قیمت بنزین | افزایش قیمت بنزین

قیمت بنزین افزایش یافت؟ | آخرین جزئیات از وضعیت قیمت بنزین

مشاور سخنگوی دولت گفت: دولت برنامه‌ای برای گران کردن قیمت بنزین ندارد. به منظور جلوگیری از قاچاق سوخت، میزان سوخت آزاد موجود در کارت‌ها کاهش یافته است.

قیمت بنزین افزایش یافت؟ | آخرین جزئیات از وضعیت قیمت بنزین
کدخبر : 4391
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

بعد از گران کردن قیمت بنزین در سال 98 و طرح سهمیه بندی قیمت بنزین اکنون دوباره بحث بر سر گران کردن قیمت بنزین است. گران کردن قیمت بنزین هربار با واکنش های زیادی همراه بوده است و اکنون سهمینه بندی جدیدی برای بنزین در نظر گرفته شده است. در ادامه جزئیات جدید در مورد قیمت بنزین و سهمیه بندی بنزین  را می خوانید. 

قیمت بنزین

مشاور سخنگوی دولت گفته دولت برنامه‌ای برای گران کردن قیمت بنزین ندارد.

به منظور جلوگیری از قاچاق سوخت، میزان سوخت آزاد موجود در کارت‌ها کاهش یافته است.

به نقل از فارس، جلیل سالاری‌، با اشاره به کاهش ۱۰۰ لیتری سهمیه بنزین ۳۰۰۰ تومانی در کارت‌های سوخت شخصی اظهار کرد: دلیل اصلی تغییر سهمیه‌ بنزین آزاد از ماهانه ۲۵۰ به ۱۵۰ لیتر مبارزه با قاچاق بنزین بوده است و این موضوع چالشی برای مصرف بنزین مردم ایجاد نمی‌کند.

وی گفت: سهمیه بنزین ۱۵۰۰ تومانی به میزان ۶۰ لیتر در ماه برای خودروهای شخصی باقی مانده است و ۱۵۰ لیتر نیز به صورت سهمیه آزاد از ماه جاری در نظر گرفته می‌شود.

سالاری گفت: بدین ترتیب هر خودروی شخصی ماهانه ۲۱۰ لیتر بنزین خواهد داشت، یعنی می‌تواند ۲۱۰۰ کیلومتر در ماه مسافت طی کند.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش گفت: طی کردن مسافت ۲۱۰۰ کیلومتری برای خودروهای شخصی بسیار بیشتر از نیاز هر خودرو هست و در واقع تنها اتفاقی که با این تغییر رخ می‌دهد کاهش قاچاق بنزین از شهرهای مرزی است.

وی تاکید کرد: علاوه بر سهمیه بنزین آزاد، کارت سوخت جایگاه‌ها نیز همچنان وجود دارد که باعث میشود تمامی نیاز هر خودرو تامین شود.

قیمت بنزین افزایش یافت؟

بهادری‌جهرمی با تکذیب افزایش قیمت بنزین گفت: هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین نداشته، نداریم و نخواهیم داشت.

علی بهادری‌جهرمی امشب در نشست فعالان فرهنگی و اجتماعی لرستان با اشاره به وجود ظرفیت‌های انسانی در این استان اظهار داشت: همه اعضای هیئت وزیران امروز مکلف شدند که هر کدام در یک استان کشور حضور پیدا کنند.

به نقل از تسنیم، وی با بیان اینکه اعضای دولت برای شنیده‌شدن صدای مردم در مناطق مختلف حضور پیدا کردند، افزود: دولت در یک سال گذشته با سفرهای استانی نشان داده‌است که اهل نشستن در تهران، از دور صدای مردم را شنیدن و اکتفاکردن به گزارش‌ها نیست.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه انتقال‌دهنده پیام مردم به مجموعه هیئت دولت و مراکز تصمیم‌گیر هستم، عنوان کرد: اولویت‌ها، مطالبات، مسائل زمین مانده، وضعیت و پیشرفت مصوبات سفرهای استانی در این سفرها منتقل می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه همه باید برای رفع مشکلات، تهاجم فرهنگی و اقتصادی پای کار باشیم، بیان کرد: هیچ ذره‌ای فاصله میان دولت با نگاه گفتمانی حاکم بر طبقه نخبگانی و انقلابی جامعه وجود ندارد، این دولت برآمده از همین گفتمان است، اما برخی از داده‌های منعکس‌شده از دولت به‌سبب شیطنت‌های رسانه‌ای اشکال دارد.

سخنگوی دولت با اشاره به شایعه افزایش قیمت بنزین تصریح کرد: در همه جلساتی که به‌عنوان سخنگوی دولت حضور دارم سؤال می‌کنند که آیا قیمت بنزین افزایش پیدا می‌کند؟ ما هم جواب می‌دهیم هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت نداریم.

بهادری‌جهرمی اظهار داشت: هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین نداشته، نداریم و نخواهیم داشت و به هر زبانی که می‌خواهید بنویسید که قیمت بنزین افزایش پیدا نمی‌کند.

وی افزود: به همه خبرنگاران رسانه‌های شرکت‌کننده در نشست‌های خبری وکالت دادم که در هر زمانی و هر لحظه‌ای از شبانه‌روز که شایعه افزایش قیمت بنزین را شنیدند یک خبر اختصاصی از زبان بنده بزنند و بگویند که سخنگوی دولت تکذیب کرد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه هرگز دولت هیچ جایی نگفته است که کالابرگ ظرف دوماه اجرایی می‌شود، عنوان کرد: قانون دولت را به اجرای کالابرگ الکترونیک مکلف کرده‌ ‌و دولت هم اعلام کرد که زیرساخت‌های این کار را آماده می‌کند، اما تا زمانی که زیرساخت‌ها فراهم شود یارانه را به‌صورت نقدی واریز می‌کند.

وی بیان کرد: دولت به‌سبب شوک افزایش قیمتی یارانه دو ماه را یک جا واریز کرد و برنامه دولت هم همین بود که بعد از دو ماه، یارانه را به‌صورت ماهانه واریز کند.

بهادری‌جهرمی با اشاره به اینکه می‌گویند بنا بود ۱۱درصد قیمت‌ها تغییر کنند، اظهار داشت: اقتصاددانان در تحلیل شوک تورمی این موضوع بین هفت تا ۱۱درصد تحلیل می‌کردند که تورم ایجاد کند نه اینکه قیمت‌ها ۱۱درصد افزایش پیدا کند، چون تورم این حوزه فقط در حوزه خوراکی است، یعنی افزایش قیمت اقلام خوراکی بیشتر شده و این سیاست نباید تأثیری بر سایر اقلام داشته باشد.

وی با بیان اینکه هدف، شعار و گفتمان دولت بازگشت به شعارهای اصلی انقلاب است، افزود: دولت مردمی و عدالت‌محور می‌خواهد که به شعارهای اصلی انقلاب برگردد.

سخنگوی دولت عنوان کرد: دستاوردهای دولت در طول یک سال اخیر با همراهی مردم در بازگشت به شعارهای اصلی انقلاب شگرف بوده و دیوارهای بین دولت و مردم برداشته شده‌است.

وی بیان کرد: ۳۱ سفر استانی در یک سال و ۳۱ سفر استانی در طول یک روز تنها بخش کوچکی از نمود و تبلور بازگشت دولت به مردم است.

بهادری‌جهرمی با اشاره به اینکه دولت خود را متعلق به مردم می‌داند، سند تحولش را نوشته و به‌صورت عمومی منتشر می‌کند، گفت: دولت می‌گوید من متعلق به مردم بوده و چیز محرمانه‌ای از مردم ندارم‌.ما در اقتصاد و فرهنگ به‌سمت مردم برگشته‌ایم، نمی‌گویم به حالت آرمانی رسیده‌ایم، اما مسیر را تغییر داده‌ایم. دولت در عرصه سیاست و رسانه هم به مردم برگشته و شعار نه شرقی و نه غربی شعار انقلاب، مبنای حرکت دولت است.

وی با اشاره به سیاست خارجی کشور افزود: ما امروز خودمان را به یک گوشه دنیا گره نزده و به‌صورت کاریکاتوری مباحث کشور را پیگیری نمی‌کنیم.ما همه مسائل مردم را شرطی یک حوزه نکرده و بازار، زندگی و کسب‌وکار را معطل یک گوشه نمی‌کنیم. کشور ظرفیت‌های زیادی دارد و باید از ظرفیت‌ها کشورهای مختلف جهانی نیز استفاده کرد؛ امروز نتیجه این نگاه در حال نشان‌دادن خودش است و تراز تجاری ما مثبت شده‌است.

بهادری جهرمی گفت: صادرات کشور امروز بیشتر از واردات است؛ مشکل بیکاری را باید با ایجاد شغل رفع کرد، ایجاد شغل با رشد و توسعه اقتصادی ایجاد می‌شود.

سخنگوی دولت با بیان اینکه میانگین رشد اقتصادی یک سال گذشته قریب به پنج است و این یعنی ما وعده نمی‌دهیم، تصریح کرد: دستاورد دولت و محقق شده‌است، چون بازگشت به درون شده و به ظرفیت‌های داخلی نگاه داریم.

بهادری‌جهرمی با اشاره به اینکه وقتی رشد اقتصادی به پنج رسیده یعنی چرخ اقتصادی آرام‌آرام شروع به چرخیدن کرده‌ است، اظهار داشت: طبق آمار رسمی سامانه اشتغال وزرات کار و آمار بیمه‌شدگان در طول یک سال گذشته بیش از ۹۰۰هزار شغل ایجاد شده‌ است.

وی افزود: وعده ایجاد یک میلیون شغل در سال در سال اول فعالیت دولت محقق شده است، اطلس ملی اشتغال ایجاد شده و سهم حوزه‌های فرهنگی، صنعتی و گردشگری و آمار کسانی که مشغول به‌کار شده‌اند مشخص است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه بخش‌های مختلف کشور امروز دور هم جمع شده‌اند و چراغ راه همه رهنمودهای مقام معظم رهبری است، عنوان کرد: این بدان معنا نیست که ایشان یک مسیری را نشان دهند و دولت و مجلس مسیر دیگری را بروند.

وی با اشاره به اینکه ما راهی جز موفقیت نداریم، بیان کرد: البته به نظرم نتیجه‌ای جز موفقیت هم حاصل نمی‌شود و با این مسیری که همه مسئولان در سطوح مختلف در پیش گرفتند نتیجه‌ای جز موفقیت نخواهد شد، مسئله در میزان و کم‌وکیف موفقیت است.

بهادری‌جهرمی با بیان اینکه ما نمی‌گوییم الان شرایط خوب است، تورم ما ۴۲درصد است، گفت: ما می‌گوییم مسیر به ریل اصلی خود برگشته و موتور خلق تورم خاموش شده‌ است.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه شیب صعودی تورم را کنترل کردیم، تصریح کرد: تورمی که کم‌کم شروع و تا حدود ۶۰ درصد رسیده بود و روند صعودی داشت در شهریور سال گذشته روند نزولی پیدا کرد و به ۴۲درصد رسیده است. تورم ۴۲درصد خوب نیست، گرانی وجود دارد، می‌دانیم هر جا برویم مردم از گرانی می‌نالند، اما مسیر تورم نزولی و جهت حرکت مثبت است.

وی با بیان اینکه برخی از نگاه‌ها از فساد همدیگر حمایت می‌کنند و برخی جناح‌ها و برخی نگاه‌ها وقتی فاسد هم هستند پشت هم قرار دارند و همدیگر را حمایت و فساد همدیگر را لاپوشانی می‌کنند، افزود: این افراد برای فساد همدیگر سینه چاک می‌کنند که کسی نتواند جلوی فساد آن‌ها را بگیرد. گاهی ما نه‌تنها از آدم سالمی که خوب کار می‌کند حمایت نکرده بلکه حتی از خطای کوچک انسانی او هم چشم‌پوشی نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه آرمان‌خواهی و آرمان‌گرایی خیلی خوب بوده و جزو ویژگی‌های گفتمان ماست، اما حواس‌مان باشد این خوبی ما را دچار آسیب نکند، بیان کرد: این آرمان‌خواهی نباید دلسردی ایجاد کند و واقع‌نگری را از ما بگیرد، به‌طور قطع بهتر از این می‌شود کار کرد.

بهادری‌جهرمی با تأکید به اینکه دولت متعلق به مردم است و موفق و شکست دولت موفقیت و شکست مردم است، گفت: اگر هم دولت کوتاهی کرد و سراغ مردم نیامد مردم به سراغ دولت بروند؛ این دولت، دولت انقلاب اسلامی است و باید نقاط قوت آن را تقویت و خطاهای آن را هم باید با کمک هم اصلاح کنیم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه سختی و سنگینی شرایط را همه جا درک می‌کنیم و مشکلات گسترده‌ای که تحویل این دولت شد را می‌بینیم، تصریح کرد: خروج وحشتناک از ریل انقلاب را دیده و وضعیت وحشتناک سیاسی، سیاست داخلی و خارجی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را نیز دیدیم.

بهادری‌جهرمی با تأکید به اینکه یک جامعه گل و بلبل تحویل دولت نشده که بگوییم چقدر رشد کرده است، اظهار داشت: همه دست‌به‌دست هم دهیم و در رشد این مسیری که در طول سال گذشته شروع و آینده روشن را تضمین می‌کند، کمک کنیم.

وی افزود: ساختار شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال اصلاح است، در حوزه های مختلف کارهای زیرساختی شروع شده است و تا به نتیجه برسد سال‌ها زمان می‌برد.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان