بورس | پیش بینی بورس

پیش‌بینی بورس امروز چهارشنبه 23 شهریورماه | مصوبه جدید برای بورس

شاخص کل بورس رشد حدود نیم درصدی داشت. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند، بورس روند متعادلی خواهد داشت.

پیش‌بینی بورس امروز چهارشنبه 23 شهریورماه  | مصوبه جدید برای بورس
کدخبر : 4761
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

مزایای بازار بورس را می‌توان از دو دیدگاه خرد و کلان مورد بررسی قرار داد.هم‌اکنون بیش از ۷۰۰ نماد در بازار بورس وجود دارد که شما می‌توانید در آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید.بازارهای بورس ایران به طور کلی به چهار دسته بورس اوراق بهادار، فرابورس، بورس انرژی و بورس کالا تقسیم می‌شوند.مهم‌ترین وظیفه شرکت فرابورس ایران، ساماندهی و هدایت بخشی از بازار سرمایه است. جدیدترین اخبار بورس را در سایت گشتنی نیوز بخوانید.

شاخص کل بورس امروز

شاخص کل بورس دیروز سه‌شنبه با رشد چهار هزار و ۱۵۶ واحدی به سطح یک میلیون و ۳۹۳ هزار واحدی رسید. امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند متعادل را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز متعادل و گاها مثبت باشد.

علیرضا صادقی، رئیس اداره نظارت بر بازار بورس‌های کالایی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: طبق اطلاعیه شرکت بورس کالای ایران به کارگزاران، اگر مازاد عرضه وجود داشته باشد، اشخاص حقوقی نیز می‌توانند از مازاد عرضه، خودرو شاهین را خریداری کنند. (سنا)

با اعلام خرید شاهین توسط حقوقی‌ها میزان استقبال از این خودور افزایش پیدا می‌کند و در نتیجه نقدینگی جدید وارد بازار سرمایه می‌شود.

علی نقوی، مدیرعامل شرکت بورس انرژی ایران گفت: صندوق پروژه هیبریدی به‌ زودی در بازار بورس راه‌اندازی می‌شود که این صندوق می‌تواند روشی برای تامین مالی فعالان انرژی‌های تجدیدپذیر باشد.(بورس انرژی)

این صندوق‌ها پول جدید به بورس تزریق می‌کنند و به رشد نقدینگی در کلیت اقتصاد نیز کمک خواهند کرد.

حمیدرضا رحمنی، رئیس اداره ناظران و امور تالارهای بورس کالای ایران گفت: امکان عرضه و فروش املاک تمامی نهادها در بستر بورس کالا وجود دارد. (صداوسیما)

فروش محصولات املاک جدید در بورس کالا به شفافیت در اقتصاد کشور کمک کرده و موجب افزایش پول در بازارسرمایه می‌شود.

غلامرضا شجاع،مدیرعامل تعاونی لیتوگرافان گفت: در آخرین جلسه‌ای که مرداد ماه در دفتر صنایع سلولزی و چاپ وزارت صمت داشتیم، هشدار داده شد که به‌صورت جدی به موضوع معامله کاغذ در بورس کالا ورود و آمادگی خود را اعلام کنند.(ایبنا)

ورود کاغذ به بورس می‌تواند مشکل این حوزه را حل کرده و قیمت آن را متعادل سازد. از سوی دیگر به افزایش اعتماد و ورود نقدینگی نیز کمک شایانی می‌کند.

براساس اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران، عرضه خودروی شاهین گروه خودرویی سایپا در بورس کالا تایید شد. براساس آن، ۲۰۰ دستگاه خودرو شاهین با قیمت پایه هر خودرو ۳۰۴ میلیون تومان در سه شنبه ۲۲ شهریور در بورس کالا عرضه می‌شود.(کالاخبر)

عرضه خودرو در بورس کالا می‌تواند نقدینگی جدید وارد بورس کند و اعتماد سهامداران را نیز نسبت به این بازار افزایش دهد.

رضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: خودروهای وارداتی برقی مناطق آزاد هم در بورس کالا عرضه خواهد شد. بندهای آیین‌نامه در مناطق آزاد هم صادق است و تنها تفاوت واردات خودرو به مناطق آزاد این است که یک قید بیشتر دارد و خودرو باید برقی یا هیبریدی باشد.(ایسنا)

رونق بیشتر بورس کالا و ورود محصولات جدید به کلیت اقتصاد و بازار سرمایه کمک می‌کند و پول وارد بازار می‌کند.

بازگشایی نمادهای جدید در بورس

در هفته‌ اخیر، سه موافقت اصولی انتشار انواع صکوک توسط سازمان بورس و اوراق بهادار مجموعاً به ارزش ۳۱۵۰ میلیارد تومان صادر شد و یک عرضه عمومی صکوک مرابحه نیز به مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان صورت پذیرفت.(بازار سرمایه)

صکوک جدید مساوی با ورود نقدینگی جدید به بازار است و پول جدید نیز می‌تواند رونق و رشد معاملات را در پی داشته باشد.

سه نماد «دهدشت»، «ممسنی» و «کازرو» در خرداد ماه ۱۳۹۹ به دلیل ابهام در شفافیت اطلاعاتی ابتدا برای ۱۰ روز متوقف شدند. سپس در اطلاعیه‌هایی جداگانه این تعلیق ادامه پیدا کرد، به طوری که موضوع عدم ارائه اطلاعات شفاف توسط شرکت‌ها باعث شد تعلیق این سه نماد تا به ۶ شهریور ادامه پیدا کند. (سنا)

بازگشایی این نماد باعث شد که جابه‌جایی نقدینگی بیشتری در بازار رخ دهد، پول و اعتماد سهامداران نیز نقد شود.

شاخص کل بورس چهارشنبه هفته اخیر روی عدد یک میلیون و ۴۳۹ هزار واحدی بود و این هفته به یک میلیون و ۴۱۲ هزار واحدی رسید و افت در حدود ۱٫۸۸ درصدی را ثبت کرد. امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند متعادل را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز تا حدودی منفی می‌شود.

 امروز سازمان بورس در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که حداکثر ۲۰ درصد از سود حاصل از فروش سهام پرتفوی در شرکت‌های هلدینگ و مادر، قابل تقسیم است و مابقی بایستی به حساب اندوخته منتقل و افزایش سرمایه دهند. با این مصوبه، خروج پول توسط شرکت‌های هلدینگ و مادر، کنترل خواهد شد.

بر اساس بند ۸ هفتصد و چهل و هفتمین صورتجلسه هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار؛ سود حاصل از فروش سهام موجود در سبد سهام شرکت در هر سال، تا میزانی که منجر به زیان انباشته نگردد به حساب اندوخته سرمایه‌ای منتقل و پس از رسیدن به نصف سرمایه ثبت شده شرکت و اخذ مجوز از سازمان بورس بنا به پیشنهاد هیئت مدیره و با تصمیم مجمع عمومی فوق‌العاده قابل تبدیل به سرمایه است.

اندوخته سرمایه‌ای تا زمان ادامه فعالیت شرکت غیرقابل تقسیم بوده و صرفاً برای حفظ روند سوددهی شرکت با پیشنهاد هیئت مدیره و تصویب مجمع عمومی عادی، هرسال می‌توان حداکثر تا ۲۰ درصد از مبلغی که در همان سال به حساب 

مصوبه جدید و بورس

این مصوبه جدید در بلند مدت به سود شرکت و سهامداران خواهد بود. چراکه قرار است ۲۰ درصد از سود هلدینگ‌ها به سهامداران برسد و مابقی آن صرف افزایش سرمایه شود. درنتیجه سهامداران نیز از این افزایش سرمایه منتفع خواهد شد؛ یعنی میزان دارایی‌ این سهامداران افزایش می‌یابد.

البته در کوتاه مدت می‌تواند به زیان برخی از سهامداران که با نگاه کوتاه مدت وارد سهم شده‌اند باشد. این سهامداران از خرید خود زیان نمی‌کنند بلکه در کوتاه مدت سود خود را کاهش می‌دهد. ولی به طور کلی مصوبه‌های جدید می‌تواند اعتماد سهامدارا را افزایش و روند بازار سرمایه را تغییر دهد.

به طور کلی مصوبه‌های جدید باعث افزایش اعتماد سهامداران نسبت به بورس می‌شود. اما برخی از این مصوبه‌ها ممکن است در کوتاه مدت تاثیر عکس روی بازار داشته باشد، البته این تاثیر عکس موقت است. چرا که مصوبه‌ها با توجه به وضعیت بازار اعلام می‌شود و در بلند مدت سهامداران می‌توانند سود کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان