وام قرض الحسنه | وام قرض الحسنه بازنشستگان

وام قرض الحسنه 10 میلیونی برای یارانه بگیران | کدام افراد شامل این وام قرض الحسنه میشوند؟

طبق آخرین اخبار پرداخت وام یارانه ۱۰ میلیونی از ابتدای مهر سال جاری شروع شده است اما آیا واقعا این وام قرار هست پرداخت شود؟

وام قرض الحسنه 10 میلیونی برای یارانه بگیران | کدام افراد شامل این وام قرض الحسنه میشوند؟
کدخبر : 5606
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

وام قرض الحسنه یکی از کمک هزینه هایی است که بانک ها با سود بسیار کم با شرایط خاص به مشمولان واجد شرایط اعطا می کنند. وام قرض الحسنه بسیار پرطرفدار است چون همانطور که از نام آن پیداست وام قرض الحسنه وامی با نرخ سود کمتری نسبت به دیگر وام هاست. معمولا نرخ کارمزد وام قرض الحسنه بین صفر تا 4 درصد می باشد. در ادامه اخبار جدید از وام قرض الحسنه را بخوانید.

بهتر است بدانید در حال حاضر امکان ثبت نام وام یارانه ۱۰ میلیونی در هیچ سایتی وجود ندارد و برخی از این اخبار شایعه می‌باشد. طبق مصوبه بانک مرکزی یارانه نقدی جزء مواردی است که بانک‌ها می‌توانند به عنوان ضامن وام از متقاضیان درخواست نمایند اما معمولا بیشتر بانک‌ها وام با ضمانت یارانه پرداخت نمی‌کنند. در ادامه بانک‌هایی که پرداخت وام یارانه ۱۰ میلیون تومانی را در دستور کار خود قرارداده اند بررسی می‌کنیم.

ثبت نام وام قرض الحسنه ۱۰ میلیونی یارانه

اگر قصد دریافت وام ده میلیون تومانی یارانه دارید باید بدانید در حال حاضر بانک‌های قرض الحسنه در قالب وام ضروری این وام را پرداخت می‌کنند. یکی از بانک‌های پیشرو در پرداخت وام بدون ضامن یارانه صندوق قرض الحسنه امداد ولایت می‌باشد که با ضمانت یارانه و با سود صفر درصد و فوری طی ۲۴ ساعت وام یارانه پرداخت می‌نماید. این بانک وابسته به کمیته امداد می‌باشد. هدف صندوق قرض الحسنه امداد ولایت از پرداخت وام با یارانه گره گشایی و کمک به افراد کم برخوردار جامعه می‌باشد.

ثبت نام غیر حضوری وام قرض الحسنه ۱۰ میلیون تومانی یارانه

همان طور که در قسمت قبل گفته شد امکان ثبت نام غیر حضوری وام یارانه ۱۰ میلیون تومانی وجود ندارد. به تازگی کلاهبرداران با ارسال پیام با موضوع وام یارانه و درخواست ارسال شماره ملی و شماره تماس قصد سوءاستفاده از شما را دارند. توصیه می‌شود به این پیامک بی اعتنا باشید.

براساس تحقیقات انجام شده ثبت نام غیر حضوری وام ده میلیونی یارانه از طریق سایت https://refahi.ir/ نیز انجام نمی‌شود و این سایت ویژه استعلام وضعیت پرداخت یارانه و گزارش مبالغ یارانه نقدی می‌باشد.

وام یارانه ۱۰ میلیونی ویژه چه کسانی است؟

وام یارانه ویژه سرپرستان خانواری که یارانه نقدی دریافت می‌کنند می‌باشد و در حال حاضر فقط در شعب صندوق قرض الحسنه امداد ولایت استان تهران پرداخت می‌شود. کلیه افرادی که یارانه دریافت می‌نمایند می‌توانند از این وام استفاده کنند اما اولویت پرداخت با افراد زیر می‌باشد:

کارگشایی

ودیعه مسکن

تعمیرات ساختمان و احداث مسکن

اشتغال و کارآفرینی

تسهیلات درمانی و فرهنگی برای دانش آموزان و دانشجویان

بر اساس آنچه در مقاله خواندیم وام یارانه ۱۰ میلیون تومانی در حال حاضر فقط در استان تهران و در شعب صندوق قرض الحسنه امداد ولایت پرداخت می‌شود. به زودی این وام در تمام شهرهای ایران پرداخت خواهد شد

وزیر اقتصاد گفت: برای اولین بار ظرف یکی دو ماه آینده با هماهنگی که بین بانک قرض الحسنه مهر ایران و بانک قرض الحسنه رسالت صورت گرفته است، برای وام های خرد قرض الحسنه ۱۰ میلیون تومانی و کمتر از آن، کارمزد ۴ درصد را به صفر خواهیم رساند تا برای اولین بار مردم بدون کارمزد بتوانند وام های با مبالغ پایین را دریافت کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، سید احسان خاندوزی با اشاره به اقدامات دولت برای افزایش سهم صندوق های قرض الحسنه و بانک های قرض الحسنه در تامین مالی خرد مردم افزود: در این زمینه و در گام اول دو برابر شدن سرمایه بانک های قرض الحسنه طی امسال رخ داد و همچنین دستورالعمل سامان دهی صندوق های قرض الحسنه در شورای پول و اعتبار به تصویب رسید.

خاندوزی با اعلام این خبر که برای اولین بار دستگاه های دولتی و اجرایی مجاب شدند حساب های پرداخت حقوق کارکنان خودشان را در بخش شبکه قرض الحسنه کشور متمرکز کنند، تصریح کرد: این اجازه به افزایش رسوب و قدرت وام دهی بانک های قرض الحسنه در کشور کمک شایانی می کند. 

خاندوزی اظهار کرد: به رغم سقف 2 درصدی افزایش ترازنامه بانک های کشور، بانک مرکزی با نگاه حمایتی سقف بانک های قرض الحسنه را ۵ درصد یعنی 2.5 برابر بیشتر از دیگر بانک ها مقرر کرده است که این امکان را می دهد که این بانک ها امسال با موانع کمتر و سرعت بیشتر به تامین مالی مردم بپردازند.

تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری یکی از تسهیلات تکلیفی بودجه ۱۴۰۱ برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است. بر همین اساس در ۳۱ فرودین امسال بانک مرکزی دستورالعمل پرداخت تسهیلات فرزندآوری را به شبکه بانکی ابلاغ کرد.

براساس دستورالعمل طرح وام فرزند آوری، تسهیلات به پدر اطفالی که تاریخ تولدشان از یکم فروردین ۱۴۰۰ به بعد است و در داخل ایران متولد شده باشند در صورتی که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند، بالای ۲.۵ نباشد، تعلق می‌گیرد.

به گفته صحابی رئیس اداره اعتبارات بانک مرکزی این وام به برای فرزند اول ۲۰ میلیون تومان، فرزند دوم ۴۰ میلیون تومان و  در نهایت برای فرزند پنجم به بعد مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌شوند و دوقلو‌ها نیز دو فرزند به حساب می‌آیند.

وام قرض الحسنه

وامی که در خصوص تعلق به  پدران فاقد کارت پایان خدمت از ابتدا با چالش همراه شد.

بر اساس بخشنامه ۲۶ تیر بانک مرکزی قرار شد دریافت هر گونه وام مستلزم ارائه مدارک دال بر رسیدگی به وضع مشمولیت افراد در سازمان وظیفه باشد بر همین اساس صرفا افرادی که در نظام وظیفه استعلام و پاسخ داشته باشند می‌توانند وام فرزند آوری دریافت کنند.

این بخشنامه بانک مرکزی  با اعتراضات زیادی همراه شد و بسیاری آن را خلاف قانون حمایت از خانواده و جوانی خواندند.

در همین راستا رئیس بانک مرکزی آقای صالح آبادی اعلام کرد:ضمن توقف اجرای بخشنامه شرط استعلام نظام وظیفه، هماهنگی لازم با سازمان نظام وظیفه عمومی به‌منظور تسهیل در پرداخت وام یادشده به متقاضیان انجام شود.

بعد از مطرح شدن این موضوع بود که مخاطبان باشگاه خبرنگاران جوان با ارسال ویدیو‌هایی از شرایط و عدم پرداخت وام فرزندآوری خبر دادند؛ که بر اساس پیگیری باشگاه خبرنگاران جوان از بانک مرکزی اعلام شد: رئیس کل بانک مرکزی در اظهارات خود گفتند بانک مرکزی در حال هماهنگی با سازمان نظام وظیفه برای حذف درخواست کارت پایان خدمت از مدارک اعطای تسهیلات است و بخشنامه بانک مرکزی بعد از انجام این هماهنگی صادر خواهد شد، لذا این هماهنگی هنوز نهایی نشده است.

بانک مرکزی برای وام فرزندآوری چشم انتظار پاسخ نظام وظیفه است!

در خصوص بلاتکلیفی شرایط وام فرزندآوری، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان آقای وحید یامین پور در صفحه توئیتر خود نوشت: طبق ماده ۱۰ قانون خدمت وظیفه، پرداخت وام مشروط به استعلام وضعیت خدمت است؛ سال‌ها است وام ازدواج، از این شرط مستثنی شده است. با ابلاغ قانون جوانی جمعیت، بانک‌ها در خصوص وام فرزندآوری بلاتکلیف‌اند. بانک مرکزی خواستار مستثنی شدن این وام هم شده، ولی سازمان نظام وظیفه هنوز پاسخی نداده است. اما از نمایندگان محترم مجلس استدعا دارم با هدف تسهیل ازدواج و فرزندآوری، قانون خدمت وظیفه عمومی را مورد بازنگری قرار دهند.

برای پیگیری بیشتر ماجرای وام فرزند آوری و بلاتکلیفی آن به سراغ وزارت اقتصاد رفتیم.

آقای قربان اسکندری مدیرکل دفتر امور بانکی و بیمه وزارت اقتصاد گفت:تا جایی که من در جریان هستم کارت پایان خدمت برای وام فرزند آوری الزامی نیست بابت این قانونی وجود ندارد و تا آنجا که شنیدم نظام وظیفه در این خصوص مشکلی ندارد.

اما پیگیری باشگاه خبرنگاران جوان فقط به اینجا ختم نشد و مجدد موضوع ،شرایط وام فرزند آوری را از بانک مرکزی جویا شدیم که بانک مرکزی اعلام کرد: باید موضوع از نظام وظیفه پیگیری شود.

پس از پیگیری ما از نظام وظیفه، سردار تقی مهری رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی فراجا در پاسخ به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت:فعلا کسانی که از نظر قانونی مشمول غایب محسوب می‌شوند یک سری خدمات در قانون به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد. کلیه کسانی که مشمول غایب هستند حدود ۱۵ درصد است و باید تعیین تکلیف شوند. به مشمولان غایب سربازی، تسهیلات بانکی تعلق نمی‌گیرد.

این در حالی است به گفته کارشناسان وام فرزندآوری با هدف کمک به قانون حمایت از جوانی و جمعیت مطرح شده است. قانونی که گویا خیلی هم در اولویت نیست .حالا باید منتظر ماند و دید آیا بانک مرکزی به عنوان یکی از بخش‌های مهم پرداخت وام فرزندآوری با نظام وظیفه چاره‌ای برای حل این مشکل می‌اندیشد یا کارت پایان خدمت  به عنوان مانعی بزرگ برای پرداخت وام فرزند آوری قدرت نمایی خواهد کرد؟

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان