قیمت خودرو | قیمت خودرو در بازار

جدیدترین قیمت خودرو در بازار امروز | قیمت خودرو امروز 16 آبان چه تغییراتی داشته؟

با سقف‌شکنی قیمت دلار در هفته گذشته، بازار خودرو نیز مجددا ملتهب شد و دوباره شاهد جهش قیمت خودرو در بازار داخلی‌ها و خارجی‌ها شد.

جدیدترین قیمت خودرو در بازار امروز | قیمت خودرو امروز 16 آبان چه تغییراتی داشته؟
کدخبر : 6433
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

قیمت خودرو امروز نسبت به روز قبل کاهش نداشته است  و هیچ اتفاق تازه ای در بازار و قیمت خودرو رخ نداده است. قیمت خودرو با تعیین تکلیف واردات خودرو دچار تغییرات و شاید به ثبات برسد. قیمت خودرو همواره دچاره نوسان و افزایش قیمت است. در ادامه قیمت خودرو امروز را میخوانید.

قیمت خودرو صفر داخلی روز ‌دوشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۱

با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد. بازار خودرو روزهای عجیبی را پشت سر می‌گذارد. با افزایش نرخ دلار از هفته گذشته، قیمت خودروها نیز با افزایش همراه شد. البته برخی معتقدند که قیمت خودرو هم‌گام با نرخ دلار افزایش نداشته است. اما با نگاهی به آمارها می‌توان دریافت که تقریبا تمام خودروهای داخلی در بازار افزایش قیمت داشتند.

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

برخلاف ماه‌های گذشته که قیمت پراید ثابت مانده بود، اما بالاخره سقف‌شکنی تاریخی دلار این ثبات را شکست و این خودرو را با افزایش قیمت همراه کرد. برای مثال، پراید ۱۱۱ اکنون با قیمت ۲۰۶ میلیون تومان به فروش می‌رسد. پراید ۱۳۱ نیز با افزایش سه میلیونی خود، به نرخ ۱۸۶ میلیون تومان عرضه می‌شود.

پژو ۲۰۷ اتومات که در ماه گذشته ۵۹۰ میلیون تومان ارزش داشت، اما این هفته با رشدی ناگهانی، این خودرو پنج میلیون تومان افزایش یافت و  هم‌اکنون در سطح ۶۳۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

خودرو دنا معمولی هم که مدت‌ها بود با ثبات قیمتی همراه شده بود، اما این چند روز با افزایش قیمت همراه شد. امروز صبح، این خودرو در قیمت ۴۱۵ میلیون تومان در بازار عرضه شد. اما باید توجه داشت که دنا معمولی طی تنها یک ماه با ۱۰ ملیون تومان افزایش قیمت همراه شد.

پژو پارس اتوماتیک هم امروز با چهار میلیون افزایش قیمت نسبت به دیروز، به قیمت ۴۹۶ میلیون تومان در بازار خودرو کشور به فروش می‌رسد.

قیمت خودروهای پرطرفدار

اما فعالان بازار خودرو می‌گویند که برخی خودروها بیشتر خرید و فروش می‌شوند و پرطرفدار هستند. این خودروها با چه قیمتی در بازار معامله می‌شوند؟

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس که از خودروهای پرطرفدار این روزهاست، برخلاف روزهای گذشته دو میلیون تومان افزایش قیمت داشت در محدوده ۲۲۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ دو صفر نیز با افزایش شش میلیونی خود، حالا ۳۲۴ میلیون تومان ارزش دارد. در این میان، تیپ پنج این مدل پژو نیز در بازار کشور در نرخ ۳۷۰ میلیون تومان ثبت شد.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو گفت: افزایش قیمت دلار این‌بار بر قیمت خودرو تاثیری نخواهد گذاشت.

او افزود: ممکن است در روزهای آینده فروشندگان خودرو در بازار به بهانه افزایش نرخ دلار قیمت‌ها را بالا ببرند. اما نکته قابل توجه این است که خریداری برای این خودروهای گران‌شده وجود ندارد.

این کارشناس صنعت خودرو در ادامه توضیح داد: البته باید به این نکته توجه کرد که خریداران در بازار خودرو با نوسانات قیمتی دلار آشنا هستند و با تغییر نرخ ارز احتمال این را می‌دهند که این نوسان کوتاه‌مدت است و در برخلاف گذشته، به بازار هجوم نمی‌برند و همین عامل باعث می‌شود نوسانات ارزی تغییری در روند بازار خودرو ایجاد نکند.

او با بیان اینکه مردم در بحث سرمایه‌گذاری در بازار خودرو آگاهانه عمل می‌کنند اشاره کرد: آگاهانه عمل کردن مردم در بحث سرمایه‌گذاری در آنجایی مشخص است که شرکت‌های مونتاژ خودرو به برگزاری طرح‌های فروش اقساطی روی آوردند. چراکه دیگر خریداران به صورت یکجا تمام سرمایه خود را صرف خرید یک خودرو نمی‌کنند.

جعفری ادامه داد: اما حالا لیست خودروهایی که قرار است به زودی وارد کشور شوند، مشخص شده است و هر شرکت خودروسازی به واردات یک برند خودرو مشغول می‌شوند. با اجرا شدن طرح واردات، هر شرکت واردکننده خودرو در آینده مشغول به واردکردن خودروهای اقتصادی خواهند شد.

او تاکید کرد: اعلام فهرست احتمالی خودروهای وارداتی باعث شده که خریداران خودروهای اقتصادی دست نگه دارند تا خودروهای وارداتی وارد بازار شوند و بعد از واردات اقدام به خرید خودرو کنند.

افزایش قیمت خودرو؛ این‌بار در گران‌قیمت‌ها

این کارشناس صنعت خودرو توضیح داد: اما اگر قرار باشد که خودرویی با افزایش قیمت همراه شود، این‌بار در بازار خودروهای گران‌قیمت بازار کشور خواهد بود.

او در ادامه افزود: اما به نظر می‌رسد افزایش قیمت در خودروهایی با قیمت بالا هم تغییری در روند تقاضای بازار ایجاد نکند. زیرا افرادی که اقدام به خرید این نوع خودروها می‌کنند، توجه چندانی به نوسانات ریز بازار ندارند.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان