قیمت نفت امروز 23 مهرماه

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز شنبه با کاهش نسبی به 91 دلار و 63 سنت رسید.

قیمت نفت امروز 23 مهرماه
کدخبر : 5567
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

 به نقل از رویترز، قیمت نفت بیش‌از 3 درصد در روز جمعه به‌خاطر ترس از رکود اقتصاد دنیا و تقاضای پایین مخصوصاً در چین کاهش یافت و کاهش شدید تولید نفت اوپک پلاس نتوانست کمکی به آن کند.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 2 دلار و 94 سنت معادل 3.11 درصد کاهش به 91 دلار و 63 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 3 دلار و 50 سنت معادل 3.93 درصد کاهش 85 دلار و 61 سنت معامله می‌شود.

نرخ تورم در آمریکا به بالاترین رقم طی 40 سال گذشته رسیده‌ و احتمال ادامه روند افزایش نرخ بهره بانک مرکزی این کشور را علی‌رغم خطر رکود اقتصاد بالا برده‌است. فدرال‌رزرو آمریکا در اجلاس اول و دوم نوامبر در مورد تعیین نرخ بهره تصمیم‌گیری خواهد کرد.

شاخص دلار آمریکا حدود 0.8 درصد افزایش‌یافته است. بالا رفتن ارزش دلار تقاضا برای نفت را پایین می‌آورد، چون قیمت آن را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر می‌کند‌.

شرکت‌های انرژی آمریکا تعداد چاه‌های نفت را افزایش داده و به 610 رسانده‌اند یعنی بالاترین رقم از مارس 2020.

چین، بزرگ‌ترین واردکننده نفت دنیا همچنان در حال مبارزه با همه‌گیری کروناست. سیاست کرونای صفر چین و قرنطینه‌های کرونایی در این کشور فعالیت اقتصادی و تقاضا برای نفت را به‌شدت پایین آورده‌است.

آژانس بین‌المللی انرژی در روز پنجشنبه ضمن هشدار در مورد احتمال رکود اقتصاد، پیش‌بینی خود از تقاضای نفت برای سال جاری میلادی را کاهش داد.

بازار هنوز در حال بررسی تصمیم هفته گذشته ائتلاف اوپک پلاس برای کاهش 2 میلیون بشکه‌ای تولید است. البته عدم توانایی اعضای این ائتلاف برای افزایش تولید، مقدار اصلی کاهش تولید این گروه را تا 1 میلیون بشکه در روز پایین می‌آورد.

تنش‌ها بین عربستان و آمریکا بر سر این تصمیم اوپک پلاس بالا گرفته‌است.

 

منبع: رکنا
آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان