قیمت تخم مرغ | افزایش قیمت تخم مرغ

قیمت تخم مرغ امروز 30 شهریور ماه | تفاوت قیمت تخم مرغ در میادین و فروشگاه ها

در حالی‌که قیمت هر شانه ۳۰ عددی تخم مرغ در سطح شهر تهران به ۹۵هزار تومان رسیده در میادین میوه و تره‌بار قیمت ۸۲ هزار تومان برای این محصول تعیین شده است.

قیمت تخم مرغ امروز 30 شهریور ماه | تفاوت قیمت تخم مرغ در میادین و فروشگاه ها
کدخبر : 4964
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

قیمت تخم مرغ یکی از مواردی بود که در گرانی های اخیر افزایش داشت. از آنجایی که تخم مرغ یک کالای پرمصرف است و تقریبا تمامی اقشار به آن نیازمند هستند، متعادل بودن قیمت تخم مرغ اهمیت زیادی دارد. قیمت تخم مرغ نیز به صورت روزانه اعلام می شود. افزایش قیمت تخم مرغ یکی دیگر از نگرانی های مردم بود و به همین دلیل بعد از گرانی میزان خرید آن بالا رفت. اما بعد از آن قیمت تخم مرغ نیز مانند سایر کالاها پایین آمد. اخرین قیمت تخم مرغ را می توانید در ادامه بخوانید.
در حالی‌که قیمت هر شانه ۳۰ عددی تخم مرغ در سطح شهر تهران به ۹۵هزار تومان رسیده در میادین میوه و تره‌بار قیمت ۸۲ هزار تومان برای این محصول تعیین شده است. نرخ‌نامه جدید میادین میوه و تره‌بار شهرداری نشان می‌دهد هر کیلو تخم مرغ سفید و قهوه‌ای در این مراکز خرید با قیمت مصوب ۳۹.۸۰۰تومان عرضه می‌شود و بسته‌بندی‌های ۳۰عددی و کمتر نیز با نرخ‌هایی پایین‌تر از انواع شرکتی به فروش می‌رسند.

حمیدرضا کاشانی افزود: قیمت کنونی هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۳۵ هزار تومان معادل شانه‌ای ۷۰ هزار تومان و در بازار ۸۰ تا ۸۵ هزارتومان است.

به گفته او، بنابر قول معاونت وزارت جهاد و رئیس جمهور پیش بینی می‌شود که اصلاح قیمت تا پایان شهریور ابلاغ و از اول مهر نرخ جدید اجرا می‌شود.

کاشانی اظهار کرد: قیمت پیشنهاد ما به وزارت جهاد کشاورزی برای هر کیلو تخم مرغ ۴۸ هزارتومان است، حال باید منتظر ماند و دید که آیا این نرخ مصوب می‌شود یا خیر؟

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: روزانه ۳ هزار و ۳۰۰ تا ۳ هزار و ۳۵۰ تن تخم مرغ در کشور تولید می‌شود، اما حداکثر مصرف ۳ هزار و ۲۰۰ تا ۳ هزار و ۲۵۰ تن است.

بررسی‌های میدانی از سطح بازار نشان می‌دهد که هر عدد تخم مرغ با نرخ ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار تومان است، درحالیکه رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران نرخ منطقی هر عدد تخم مرغ را ۲ هزار و ۶۰۰ تا ۲ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام می‌کند.

افزایش قیمت تخم مرغ

مرغ داران ما در حال حاضرضرر می دهند و مدت‌هاست که حداقل ۱۳-۱۵ هزار تومان به ازای هر یک کیلوگرم، از جیب خود هزینه می‌کنند که این رقم کمی نیست؛

وی در ادامه گفت : اما آقایان همواره می‌گویند تا آخر شهریور تحمل کنید تا در قیمت‌ها اصلاحاتی صورت گیرد.

نبی پور در ارتباط با افزایش قیمت نهاده‌ها اظهار داشت: زمانی که قیمت نهاده‌ها ۶ برابر می‌شود، طبیعی است که افزایش قیمت تخم مرغ را نیز به همراه داشته باشد؛ تا قبل از این اتفاق، تخم مرغ با ارز ۴۲۰۰ تومانی به رقمی نزدیک ۱۸ هزار و ۳۰۰ تومان بود که در حال حاضر با ارزی که به ۶ برابر افزایش یافته، به قیمت ۳۴ هزار تومان رسیده که حتی دوبرابر قیمت سابق نیز نیست؛ در صورتی که نهاده‌ها حدود ۷۰-۷۵ درصد قیمت تمام شده را تشکیل می‌دهد.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در پاسخ به پرسشی در ارتباط با تقاضای مردم برای تخم مرغ ، بیان داشت: تقاضا همچنان مطلوب است، زیرا ارزان‌ترین کالا در کشور، تخم مرغ است و ارزان‌تر از این کالا ماده پروتئینی وجود ندارد. مردم در صورت عدم تمایل نیز بالاجبار برای تامین پروتئین خود و فرزندانشان، رو به خرید تخم مرغ می‌آورند.

ناصر نبی پور با اشاره به کاهش شدید قیمت تخم مرغ درب مرغداری‌ها گفت: میانگین قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری ۳۴ هزار تومان است در حالی که دولت قیمت آن را ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرده بود.

وی با اشاره به ۶ برابر شدن قیمت نهاده‌های تولید اظهارکرد: در حال حاضر قیمت تمام شده تولید هر کیلوگرم تخم مرغ بیش از ۵۰ هزار تومان است و به همین جهت تولید کنندگان در زیان بسیار شدید هستند.

نبی پور با بیان اینکه ۳۱ شهریورماه قرار است در جلسه‌ای با حضور مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و معاون اول رئیس جمهور، قیمت این کالا بررسی و تعدیل شود، تصریح کرد: در جلسه‌ای که روز گذشته با مسئولان وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه داشتیم، تأکید کردیم که در صورت ادامه روند فعلی تولید کنندگان گله‌های مرغ را حذف خواهند کرد.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران درباره اینکه اگر قیمت هر کیلو تخم مرغ بیش از ۵۰ هزار تومان و قیمت هر شانه آن بیش از ۱۰۰ هزار تومان باشد، توان خرید مردم به شدت افت می‌کند، تأکید کرد: ما نیز به این مسئله آگاهیم اما مرغداران نیز چاره‌ای ندارند و بیش از این نمی‌توانند زیان را تحمل کنند و ادامه روند فعلی منجر به نابودی تولید خواهد شد.

این فعال بخش خصوصی عنوان کرد: دولت باید چاره‌ای برای این مساله بیندیشد به طوری که مصرف کننده قدرت خرید داشته باشد و تولید کننده نیز در زیان قرار نگیرد.

نبی پور درباره دلایل افزایش قیمت مرغ توضیح داد: احتمالاً به دلیل کاهش جوجه ریزی این اتفاق افتاده اما در حوزه مرغ تخمگذار امکان ناگهانی کاهش جوجه ریزی وجود ندارد. چرا که مرغ گوشتی حداکثر ۴۵ روز در مرغداری می‌ماند اما این زمان برای مرغ تخم گذار ۲۴ ماه است.

وی درباره آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ نیز گفت: صادرات کمابیش به عراق و افغانستان انجام می‌شود ضمن اینکه مقداری نیز به پاکستان تخم مرغ صادر کردیم.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان