قیمت دلار | قیمت دلار در بازار

قیمت دلار امروز 4 آبان ماه | قیمت دلار امروز چه تغییری کرد؟

امروز قیمت فروش دلار آمریکا در صرافی بانک ملی ایران 28,954 (بیست و هشت هزار و نهصد پنجاه و چهار تومان) اعلام شده است.

قیمت دلار امروز 4 آبان ماه | قیمت دلار امروز چه تغییری کرد؟
کدخبر : 5969
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

قیمت دلار در روز های اخیر روند صعودی بدی را در پیش گرفته است. در راستای افزایش قیمت دلار، قیمت سکه و طلا نیز بالا می رود. پیش بینی های عجیبی از قیمت دلار انجام گرفته و نشان از این دارد که قیمت دلار مرز 29 هزار تومان را طی کند. امید است که با کاهش قیمت دلار، قیمت سکه نیز به وضع بهتری برسد و قیمت مناسب تری پیدا کند. قیمت دلار چند روزی است که روال صعودی خود را در پیش گرفته و روز به روز گران تر می شود. خبر ها حاکی از آن است که قیمت دلار  امروز افزایش یافت.

به گزراش اقتصادنیوز ؛ قیمت دلار و یورو امروز در صرافی بانک ملی ایران اعلام شد.

بر این اساس قیمت خرید دلار آمریکا  28,666 (بیست و هشت هزار و ششصد شصت و شش تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا 28,954 (بیست و هشت هزار و نهصد پنجاه و چهار تومان) اعلام شد.

همچنین براساس اعلام صرافی بانک ملی ایران قیمت خرید یورو 28,656(بیست و هشت هزار و ششصد پنجاه و شش تومان)و قیمت فروش یورو  28,944 (بیست و هشت هزار و نهصد چهل و چهار تومان) است.

با نزدیک شدن به روزهای هفته آینده باید دید قیمت دلار در هفته اول آبان چگونه خواهد بود؟

فردین آقابزرگی، کارشناس بازارهای مالی با بیان اینکه بی‌ثباتی و عدم تحقق برخی اخبار بیشترین ضرر را به بازار می‌رساند به تجارت‌نیوز گفت: اگر قیمت دلار به طور طبیعی و با توجه به ارزش ذاتی خود افزایش یابد و در سقفی منطقی متوقف شود بازار ضرر کمتری می‌بیند. ارزپاشی و خبر درمانی آسیب بیشتری به صنایع، تولیدکننده و حتی واردکننده می‌رساند.

او در ادامه گفت: تورم در کشور بیش از ۵۰ درصد است اما قیمت دلار با ارزش واقعی پول کشور تطابق ندارد. از ابتدای سال تاکنون قیمت دلار تنها ۲ درصد رشد داشته بنابراین تشکیل صف‌‌های طولانی برای خرید دلار سهمیه‌ای، طبیعی است. بیش از ۵۰ درصد اشخاصی که در صف این صرافی‌ها می‌ایستند دستشان به ارز هم نمی‌رسد چون از قبل این ارز روخته شده است.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه دولت تنها بازیگر بازار ارز در کشور است و برای همین آینده این بازار قابل پیش‌بینی نیست.

آقابزرگی خاطر نشان کرد: در شرایطی که رشد حجم نقدینگی و رشد اقتصادی در کشور با وجود درآمدهای نفتی حدود یک درصد رشد داشته و به اهداف برنامه که ۴ درصد رشد بوده نرسیده‌ایم بنابراین معیار و مبنای محاسبه قیمت دلار بعد از عرضه و تقاضا باید تورم باشد.

روند قیمت دلار طبیعی است

او آینده قیمت دلار در کشور را افزایشی پیش‌بینی کرد و گفت: با توجه به افرایش نرخ تورم در کشور قیمت دلار هم باید صعودی باشد و اگر روند غیر این برای بازار اتفاق بیفتد آن دخالت و ارزپاشی دولت است.

فعالان بازار عقیده دارند که قیمت دلار در روند معمول خود قرار دارد،‌در حال کانال سازی است و تحت تاثیر هیچ خبری نیست. به عبارتی معامله‌گران حرفه‌ای انتظار ندارند که روند رشد قیمت دلار دائمی باشد و دلار، هر روز رکورد قیمتی جدیدی را ثبت کند. از نظر آنها این افت و خیز و نوسان محدود، روند طبیعی دلار است.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان