قیمت نفت امروز 13 آبان ماه 1401 | قیمت نفت افزایش یافت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۷۹ سنت معادل ۰.۸۳ درصد افزایش به ۹۵ دلار و ۴۶ سنت رسید.

کدخبر : 6312
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

به نقل از رویترز، کاهش ارزش دلار باعث بالا رفتن قیمت نفت در اولین ساعات معاملات در روز جمعه شد، اما ترس از رکود اقتصاد و نگرانی در مورد کاهش تقاضا برای سوخت در چین به‌دنبال تشدید قرنطینه‌های کرونایی میزان این افزایش قیمت را محدود کرد.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 79 سنت معادل 0.83 درصد افزایش به 95 دلار و 46 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 79 سنت معادل 0.90 درصد افزایش 88 دلار و 96 سنت معامله می‌شود.

شاخص دلار با یک کاهش 0.3 درصدی به 112.67 رسیده‌است. ضعف دلار تقاضا برای نفت را افزایش داده و خرید آن را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر می‌کند.

تحلیلگران عقیده دارند در شرایطی که نگرانی در مورد تقاضا بازار نفت را تحت فشار قرار داده، هنوز هم محدودیت عرضه نفت مانع سقوط قیمت آن می‌شود، مخصوصاً پس‌از اجرایی شدن تحریم‌های نفتی اتحادیه اروپا علیه روسیه در پنجم دسامبر.

ترس از رکود در آمریکا به‌عنوان بزرگ‌ترین مصرف‌کننده نفت دنیا در روز پنجشنبه و پس‌از اظهارات جروم پاول، رییس فدرال‌رزرو این کشور مبنی‌بر ادامه روند افزایش نرخ بهره، بالا گرفته‌است.

بانک مرکزی انگلیس هم در روز پنجشنبه هشدار داد این کشور وارد یک رکود شده و به‌نظر نمی‌رسد اقتصاد طی دو سال آینده رشد داشته باشد.

عربستان قیمت رسمی فروش نفت سبک عرب را به آسیا 40 درصد پایین آورده و 5.45 دلار پایین‌تر از شاخص عمان/دوبی به فروش می‌رساند که نشان‌دهنده نگرانی در مورد تقاضای نفت است.

چین به‌دنبال افزایش موارد ابتلا به کرونا به بالاترین رقم از ماه اوت، محدودیت‌های شدید کرونایی خود را حفظ می‌کند. سرمایه‌گذاران تصور می‌کردند بزرگ‌ترین واردکننده نفت دنیا این محدودیت‌ها را جهت تقویت اقتصاد کاهش دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان