد: 

قیمت اونس طلا امروز

قیمت اونس طلا در بازار امروز تقریبا 10 دلار ریزش کرد و بر روی 1761 دلار قرار گرفت. 

جدول قیمت 3 روز اخیر هر اونس طلا

قیمت (دلار ) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ

۱,۷۶۱ -۱۰.۸۰ -۰.۶۱ 09:00

۱,۷۷۱ ۶.۰۰ ۰.۳۳ ۲ روز پیش

۱,۷۶۵ ۱۷ ۰.۹۳ ۳ روز پیش

آخرین نرخ گرم طلا ۱۸ عیار

قیمت طلا 18 عیار امروز مانند روز گذشته صعود کرد. طلا امروز با 1 میلیون و 500 هزارو 200 تومان مبادله شد ک10  هزار و 700 تومان افزایش را نشان می دهد . 

جدول قیمت 3 روز اخیر هر گرم طلا ۱۸ عیار

قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ

۱,۵۰۰,۲۰۰ ۱۰,۷۰۰ ۰.۷۱ 11:50

۱,۴۸۹,۵۰۰ ۴,۶۰۰ ۰.۳ روز قبل

۱,۴۸۴,۹۰۰ ۲۴,۴۰۰ ۱.۶۴ ۲ روز پیش

آخرین نرخ مثقال طلا 18 عیار

هر مثقال طلا 18 عیار امروز در محدوده 6 میلیون و 501 هزار تومان به فروش رسید.

آخرین نرخ دلار در بازار متشکل

نرخ دلار در بازار متشکل امروز 35 تومان رشد کرد  و به کانال 30 هزار تومان رسید .

جدول قیمت 3 روز اخیر دلار در بازار متشکل

قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ

۳۰,۰۰۶ ۳۵ ۰.۱۱ 11:38

۲۹,۹۷۱ ۳۰۱ ۱ روز قبل

۲۹,۶۷۰ ۱۰۹ ۰.۳۶ ۲ روز پیش

کامران سلطانی‌زاده درباره وضعیت بازار ارز و علت گرانی اخیر قیمت دلار، اظهار داشت: نرخ دلار با توجه به شاخه‌های اقتصادی و روند استاندارد تورم رسمی کشور روی یک نمودار مشخص قابل پیش‌بینی است؛ در روزهای اخیر نیز شاهد افزایش تقاضا بوده‌ایم، که بخش عمده آن جو روانی می‌باشد که در یک سطح متوقف شده است.

وی با بیان اینکه روند افزایشی قیمت ارز در چند روز اخیر متوقف شده است، تصریح کرد: شاهد عدم افزایش قیمت ارز در چند روز اخیر بوده‌ایم.

سلطانی‌زاده گفت: بخشی از تقاضا برای حفظ ارزش پول ملی با توجه به جو روانی کاهش ارزش ریال بوده که مشخصاً در چند روز گذشته با افزایش عرضه متوقف شده است.

به‌گفته رییس کانون صرافان، بازار توافقی نیز با توجه به ارایه خدمت توسط صرافی‌ها به صادرکنندگان با سرعت در حال رفع نیاز ارزی بازار می‌باشد. عملاً به‌هرمقدار ارز در صرافی‌ها برای خرید هموطنان موجود است و در چند روز گذشته شاهد عدم تمایل خرید بسیاری از خریداران ارز از صرافی‌ها بوده‌ایم بدین صورت که بالای ۸۰ درصد خریداران رزروکننده ارز از صراف‌ها از حضور و خرید ارز امتناع ورزیده‌اند.

وی افزود: همین نکته نشان‌دهنده افزایش عرضه و کاهش تمایل به خرید می‌باشد که برآیند آن توقف افزایش نرخ و کاهش قیمت بر اثر افزایش عرضه خواهد بود.

سلطانی‌زاده گفت: اقدام درست بانک مرکزی در تمدید مجوزهای صرافان سراسر کشور بدون در نظر گرفتن محدودیت تطبیق سرمایه و بازگشت عرضه‌کنندگان رسمی ارز و خدمت‌رسانی صرافی‌ها در روزهای اخیر موجب تقویت سیستم عرضه رسمی ارز در سراسر کشور شده است.

وی گفت: در سه روز گذشته افزایش نرخ ارز متوقف شده و حدود ۲۰۰۰ تومان کاهش داشته است.

وی‌ درباره ورود نیروی انتظامی به بازار گفت: جلوگیری از فعالیت فعالین غیرمجاز همواره کمک به جلوگیری از سفته‌بازی است، البته نکته اساسی این است که این اقدام موقتی است و باید سازوکارهای رسمی جهت رفع نیازهای ارزی عموم جامعه ایجاد و همه نیازهای استاندارد ارزی جامعه در فضای رسمی قابل برطرف شدن باشد، زیرا این نیازها همواره راه دستیابی خود را به ارز پیدا می‌کند و بهتر است به فضای رسمی سوق داده شود.

خبر مهم رئیس کل بانک مرکزی درباره مهار نوسانات ارزی ؛ طرح جدیدی در راه است

گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد همزمان با ریزش بهای دلار در بازار رسمی و آزاد و بازار توافقی، بهای خرید دلار نیز توسط صرافان کاهش یافته است.نرخ خرید دلار از مردم حدود ٣۴ هزار تومان است و این موضوع نشان می‌دهد که بازار منتظر کاهش بیشتر قیمت‌هاست؛ امروز قدرت فروشنده در بازار بیشتر از خریدار است. معاملات خرد در سطح بازار انجام می‌شود.

ارز با کارت ملی چند؟

قیمت دلار توافقی نیز که صبح پنجشنبه در کانال ۳۴ هزار تومان آغاز به کار کرد اما قیمت خرید دلار توافقی در میانه روز به ۳۳ هزار و ۷۶۰ تومان رسید.طبق اعلام بانک مرکزی، ارز توافقی در شعب منتخب بانک‌های ملی ایران، ملت، تجارت و صادرات ایران و صرافی‌های عضو بازار متشکل ارزی برای اشخاص حقیقی بالای ۱۸ سال با ارائه کارت ملی به فروش می‌رسد. متقاضیان ارز حداکثر ۲ هزار یورو یا معادل آن دلار می‌توانند به‌صورت آن‌لاین یا حضوری از صرافی‌ها و شعب منتخب بانک‌های عامل خرید کنند.

دلار در بازار ارز تهران می تازد

به گزارش اکوایران، دلار هرات از 33 هزار و 100 تومان شروع به کار کرد و تا 33 هزار و 650 تومان بالا رفت، و بعد شروع به اصلاح زد. اما دلار تهران بر مدار صعود بود و در بازار تا 34 هزار و 700 تومان رشد کرد، حتی بعضی فروشنده‌ها روی 35 هزار تومان هم قصد فروش نداشتند.

سکه با اهرم دلار صعودی شد

تتر با دلار تهران شروع کرد و کانال 35 را هم دید اما مثل هرات و سلیمانیه با اصلاح همراه شد. سکه نیز در روز چهارشنبه به کانال 16 میلیون تومان رسید، حباب در حال حاضر تا دو میلیون و 700 هزار تومان بالا آمده است.

فاصله زیاد بین تهران و هرات

معامله‌گران یک چیزی را از تاریخ بازار ارز گوشزد می‌کردند، آن هم اینکه در تجربه سقف قبلی هم بین هرات و تهران جدایی افتاده بود و هرات با یک فاصله هزار تومانی از تهران حرکت می کرد. در سقف قبلی نیز هرات با تهران همراهی نکرد، در روز چهارشنبه هم این فاصله به بیش از هزار تومان رسید.

اختلاف زیاد دلار آزاد و نیمایی

اما این جدایی تنها محدود به جغرافیای بازار نماند و بازار رسمی هم به یک جزیره دورافتاده از بازار آزاد دارد تبدیل می‌شود. اختلاف نیما و آزاد در حال حاضر به 25.7 درصد رسیده است که سطح خیلی بالایی به حساب می‌آید.

در واقع دلار در معامله بین صادرکننده‌ها و واردکننده‌ها در محدوده 27 هزار و 430 است. یک جورایی بازار رسمی به خواب رفته است.در بازار آزاد با اینکه طی دو روز، 2 سقف زده شد، اما همچنان خریداران در روز چهارشنبه به میدان فردوسی مراجعه می‌کردند.

رشد 1700 تومانی این هفته، برای خیلی‌ها قابل باور نیست. البته معامله‌گران با توجه به این میزان افزایش، معتقد بودن که بازار قطعا اصلاح می‌زند. استدلالشان هم به عدم همراهی حرکت دلار تهران توسط دلار هرات برمی گشت.

در صرافی های فردوسی چه خبر است؟

در میدان فردوسی یکسری از صرافی‌های عرضه کننده، دیرتر از روزهای قبل شروع به عرضه کردند اما زودتر هم تمام کردند. نرخ تابلو هم از 32 هزار و150 تا 32 هزار و 700 گزارش شده است که اینجا نیز یک شکاف قابل توجه با بازار آزاد قابل مشاهده است.

خریدار دلار سهمیه، به نوعی از 4 میلیون تومان حفره بین نرخ‌ها برخوردار شده که عدد زیادی است. معامله‌گران می‌گویند، خانگی‌ها هم سمت بازار آمده‌اند و سپرده خودشان را دارند تبدیل می‌کنند.

یکسری از معامله‌گران هم به خروج پول‌های حقیقی از بورس تهران اشاره می‌کردند و می‌گفتند در مهرماه 30 همت توسط حقیقی‌ها از بورس خارج شده که معادلش 900 میلیون دلار می‌شود.

علت حذف قیمت دلار از سایت  شبکه اطلاع رسانی طلا سکه و ارز

در سایت شبکه اطلاع رسانی طلا سکه و ارز، در تایم معاملات صبح چهارشنبه، قیمت دلار حذف شد و این هم به عنوان یک علت نوسان دلار مطرح می‌شد. در واقع یکسری از معامله‌گران با توجه به سابقه حذف قیمت از سایت‌ها در مواقع حساس، این سیاست را شروع نوسان افزایشی قیمت تلقی کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان