قیمت خودرو | قیمت امروز خودرو

قیمت خودرو امروز 26 شهریور ماه | قیمت خودرو در این هفته به کجا میرسد؟

بررسی نوسانات قیمتی در بازار خودرو حاکی از صعودی شدن روند قیمت ها در این بازار از ابتدای هفته تا امروز است.

قیمت خودرو امروز 26 شهریور ماه | قیمت خودرو در این هفته به کجا میرسد؟
کدخبر : 4810
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

قیمت خودرو امروز نسبت به روز قبل کاهش نداشته است  و هیچ اتفاق تازه ای در بازار و قیمت خودرو رخ نداده است. قیمت خودرو با تعیین تکلیف واردات خودرو دچار تغییرات و شاید به ثبات برسد. قیمت خودرو همواره دچاره نوسان و افزایش قیمت است. در ادامه قیمت خودرو امروز را میخوانید.

بررسی نوسانات قیمتی در بازار خودرو در یک هفته گذشته حاکی از افزایش قیمت خودروهای پژو است به طوری که پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۳۹۹ از ۲۷۷ میلیون تومان در ابتدای هفته امروز به ۲۸۰ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۴۰۰ این خودرو نیز در این مدت ۳ میلیون تومان گران شده است و ۲۹۰ میلیون تومان قیمت خورده است و مدل ۱۴۰۱ آن نیز از ۲۹۶ میلیون تومان در ابتدای هفته امروز به ۲۹۸ میلیون تومان رسیده است.

در بین سایر خودروهای پژو نیز این افزایش قیمت‌ها به چشم می‌خورد به طوری که پژو ۲۰۶ تیپ ۵ از ۳۵۱ میلیون تومان در ابتدای هفته امروز به ۳۵۳ میلیون تومان رسیده است و پژو پارس مدل ۱۴۰۰نیز از ۳۵۷ میلیون تومان در ابتدای هفته امروز به ۳۶۰ میلیون تومان رسیده است.

پژو ۲۰۰۸ مدل ۱۳۹۸ نیز از یک میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان در ابتدای هفته امروز به یک میلیارد و ۳۴۰ میلیون تومان رسیده است.

از ابتدای هفته تاکنون خودروهای پراید از نوسانات قیمتی در امان بوده‌اند.

خودروهای دنا نیز در این مدت گران شدند به طوری که دنا معمولی مدل ۱۴۰۰ از ۳۸۰ میلیون تومان در ابتدای هفته امروز به ۳۸۲ میلیون تومان رسیده است.

قیمت روز خودرو در جدول زیر آمده است:

قیمت خودرو

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

امیرحسن کاکایی، کارشناس صنعت خودرو به تجارت‌نیوز می‌گوید: با آزاد شدن واردات خودرو قیمت‌ خودروهای خارجی موجود در بازار چندان کاهشی نمی‌شود. زیرا قرار است خودروهای کمتر از ۲۰ هزار یورو وارد شود. در حالی که برخی از خودروهای خارجی مثل توسان یا سانتافه بیشتر از ۲۰ هزار یورو قیمت دارند و جایگزینی در بازار ندارند.

اما فیروز نادری، کارشناس صنعت خودرو نظر متفاوتی در رابطه با تاثیر واردات خودرو بر قیمت‌ها دارد. او می‌گوید: اگر واردات آزاد شود، خودروهای داخلی نیز با کاهش قیمت همراه می‌شوند. اما بعید است که خودروهای خارجی امسال وارد کشور شوند.

البته کارشناسان دیگری در بحث واردات خوشبین نیستند و آن را تنها یک خبردرمانی می‌دانند.

کاظم محمدی نیک‌خواه، کارشناس صنعت خودرو به تجارت‌نیوز گفت: مردم نباید منتظر واردات خودرو به کشور باشند. این اخبار به عنوان آسپرین برای بازارها منتشر می‌شود و تنها جنبه خبردرمانی را دارند. زمانی هم که واردات آزاد بود، خودروهای وارداتی تنها به میزان پنج درصد تولید داخل وارد می‌شد. اکنون نیز که شش ماه نخست بازار گذشت و خبری از این طرح نشد. به نظر نمی‌رسد در شش ماه دوم سال نیز خبری از عملی شدن این طرح شود.

بررسی نوسانات قیمتی در بازار خودرو از افزایشی شدن روند قیمت‌ها در ۲۴ ساعت گذشته حکایت دارد به طوری که در بین خودروهای تویوتا موجود در بازار قیمت تویوتا C-HR تمام چرخ محرک مدل ۲۰۱۸ از ۲ میلیارد و ۲۹۰ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان رسیده است و قیمت تویوتا C-HR هیبرید

مدل ۲۰۱۸ نیز در این مدت ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است و این خودرو در حال حاضر ۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

این افزایش قیمت‌ها در بین خودروهای رنو موجود در بازار نیز مشهود است به طوری که قیمت رنو کولیوس مدل ۲۰۱۸ در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است و این خودرو در حال حاضر ۳ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان قیمت خورده است و قیمت رنو تالیسمان E۳ مدل ۲۰۱۸ نیز از ۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۳ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان رسیده است.

اصرار وزیر صمت بر افزایش تولید

چرا وزارت صمت اصرار بر افزایش تولید دارد؟ خودروسازان می‌توانند تا پایان سال به برنامه وزیر برسند؟

مرتضی شجاعی، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: سال گذشته میزان تولید خودروهای ناقص زیاد بود و نارضایتی‌های زیادی را به همراه داشت. اما امسال با وجودی که تیراژ تولید خودرو افت کرده، اما تعداد خودروهای ناقص خودروسازان به صفر نزدیک شده است.

او افزود: در کل ممکن است که خودروسازان به وعده تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه نرسند. اما تولید این میزان خودرو با توجه به شرایط تحریمی و زیان‌دهی می‌تواند اتفاق مثبتی باشد.

بازار تاثیر می‌پذیرد؟

آیا این افت تیراژ باعث افزایش قیمت خودرو در بازار می‌شود؟

ین کارشناس صنعت خودرو در ادامه توضیح داد: به واسطه شیوه‌های فروشی که وجود دارد، اصلی‌ترین مولفه‌ای که بازار را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد، نرخ ارز است و سایر عوامل تاثیر کمتری در افزایش یا کاهش قیمت‌ها دارد.

او در عین حال افزود: به دلیل بلاتکلیفی در مذاکرات وین، بازار در وضعیت انتظاری و رکود قرار دارد و هنگامی که نتیجه نهایی مذاکرات مشخص شود، بازار تغییر وضعیت می‌دهد.

میزان تولید خودروسازان در پنج ماه نخست ۱۴۰۱

اما هر خودروساز در پنج ماه نخست سال، چه تعداد خودرو تولید کرده اند؟

در مجموع ۳۸۸هزار و ۳۳۲ دستگاه انواع محصول سواری و وانت توسط ایران‌خودرو، سایپا و پارس‌خودرو در پنج ماه ابتدایی امسال به تولید رسیده که از رشد ۵/ ۱۲درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت دارد.

بیشترین تیراژ نصیب ایران‌خودرویی‌ها شده که توانسته‌اند ۱۶۲ هزار و ۳۱۱ دستگاه محصول را در پنج ماه ابتدایی امسال تولید کنند. در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، تولید ایران‌خودرو رشدی ۲۴ درصدی را نشان می‌دهد.

این در حالی است که سایپایی‌ها با تولیدی ۱۲۷هزار و ۶۲۰دستگاهی در پنج ماه امسال، کاهش تیراژ ۳‌‌درصدی را تجربه کردند.

درنهایت پارس‌خودرویی‌ها نیز با توجه به آمار تولید ۴۹ هزار و ۴۰۱ دستگاهی در پنج ماه ابتدایی امسال، ۱۳ درصد افزایش تولید را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ثبت رساندند.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان