قیمت خودرو | قیمت خودرو در بازار

قیمت خودرو امروز 27 مهرماه | قیمت خودرو به روند افزایشی خود ادامه میدهد؟

بازار خودرو همچنان در وضعیت رکودی قرار دارد. کارشناسان معتقدند که اگر تغییری در وضعیت فعلی ایجاد نشود، قیمت‌ خودرو به روند افزایشی خود ادامه می‌دهد.

قیمت خودرو امروز 27 مهرماه | قیمت خودرو به روند افزایشی خود ادامه میدهد؟
کدخبر : 5692
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

قیمت خودرو امروز نسبت به روز قبل کاهش نداشته است  و هیچ اتفاق تازه ای در بازار و قیمت خودرو رخ نداده است. قیمت خودرو با تعیین تکلیف واردات خودرو دچار تغییرات و شاید به ثبات برسد. قیمت خودرو همواره دچاره نوسان و افزایش قیمت است. در ادامه قیمت خودرو امروز را میخوانید.

پراید ۱۱۱ با قیمت ۲۰۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پراید ۱۳۱ نیز با قیمت ۱۸۰ میلیون تومان عرضه می‌شود. دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز با قیمت ۴۰۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پژو ۲۰۷ اتومات اکنون در قیمت ۶۱۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت خودروهای پرطرفدار

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس هم‌اکنون در محدوده ۲۱۴ میلیون تومان قیمت دارد.

پژو ۲۰۶ تیپ دو مدل ۱۴۰۱ اکنون در قیمت ۳۱۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. ۲۰۶ تیپ پنج نیز در بازار کشور تا نرخ ۳۶۵ میلیون تومان پیش رفت.

تارا اتوماتیک هم امروز با قیمت ۵۹۷ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

حمیدرضا حیدری، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو مشهد در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: برخلاف ادعاهایی که در رابطه با بالا رفتن سطح معاملات می‌شود، بازار همچنان در وضعیت رکودی قرار دارد و خرید و فروش چندانی صورت نمی‌گیرد.

او افزود: اما این رکود به صورت تورمی به روند خود ادامه می‌دهد و قیمت‌ها در حال افزایش است. به نظر می‌رسد که اگر تغییری در وضعیت موجود بازار ایجاد نشود، قیمت‌ها به روند افزایشی و بازار به روند رکودی خود ادامه می‌دهد.

چندی پیش هم، بابک صدرایی، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: خریداران و فروشندگان در بازار خودرو منتظر نتیجه قطعی مذاکرات برجام هستند. به همین دلیل رکود بازار همچنان به صفر نرسیده و سطح معاملات پایین است.

او افزود: اما با توجه به اینکه بازار خودرو تاثیرپذیری زیادی از قیمت دلار دارد و نرخ این ارز هم یک روند صعودی را طی می‌کند، پیش‌بینی می‌شود که قیمت خودرو هم در ماه‌های آینده با افزایش همراه شود.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

فیروز نادری، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: با افزایش قیمت دلار، بازار خودرو هم با افزایش قیمت همراه شده است. این افزایش قیمت بازار را بعد از ماه‌ها از رکود خارج کرد و اکنون خرید و فروش در بازار در حال انجام است.

این کارشناس صنعت خودرو توضیح داد: به نظر می‌رسد در هفته آینده هم بازار با افزایش بیشتر قیمت‌ها همراه شود و در ماه‌های آینده هم رکود به طور کامل از بین برود.

چندی پیش هم، بابک صدرایی، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: خریداران و فروشندگان در بازار خودرو منتظر نتیجه قطعی مذاکرات برجام هستند. به همین دلیل رکود بازار همچنان به صفر نرسیده و سطح معاملات پایین است.

او افزود: اما با توجه به اینکه بازار خودرو تاثیرپذیری زیادی از قیمت دلار دارد و نرخ این ارز هم یک روند صعودی را طی می‌کند، پیش‌بینی می‌شود که قیمت خودرو هم در ماه‌های آینده با افزایش همراه شود.

تغییر قیمت تارا در کارخانه

به گزارش فرارو، قیمت تارا دنده‌ای در کارخانه نسبت به پارسال حدود ۳.۵ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. دقیقا یک سال پیش نخستین نسخه‌های تارا دنده‌ای با قیمت ۲۹۰ میلیون و ۴۷۲ هزار تومان توسط ایرانخودرو به متقاضیان تحویل داده شدند و مهرماه امسال قیمت تمام‌شده این محصول در کارخانه به ۲۹۳ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان رسید. تارا اتوماتیک که برای اولین بار در زمستان ۱۴۰۰ عرضه شد، در کارخانه ۴۱۵ میلیون تومان ارزش داشت و الان با قیمت ۴۱۵ میلیون و ۹۵۴ هزار تومان فروخته می‌شود. به‌این ترتیب تارا دنده‌ای و اتوماتیک را باید جزو گران‌ترین محصولات داخلی ایرانخودرو در کاخانه بدانیم. تارا اتوماتیک با قیمت ۴۱۵ میلیون و ۹۵۴ هزار تومان لقب گران‌ترین محصول داخلی ایرانخودرو را در کارخانه یدک می‌کشد و تارا دنده‌ای با قیمت ۲۹۳ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان بعد از تارا اتوماتیک، دنا پلاس اتوماتیک و دنا پلاس دنده‌ای چهارمین محصول گران‌قیمت داخلی ایرانخودرو تلقی می‌شود.

تغییر قیمت تارا در بازار آزاد

قیمت تارا اتوماتیک الان نسبت به اولین روز‌های عرضه این محصول در بازار آزاد کاهش پیدا کرده است. زمستان ۱۴۰۰ که هنوز قیمت تارا اتوماتیک در بازار آزاد خودرو به ثبات نرسیده بود، این محصول را کمی بیش از ۷۰۰ میلیون تومان معامله می‌کردند، اما الان تارا اتوماتیک کمتر از ۶۰۰ میلیون تومان دست به دست می‌کنند. بررسی‌ها نشان می‌دهد در اولین روز‌های حضور تارا اتوماتیک در بازار آزاد این محصول ارقام ۷۴۰ تا ۷۵۰ میلیون تومان را تجربه کرده، ولی الان در اغلب آگهی‌های مربوط به فروش تارا اتوماتیک ارزش این محصول بین ۵۷۰ تا ۵۸۰ میلیون تومان است. قیمت تارا دستی، اما درقیاس با اولین روز‌های حضور در بازار، الان افزایش پیدا کرده است. قیمت تارا دستی نیمه مهرماه امسال در بازار آزاد خودرو به حدود ۴۳۰ میلیون تومان رسید درحالی که مهر‌ماه پارسال ارزش آن تقریبا ۴۰۰ میلیون تومان بود.

قیمت تارا کارکرده در بازار خودرو‌های دست‌دوم

قیمت تارا دنده‌ای دست‌دوم می‌تواند کمتر از ۴۰۰ میلیون تومان باشد. درحالی که قیمت تارا دنده‌ای صفرکیلومتر در بازار آزاد خودرو به حدود ۴۳۰ میلیون تومان رسیده، برخی از مدل‌های این محصول در پلتفرم‌های خرید و فروش خودرو با ارقامی کمتر از ۴۰۰ میلیون تومان آگهی می‌شوند. مثلا فروشنده تارا دنده‌ای مدل ۱۴۰۰ رقم ۳۸۰ میلیون تومان را به خریداران پیشنهاد می‌دهد. میزان کارکرد این تارا حدود ۱۵ هزارکیلومتر است و خودرو از نظر فنی و بدنه ایرادی ندارد. فروشنده تارا دنده‌ای مشکی درحالی همین رقم را برای فروش درنظر گرفته که میزان کارکرد خودرو او کمی بیش از ۱۶ هزارکیلومتر است. تارا اتوماتیک نیز که با قیمت تقریبی ۵۸۰ میلیون تومان یکی از گران‌ترین مدل‌های داخلی ایرانخودرو در بازار آزاد تلقی می‌شود در بازار مدل‌های کارکرده با رقم کمتری خرید و فروش می‌شود. تارا اتوماتیک مدل ۱۴۰۰ با کارکرد تقریبی ۱۱ هزارکیلومتر، ۵۳۰ میلیون تومان فروخته می‌شود. قیمت تارا اتوماتیک مدل ۱۴۰۰ با کارکرد پنج هزارکیلومتر در یک آگهی دیگر ۵۵۰ میلیون تومان نوشته شده است.

قیمت تارا دنده‌ای و اتوماتیک در بازار مدل‌های کارکرده

مدل و رنگ

میزان کارکرد

قیمت

تارا دنده‌ای مدل ۱۴۰۰/ سفید

۱۵ هزارکیلومتر

۳۸۰ میلیون تومان

تارا دنده‌ای مدل ۱۴۰۰/ مشکی

۱۶ هزارکیلومتر

۳۸۰ میلیون تومان

تارا اتوماتیک ۱۴۰۰/ سفید

۱۱ هزارکیلومتر

۵۳۰ میلیون تومان

تارا اتوماتیک ۱۴۰۰/ مشکی

پنج هزارکیلومتر

۵۵۰ میلیون تومان

مقایسه تارا دنده‌ای و تارا اتوماتیک

تارا اتوماتیک نسبت به نسخه دنده‌ای ۱۰۰ کیلوگرم سنگین‌تر است و شتاب کمتری دارد. وزن نسخه‌های دنده‌ای و اتوماتیک تارا به‌ترتیب هزار و ۱۷۰ و هزار و ۲۶۸ کیلوگرم است. سرعت تارا اتوماتیک ظرف ۱۳ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد و این عدد برای تارا دنده‌ای ۱۲.۵ ثانیه برآورد می‌شود. سایر مشخصات فنی تارا دنده‌ای و تارا اتوماتیک مثل حجم موتور یکسان است و از نظر امکانات، ایرانخودرو اکثر آپشن‌هایی را که از تارا دنده‌ای حذف کرده بود، به تارا اتومات اضافه کرد. مثلا ایربگ‌های جانبی اضافه شده‌اند و رینگ خودرو از حالت فولادی به آلومینیومی تغییر کرده است. از طرفی آینه‌های جانبی از نوع تاشو برقی هستند. دوربین عقب به مالتی‌مدیا افزوده شده و تنظیم صندلی‌های جلو که قبلا به‌شکل دستی بود، به حالت برقی تبدیل شده است. همچنین روکش صندلی‌ها از پارچه به چرم و پارچه تغییر کرده و روکش چرمی به غربیلک فرمان اضافه شده. سانروف از دیگر تجهیزات تارا اتوماتیک به‌شمار می‌رود.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان