وام ازدواج | وام جهیزیه

خبر جدید از وام ازدواج با سود 4درصد | متقاضیان وام ازدواج بخوانند + لینک ثبت نام

برای شروع دریافت وام باید به سایت «user.ehsan.ir» بروید و بعد از انتخاب شهر و منطقه محل سکونت، نسبت به انتخاب یکی از ۵ بانک بالا اقدام کنید. وام جهیزیه یا خرید کالا وام قرض الحسنه با سود ۴ درصد است. مبلغ آن هم بین ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان برآورد شده است.

خبر جدید از وام ازدواج با سود 4درصد | متقاضیان وام ازدواج بخوانند + لینک ثبت نام
کدخبر : 4379
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

وام ازدواج و دریافت آن شرایط متفاوتی دارد. وام ازدواج کمکی از  طرف دولت برای به جوانان و تازه عروس و دامادها می باشد. وام ازدواج هر ساله بر حسب تورمی که در جامعه ایجاد می شود افزوده می گردد. سود وام ازدواج بسیار کم است .وام ازدواج  کمک بسیار خوبی برای زوج های جوان است.

وام ازدواج

اگر قصد دریافت وام جهیزیه یا کمک هزینه خرید کالا را دارید، باید بدانید این وام در ۵ بانک ملی، سپه، پارسیان، کارآفرین و سینا به متقاضیان داده می‌شود. تامین این وام بر عهده ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد احسان گذاشته شده است.

شرایط دریافت وام ازدواج و جهیزیه

برای شروع باید به سایت «user.ehsan.ir» بروید و بعد از انتخاب شهر و منطقه محل سکونت، نسبت به انتخاب یکی از  ۵ بانک بالا اقدام کنید. وام جهیزیه یا خرید کالا وام قرض الحسنه با سود ۴ درصد است. مبلغ آن هم بین ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان برآورد شده است.

مراحل ثبت نام وام جهیزیه یا خرید کالای ایرانی

ورود به سایت ehsan.ir و ثبت اطلاعات و درخواست برای گرفتن تسهیلات.

مراجعه به یکی از ۵ بانک عامل که این وام را می‌دهند.

ارائه مدارک مورد نیاز بانک و معرفی ضامن معتبر، توسط متقاضی به بانک و تکمیل فرم تاییدیه واریز تسهیلات یا وام جهیزیه به حساب بنیاد احسان.

تحویل وام یا اعلام جواب از طریق سامانه بنیاد احسن به متقاضی.

مدارک لازم برای دریافت وام جهیزیه

ارائه اطلاعات سند رسمی ازدواج افراد متقاضی

ارائه اطلاعات شناسنامه زوجین متقاضی وام جهیزیه کالای ایرانی

ارائه اطلاعات کارت ملی زوجین متقاضی وام جهیزیه کالای ایرانی

آدرس محل سکونت افراد متقاضی

کدپستی ۱۰ رقمی محل سکونت افراد متقاضی

نیاز به یک ضامن

ارائه یک فقره سفته

شرایط دریافت وام لوازم خانگی

علاوه بر بانک مرکزی که بانک‌های عاملش را برای ارائه تسهیلات خرید کالا مشخص کرده، وزارت صمت هم با راه‌اندازی سامانه‌ای به آدرس «tavankharid.ir» وام لوازم خانگی به متقاضیان می‌دهد. این سامانه در واقع همان سامانه خرید شفاف است. در واقع با مشارکت ۵ بانک که وام خرید کالا به مردم می‌دهند و ۸۰تولیدکننده لوازم خانگی که محصولاتشان را در سامانه توان خرید به مردم ارائه کرده‌اند، متقاضیان می‌توانند با طی کردن مراحلی ساده‌تر از گرفتن وام و تسهیلات بانکی، کالای موردنیازشان را خریداری کنند.

نکته: وام لوازم خانگی نیازی به داشتن چک ندارد و با یک ضامن هم کار متقاضی راه می‌افتد.

کدام بانک‌ها وام ازدواج می‌دهند؟

مدیر کل مرکز اصناف اعلام کرد سه وام ۳۰، ۵۰ و ۱۰۰ میلیون تومانی با سود ۱۸ درصد و بازپرداخت ۳ ساله برای خرید لوازم خانگی از سایت توان خرید به مردم داده می‌شود. طبق اعلام وزارت صمت ۵ بانک گردشگری، آینده، تجارت، پارسیان و رفاه حاضر به همکاری با وزارت صمت و دادن وام لوازم خانگی شده‌اند. فراموش نکنید فرآیند دادن تسهیلات در هر کدام از این بانک‌ها متفاوت است. البته دادن تسهیلات بعد از اعتبارسنجی بانکی متقاضی انجام خواهد شد.

مراحل دریافت وام ازدواج

زوج‌های جوان می‌توانند با رفتن به سامانه توان خرید به آدرس tavankharid.ir می‌توانند از ۸۰ تولیدکننده لوازم خانگی که محصولاتشان را در این سامانه قرار داده‌اند، به صورت اقساطی جهیزیه تهیه کنند. طبق اعلام وزارت صمت سازوکار دادن تسهیلات به ۲۰۰ هزار نفر در این سامانه مهیا شده است. پس اگر قصد خرید جهیزیه یا هر کالای دیگری دارید، سری به این سامانه بزنید.

خبر جدید درباره وام ازدواج

 سید عباس حسینی معاون امور بانک بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد در نشست خبری اعلام کرد: وام ازدواج متقاضیانی که مدارک خود را تکمیل کرده و هم اکنون پرونده آن‌ها نزد بانک‌های دولتی قرار دارد در هفته دولت به طور کامل پرداخت می‌شود.     وی با اشاره به برنامه وزارت اقتصاد در حوزه شفافیت، عدالت و گسترش آن و حمایت از تولید بیان کرد: تسهیلات شبکه بانکی باید در راستای حمایت از تولید و جوابگوی نیاز مردم باشد.   به گفته حسینی شاخص‌های بانکی در خردادماه امسال نشان می‌دهد نقدینگی از ۵۱۰۰ همت عبور کرده است. همچنین ۵۸۰۰ همت مانده کل سپرده‌های بانکی است که ۵۰۰۰ همت آن ریالی و مابقی ارزی است.     معاون امور بانک و بیمه وزارت اقتصاد افزود: تا پایان خردادماه ۴۴۰۰ همت مانده تسهیلات پرداختی است که بر این اساس ۸۳.۲ درصد از مانده سپرده‌ها به عنوان تسهیلات خرد به مردم پرداخت شده است. همچنین مانده تسهیلات غیر جاری بانکی حدود ۳۶۲ همت است که نشان دهنده ۸.۱ درصد تسهیلات غیر جاری به کل تسهیلات بانکی است.     وی درباره سهم بخش‌ها از تسهیلات بانکی توضیح داد: حدود ۵ درصد از کل تسهیلات پرداختی کشور به بخش کشاورزی، ۳۳ درصد به صنعت، ۵ درصد به بخش ساختمان و ۱۰ درصد به بخش بازرگانی و باقیمانده تسهیلات یعنی ۳۳ درصد هم به بخش خدمات پرداخت شده است که البته سهم بخش خدمات پیش از این بیش از ۵۰ درصد بوده است.     حسینی با بیان اینکه ۱۱ درصد تسهیلات نیز مربوط به پرداخت تسهیلات خرد خانوارهاست، گفت: طی دو ماهه امسال ۳۷۷ همت تسهیلات از سوی بانک‌ها پرداخت شده که این رقم در مدت مشابه پارسال که ۲۷۴ همت بوده ۳۸ درصد رشد داشته است.     وی درباره پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در دوماهه امسال گفت: مانده تسهیلات قرض‌الحسنه حدود ۳۱۸ همت است در حالی که مانده سپرده قرض‌الحسنه پس از کسر سپرده قانونی ۳۰۱ همت است به این ترتیب ۱۰۵ درصد سپرده‌های قرض الحسنه در ۲ ماهه امسال به عنوان تسهیلات تخصیص داده شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان