قیمت طلا | قیمت طلا در بازار

قیمت طلا سقوط کرد | شوک جدید قیمت طلا به فروشندگان طلا

قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت و طلا در بازارهای جهانی با کاهش رو‌به‌رو بود.

کدخبر : 4967
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

قیمت طلا از ابتدای سال جدید نوسانات زیادی را داشته است. قیمت طلا همپای با افزایش دلار بالا می رود و امید است که کاهش قیمت دلار در روز های آینده انجام گیرد تا بازار وضع آرامی به خود ببیند. نگرانی ها بابت افزایش قیمت طلا وجود دارد چرا که متاثر از آن قیمت کالاهای دیگر نیز افزایش پیدا می کند. چند روزی بود که قیمت طلا افزایش داشت. اما امروز خبرهای دیگری از وضع موجود به گوش می رسد. اخرین اخبار از قیمت طلا را در ادامه بخوانید.

قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت با یک و ۴۹ صدم درصد کاهش به ۸۴ دلار و ۴۵ سنت رسید.

قیمت نفت خام برنت دریای شمال نیز با ۴۲ صدم درصد افزایش به ۹۱ دلار رسید.

قیمت هر گرم طلا نیز با ۶۰ صدم درصد کاهش به ۵۳ دلار و ۵۵ سنت رسید.

سیگنال‌های موثر بر قیمت طلا و سکه

علاوه بر قیمت دلار، در مدت اخیر بازارهای مالی از جمله طلا و سکه، تحت تاثیر مذاکرات وین و اخبار سیاسی قرار داشتند. در این روزها نیز سیگنال‌هایی از مذاکرات هسته ای برای بازارها ارسال شده است.

رسانه‌های آمریکایی از افزایش احتمال توافق بین این آمریکا و ایران با وجود پابرجا ماندن شکاف‌ها خبر می‌دهند.

واشنگتن پست نوشت: به نظر می رسد ایران و آمریکا به توافق هسته‌ای نزدیک‌تر شده‌اند، اما موانع و شکاف‌هایی در این پرونده باقی مانده است.

با توجه به شواهد موجود انتظار می‌رود دولت بایدن در هفته جاری کار بررسی پیشنهادات برجامی ایران را به اتمام برساند. هرچند هیچ یک از طرفین نشانه مستقیمی برای احیای توافق سال ۲۰۱۵ که ترامپ از آن خارج شد را بروز نمی‌دهند.

طبق گزارش واشنگتن پست مقامات آمریکایی پیش‌بینی می‌کنند تا روز چهارشنبه (امروز) به پیشنهادات برجامی ایران پاسخ دهند.

امروز دلار توافقی بین کانال ۲۷ و ۲۸ هزار تومان در نوسان بود. امروز دلار هرات هم در کانال ۲۸ هزار تومانی نوسان داشت.

تا زمانی که مذاکرات به نتیجه نرسد، نمی‌توان مسیر حرکت دلار را مشخص کرد. دلار با هر خبر سیاسی بالا و پایین می‌شود و اخبار موجود در بازار هم بسیار متفاوت و متناقض است. عده‌ای می‌گویند مذاکرات به نتیجه می‌رسد و دلار تا ۵۰ و ۲۶ هزار تومان هم می‌رسد. پس دست نگه داشته‌اند تا به موقع دلار بخرند.

برخی دیگر هم معتقدند که مذاکرات به نتیجه نمی‌رسد یا اگر برسد، تاثیرش بر بازار ارز موقتی است و قیمت دلار دوباره به سمت بالا میل می‌کند.

خرید طلا در فضای مجازی تنها با یک شرط

محمد کشتی آرای، نایب‌رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران در گفتگو با گسترش نیوز گفت: طلای ۱۸ عیار بر اساس تعریف سازمان ملی استاندارد در مقیاس متریک بین‌المللی ۷۵۰ است. صحبت از طلای ۷۴۰ در فضای مجازی شده است که طلای ۱۸ عیار نیست. طلای ۷۴۰ که خلوص دقیق ندارد، در طلا فروشی‌ها دیده نشده است. از سویی خرید و فروش طلا در فضای مجازی از نظر قانونی و مقررات صنفی منع شده است.

کشتی آرای اظهار کرد: تنها افرادی اجازه خرید  و فروش طلا در فضای مجازی را دارند که جواز از اتحادیه کسب‌وکارهای فضای مجازی را داشته باشند. کسبه‌ای که مجوز ندارند، اجازه خرید و فروش در فضای مجازی را ندارند. در نتیجه با طلاهای عیار پایین مثل طلای ۷۴۰ رو به رو خواهند شد. عیار طلای واحدهای سطح شهر به صورت مرتب توسط سازمان استاندارد و بازرسان اتحادیه کنترل و بازرسی می‌شود. عیار طلای این واحدهای صنفی نباید کمتر از ۷۵۰ باشد.

وی افزود: خرید و فروش در فضای مجازی از نظر ما قانونی نیست مگر این که مجوز اتحادیه کسب‌وکارهای فضای مجازی را داشته باشد. در نتیجه این کسبه هم از اتحادیه طلا و هم از اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی برای فعالیت فیزیکی و مجازی مجوز دارند.

نایب‌رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران تأکید کرد: سایت‌های فروش در فضای مجازی مثل دیجی کالا و ایمالز نماد اعتماد الکترونیکی دارند و تا به امروز خرید و فروش طلا در این سایت مشکل‌ساز نبوده است. در زمان خرید و فروش طلا باید به استاندارها و مجوزهای کسبه توجه کنیم.

کشتی آرای در پایان ضمن اشاره به وضعیت قیمت طلا گفت: بازار طلا و سکه در هفته گذشته با توجه به قیمت ارز ثبات نسبی داشت. فعلاً شاهد سایه مذاکرات بر بازار ارز هستیم. با توجه به نامشخص بودن وضعیت مذاکرات در روزهای آینده، وضعیت بازار طلا قابل پیش‌بینی نیست. مذاکرات به صورت مستقیم تأثیر مثبت و منفی بر قیمت ارز و تأثیر غیر مستقیم بر قیمت طلا و سکه دارد. در بازار جهانی نیز اونس طلا به ثبات رسیده است. این روند به واسطه ثبات در روابط بین‌المللی است. در زمان‌هایی که بازار هیجانی نیست، داد و ستد توصیه می‌شود. در شرایط فعلی تنها نوسانات جزئی و طبیعی بازار را شاهد هستیم.

آخرین وضعیت بازار طلا و سکه

پیش‌بینی می‌شود، شاهد ثبات قیمت طلا و سکه تا روز دوشنبه باشیم. قیمت طلا و سکه در بازار به این صورت است که هر گرم طلا ۱۸ عیار به ۱۲,۸۲۷,۰۰۰ ریال رسید. انس جهانی طلا به ۱,۷۰۸.۴۹ دلار است. در بازار ایران هر عدد سکه امامی با قیمت  ۱۳۹,۶۰۰,۰۰۰ ریال معامله می‌شود. از سویی هر عدد سکه بهار آزادی ۱۳۳,۰۱۰,۰۰۰ ریال است. نیم‌سکه با قیمت ۷۹,۸۰۰,۰۰۰ ریال، ربع سکه با قیمت ۴۹,۸۰۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی با قیمت ۲۹,۹۰۰,۰۰۰ ریال معامله می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان