قیمت طلا | قیمت طلا در بازار

خبر خوش برای خریداران از قیمت طلا | قیمت طلا در روزهای پایانی هفته سقوط کرد

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۴ درصد کاهش به ۱۶۲۴ دلار و ۹۳ سنت رسید.

خبر خوش برای خریداران از قیمت طلا | قیمت طلا در روزهای پایانی هفته سقوط کرد
کدخبر : 5132
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

قیمت طلا از ابتدای سال جدید نوسانات زیادی را داشته است. قیمت طلا همپای با افزایش دلار بالا می رود و امید است که کاهش قیمت دلار در روز های آینده انجام گیرد تا بازار وضع آرامی به خود ببیند. نگرانی ها بابت افزایش قیمت طلا وجود دارد چرا که متاثر از آن قیمت کالاهای دیگر نیز افزایش پیدا می کند. چند روزی بود که قیمت طلا افزایش داشت. اما امروز خبرهای دیگری از وضع موجود به گوش می رسد. اخرین اخبار از قیمت طلا را در ادامه بخوانید.

به نقل از بلومبرگ، آهسته شدن روند افزایش ارزش دلار تا حدی مانع سقوط بیشتر قیمت طلا شده‌است. ارزش طلا پس‌از اطلاعیه مقامات فدرال‌رزرو آمریکا و تاکید آنها بر حفظ ثبات قیمت‌ها کاهش یافت. درحالی‌که همواره از طلا به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن در زمان بحران اقتصادی یاد می‌شود، اما نگرانی در مورد رکود اقتصاد دنیا به‌دنبال سیاست‌های سخت‌گیرانه بانک‌های مرکزی باعث بالا رفتن ارزش دلار شده و قیمت طلا را پایین آورده‌است.

قیمت  طلا  با 0.24 درصد کاهش به 1624 دلار و 93 سنت رسید

تاجران درحال بررسی اطلاعات اقتصادی آمریکا به‌دنبال نشانه‌هایی از کاهش سرعت رشد تورم و درعین‌حال منتظر اظهارنظرهای بیشتر مقامات فدرال‌رزرو در این هفته هستند.

تحلیلگران عقیده دارند خطر سرمایه‌گذاری در طلا افزایش‌یافته است و انتظار دارند قیمت طلا در مرحله بعدی افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا به پایین‌تر از سطح 1600 دلار سقوط کند. تاجران انتظار دارند روند افزایش نرخ بهره بازهم ادامه داشته باشد. بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری فلزات گرانبها ازجمله طلا را افزایش داده و تمایل سرمایه‌گذاران  را پایین می‌آورد.

بی‌ثباتی در بازار در این هفته به خاطر انتشارات اطلاعات تورم در آمریکا و سخنرانی مقامات فدرال‌رزرو افزایش می‌یابد.

قیمت نقره امروز با 0.94 درصد کاهش به 18 دلار 17 سنت رسید و پلاتین با 0.51 درصد کاهش 846 دلار و 53 سنت معامله می‌شود.

کارشناس حوزه طلا و سکه در ادامه توضیح داد: نرخ فعلی دلار از لحاظ معیشتی در کانال مناسبی قرار دارد. اما برای بازار طلا و سکه در کشور، با توجه به شرایط رکودی بازار طلای جهانی، رشد چندانی در کوتاه‌مدت پیش‌بینی نمی‌شود.

اسدی‌نیا گفت: الان زمان مناسبی برای خرید طلا و سکه و سرمایه‌گذاری در این بازار برای کوتاه‌مدت نیست. اما مردم می‌توانند در این بازار برای اهداف بلندمدت خود اقدام به خرید طلا و سرمایه‌گذاری کنند.

چندی پیش نیز، نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: در هفته گذشته، اونس جهانی طلا با کاهش قیمت همراه شد. همچنین، با توجه به نبود تقاضا و نوسانات نرخ دلار، بازار طلا هم با کاهش قیمت همراه شد.

او در ادامه افزود: با توجه به اینکه در هفته آینده به پایان ماه صفر نزدیک می‌شویم و سه روز از هفته تعطیل است، به نظر می‌رسد نوسان چندانی در بازار طلا و سکه مشاهده نشود. اگر در هفته آینده، اونس جهانی نوسان چندانی نداشته باشد و همچنین، اخبار سیاسی_اقتصادی مهمی در سطح بین‌المللی منتشر نشود، بازار طلا و سکه با همین کانال فعلی، به کار خود ادامه می‌دهد. اما اگر نوسانی در بازار رخ دهد، احتمال کاهش قیمت بیشتر از افزایش قیمت خواهد بود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران توضیح داد: خرید مصنوعات طلا برای سرمایه‌گذاری در بلندمدت، همیشه برای مردم ایمن بوده است. با کاهشی که در روزهای گذشته اتفاق افتاده و ثبات نسبی حاکم در بازار، مردم می‌توانند اقدام به خرید طلا و سکه کنند.

از بازار چه خبر؟

سکه که در هفته‌های گذشته به ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده بود، این هفته با کاهش نسبی قیمت‌ها مواجه شد. این فلز گران بهای داخلی تا لحظه انتشار این گزارش، به قیمت ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

طی معاملات امروز، دوم مهر نیز قیمت سکه طرح جدید با ۱۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد و هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۳۱۶ هزار و ۹۹۸ تومان رسید.

به عقیده عده ای از معامله گران به نظر می رسد نوسان قیمت اونس طلا یکی از دلایل ریزش فلز گران بهای داخلی بوده است. قیمت اونس طلا کانال ۱۷۰۰ دلار را از دست داد و وارد کانال پایین‌تر شد.

سیگنال‌های موثر بر قیمت طلا و سکه

علاوه بر قیمت دلار، در مدت اخیر بازارهای مالی از جمله طلا و سکه، تحت تاثیر مذاکرات وین و اخبار سیاسی قرار داشتند. در این روزها نیز سیگنال‌هایی از مذاکرات هسته ای برای بازارها ارسال شده است.

رسانه‌های آمریکایی از افزایش احتمال توافق بین این آمریکا و ایران با وجود پابرجا ماندن شکاف‌ها خبر می‌دهند.

واشنگتن پست نوشت: به نظر می رسد ایران و آمریکا به توافق هسته‌ای نزدیک‌تر شده‌اند، اما موانع و شکاف‌هایی در این پرونده باقی مانده است.

با توجه به شواهد موجود انتظار می‌رود دولت بایدن در هفته جاری کار بررسی پیشنهادات برجامی ایران را به اتمام برساند. هرچند هیچ یک از طرفین نشانه مستقیمی برای احیای توافق سال ۲۰۱۵ که ترامپ از آن خارج شد را بروز نمی‌دهند.

طبق گزارش واشنگتن پست مقامات آمریکایی پیش‌بینی می‌کنند تا روز چهارشنبه (امروز) به پیشنهادات برجامی ایران پاسخ دهند.

امروز دلار توافقی بین کانال ۲۷ و ۲۸ هزار تومان در نوسان بود. امروز دلار هرات هم در کانال ۲۸ هزار تومانی نوسان داشت.

تا زمانی که مذاکرات به نتیجه نرسد، نمی‌توان مسیر حرکت دلار را مشخص کرد. دلار با هر خبر سیاسی بالا و پایین می‌شود و اخبار موجود در بازار هم بسیار متفاوت و متناقض است. عده‌ای می‌گویند مذاکرات به نتیجه می‌رسد و دلار تا ۵۰ و ۲۶ هزار تومان هم می‌رسد. پس دست نگه داشته‌اند تا به موقع دلار بخرند.

برخی دیگر هم معتقدند که مذاکرات به نتیجه نمی‌رسد یا اگر برسد، تاثیرش بر بازار ارز موقتی است و قیمت دلار دوباره به سمت بالا میل می‌کند.

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان