قیمت دلار | قیمت دلار در بازار

قیمت دلار امروز 10 آبان ماه 1401 | قیمت دلار بالا رفت

امروز در بازار قیمت طلا و سکه افزایش را در پیش گرفت، قیمت دلار هم بالا رفت و به ۳۳،۳۰۰ (سی و سه هزار و سیصد) تومان رسید که رشد ۰.۴۵ درصدی را تجربه کرده است.

قیمت دلار امروز 10 آبان ماه 1401 | قیمت دلار بالا رفت
کدخبر : 6211
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

قیمت دلار در روز های اخیر روند صعودی بدی را در پیش گرفته است. در راستای افزایش قیمت دلار، قیمت سکه و طلا نیز بالا می رود. پیش بینی های عجیبی از قیمت دلار انجام گرفته و نشان از این دارد که قیمت دلار مرز 29 هزار تومان را طی کند. امید است که با کاهش قیمت دلار، قیمت سکه نیز به وضع بهتری برسد و قیمت مناسب تری پیدا کند. قیمت دلار چند روزی است که روال صعودی خود را در پیش گرفته و روز به روز گران تر می شود. خبر ها حاکی از آن است که قیمت دلار  امروز افزایش یافت.

بازار امروز شاهد افزایش عمده قیمت‌ها در مقایسه با روز گذشته است.

قیمت اونس طلا امروز

هر اونس طلا، امروز به ۱،۶۳۹ (یک هزار و ششصد و سی و نه) دلار رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۰.۱۱ درصدی داشته است.

قیمت گرم طلا ۱۸ عیار امروز

قیمت طلا بالا رفت و هر گرم طلا ۱۸ عیار امروز با افزایش ۰.۴۱ درصدی، از ۱،۳۵۸،۰۰۰ (یک میلیون و سیصد و پنجاه و هشت هزار) تومان به ۱،۳۶۳،۷۰۰ (یک میلیون و سیصد و شصت و سه هزار و هفتصد) تومان رسید.

قیمت مثقال طلا ۱۸ عیار امروز

همچنین هر مثقال طلا ۱۸ عیار با افزایش ۰.۳۲ درصدی نسبت به روز قبل، ۵،۹۱۳،۰۰۰ (پنج میلیون و نهصد و سیزده هزار) تومان معامله شد.

قیمت دلار در بازار آزاد امروز

قیمت دلار در بازار آزاد، امروز به ۳۳،۳۰۰ (سی و سه هزار و سیصد) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۴۵ درصدی داشته است.

قیمت دلار در بازار متشکل امروز

دلار در بازار متشکل امروز با افزایش ۰.۰۳ درصدی، از ۲۸،۸۳۰ (بیست و هشت هزار و هشتصد و سی) تومان به ۲۸،۸۴۰ (بیست و هشت هزار و هشتصد و چهل) تومان رسید.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز

یورو در بازار آزاد امروز با کاهش ۰.۰۱ درصدی، از ۳۲،۹۶۴ (سی و دو هزار و نهصد و شصت و چهار) تومان به ۳۲،۹۶۳ (سی و دو هزار و نهصد و شصت و سه) تومان رسید.

قیمت پوند امروز

در بازار امروز پوند نسبت به روز قبل، با ۳۰ تومان کاهش، ۳۸،۳۰۱ (سی و هشت هزار و سیصد و یک) تومان نرخ گذاری شد.

آخرین نرخ درهم امارات (حواله)

همچنین درهم امارات (حواله) با افزایش ۰.۱ درصدی نسبت به روز قبل، ۹،۲۲۰ (نه هزار و دویست و بیست) تومان معامله شد.

قیمت لیر ترکیه امروز

لیر ترکیه در بازار داخلی هم ۱،۷۹۰ (یک هزار و هفتصد و نود) تومان قیمت خورد.

قیمت دلار کانادا امروز

همچنین دلار کانادا با افزایش ۰.۲۷ درصدی نسبت به روز قبل، ۲۴،۳۸۵ (بیست و چهار هزار و سیصد و هشتاد و پنج) تومان معامله شد.

آخرین نرخ سکه امامی

قیمت سکه امامی به ۱۵,۳۶۴,۰۰۰ (پانزده میلیون و سیصد و شصت و چهار هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۵۶ درصدی داشته است.

قیمت نیم سکه امروز

نیم سکه، امروز به ۸،۳۵۰،۰۰۰ (هشت میلیون و سیصد و پنجاه هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل، بدون تغییر است.

قیمت ربع سکه امروز

همچنین ربع سکه با افزایش ۰.۹۳ درصدی نسبت به روز قبل، ۵،۳۵۰،۰۰۰ (پنج میلیون و سیصد و پنجاه هزار) تومان معامله شد.

آخرین نرخ سکه گرمی

هر سکه گرمی در بازار داخلی هم ۳،۱۵۰،۰۰۰ (سه میلیون و یکصد و پنجاه هزار) تومان قیمت خورد.

به نظر می‌رسد این روند صعودی با سنگین‌ترین ریزش هفتگی شاخص کل بورس در سال‌ جاری ارتباط مستقیم دارد و سرمایه‌های هراسان به سمت بازار طلا و دلار حرکت کرده‌اند.

در هفته اول آبان ماه شدیدترین ریزش بازار سهام ثبت شد و شاخص کل افت ۵.۳ درصدی را ثبت کرد و شاخص هم وزن نیز ۴.۶ درصد کاهش یافت.

هر چند در روزهای گذشته تحلیل‌گران بازار سرمایه، پیش‌بینی قیمت دلار را با وجود تلاش‌های بانک مرکزی برای کنترل این اسکناس آمریکایی سخت و فضا را مه‌آلود توصیف کردند، اما به نظر می‌رسد ریزش شاخص کل بورس و خروج سرمایه‌ حقیقی‌ها از بازار قیمت دلار را در روند صعود قرار داد.

۲۵ میلیارد دلار ارز عرضه شده

علی صالح‌آبادی، رئیس کل بانک مرکزی، روز چهارشنبه، ۴ آبان، در حاشیه جلسه هیأت دولت از آرامش در حوزه ارزی کشور سخن گفت و یادآور شد: تا اواخر مهرماه حدود ٢۵ میلیارد دلار در سامانه نیما ارز عرضه شده تا به خوبی نیازهای واردکنندگان کالاهای مختلف کشور را در این سامانه تأمین ارز کنیم.

او تاکید کرد که حجم عرضه‌ها از تقاضا فزونی دارد و مازاد عرضه در بازار نیما مشاهده می‌شود و این حجم از معاملات قابل توجه است.

با این حال روز بعد قیمت دلار روند صعودی به خود گرفت و با بیش از ۱۷۰ تومان افزایش، به قیمت ۳۳ هزار و ۵۲ تومان رسید. هر چند این رشد به اعتقاد فعالان بازار روند قابل توجهی نیست، اما شکستن محدوده ۳۲ هزار تومان برای قیمت دلار، بر پیش‌بینی کارشناسان در روزهای گذشته صحه می‌گذارد که اعلام کردند: «قیمت دلار با تورم موجود همخوانی ندارد و دولت فنر فشرده دلار را در دستانش گرفته است.».

باید دید در هفته‌ پیش‌رو محدوده فعلی برای قیمت دلار ماندگار می‌شود یا تلاش دولت برای تزریق ارز به بازار همچنان ادامه دارد.

سیگنال‌های مهارکننده بازار از دست رفت

کارشناسان بازارهای مالی سیگنال‌های مهارکننده بازار را ازدست‌رفته می‌دانند. توقف مذاکرات برجام، اعتراضات ۴۲ روز اخیر و ناآرامی‌‌های اجتماعی و بسته‌های تحریمی اتحادیه اروپا و طرف آمریکایی ازجمله مواردی هستند که بر شرایط اقتصادی کشور و قیمت ارز تاثیر کذاشته‌اند. این اخبار به دور از بار روانی بر شرایط بازار دارند، محدودیت‌هایی را نیز در حوزه تجارت خارجی ایجاد می‌کتند.

برخی کارشناسان روند سیاسی را غالب بر بازار می‌دانند که حکایت از تورم و انعطاف دولت برای افزایش قیمت‌هاست. آن‌ها به تجربه‌ دولت‌های قبل اشاره می‌کنند که براساس تجربه هر چه به پایان سال نزدیک می‌شویم افزایش قیمت‌ها بیشتر می‌شود.

قیمت یورو از دلار جا ماند

۵ آبان ۱۴۰۱ قیمت دلار هرات با ۴۰ تومان کاهش قیمت همراه بود و به نرخ ۳۲ هزار و ۶۸۰ تومان رسید؛ اما درهم امارات سیگنال افزایش قیمت داشت و به قیمت ۹۰۵۸ تومان رسید و ۴۸ تومان افزایش قیمت نسبت به روز چهارشنبه داشت.

با وجودی که قیمت یورو در بازار معاملات تهران روند صعودی داشت و از محدوه ۳۲ هزار تومان خارج شد، اما قیمت یورو از دلار جا ماند و به نرخ ۳۳ هزار و ۴۰ تومان در بازار معاملات تهران رسید. یورو روز پنجشنبه ۱۲ تومان از دلار ارزان‌تر معامله شد.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان