درآمد میلیاردی ایرانی ها از اینستاگرام | راه و روش کسب درآمد از اینستاگرام

واتساپ و اینستاگرام در یک سال اخیر به محبوت‌ترین پیام‌رسان‌ها در میان کاربران ایرانی تبدیل شده‌اند. به نظر می‌رسد که اختلالات و کندی سرعت اینستاگرام هم باعث کاهش محبوبیت این شبکه اجتماعی در کشور نشده است.

 درآمد میلیاردی ایرانی ها از اینستاگرام | راه و روش کسب درآمد از اینستاگرام
کدخبر : 4317
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

بررسی‌ها نشان می‌دهد که سه شبکه اجتماعی خارجی یعنی اینستاگرام، تلگرام و واتساپ در یک سال اخیر محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در میان کاربران ایرانی بوده‌اند.

براساس گزارش سالانه «نوین هاب» اینستاگرام به محبوب‌ترین شبکه اجتماعی با ۴۸ میلیون کار در میان ایرانی تبدیل شده‌است. این آمار در حالی است که اینستاپرام در یک اخیر با اختلالات فراوانی مواجه شده‌است.

تلگرام نیز در سال ۹۷ به دستور قضایی به صورت کامل در ایران با هدف کاهش و مهاجرت کاربران به پیام‌رسان‌های داخلی فیلتر شد. اما با وجود این با گذشت حدود پنج سال از فیلترینگ، این گزارش نشان می‌دهد که تگلرام همچنان ومین پیام‌رسان محبوب پس از واتساپ در میان ایرانیان است.

با فیلترینگ پیام‌رسان تلگرام، اغلب کاربران باز هم به استفاده از پبام‌رسان‌های داخلی ترغیب نشدند. چرا که طبق این گزارش واتساپ اولین پیام‌رسان و تلگرام در رتبه دوم، محبوب‌ترین پیام‌رسان‌ها در میان ایرانیان هستند.

چرا رتبه اول برای اینستاگرام است؟

شیوع کرونا در دو سال گذشته باعث افزایش تعداد کسب و کارهای اینستاگرام شد. به طوری که در حال حاضر حدود ۱۱ میلیون نفر از طریق این راه، به کسب درآمد می‌پردازند.

اینستاگرام به دلیل اینکه بسیاری از هزینه‌های اضافی مانند اجاره مغازه و فروشگاه، هزینه‌های استهلاکی، سرمایه‌گذاری‌های اولیه را کاهش داده، مورد توجه بسیاری قرار گرفته‌‌است.

این در حالیست که اگر طرح‌‌های محدودسازی اینترنت به نحوی اجرایی شود ضررش اول متوجه ۱۱ میلیون نفر از افرادی است که در اینستاگرام کسب و کاری برای خود فراهم کرده‌اند و از این راه امرار معاش می‌کنند. از دسترس خارج شدن اینستا و محدود شدن پهنای باند، شاغلان در این عرصه را دچار ضرر و زیان خواهد کرد.

درآمد ایرانی‌ها از اینستاگرام چقدر است؟

براساس آماری که نوین هاب از درآمدایرانی‌ها از طریق اینستاگرام منتشر کرده‌است، یک میلیون و ۷۰۰ هزار کسب و کار در اینستاگرام فعالیت دارند.

طبق آمار مرکز پژوهش بتا، از این تعداد کسب و کار فعال؛ حدود ۲۰۰ هزار کسب و کار بزرگ و ۵۰۰ هزار کسب و کار بومی و استانی هستند. این صفحات منبع درآمد یک یا چند نفر هستند. در حقیقت درآمد ۹ میلیون نفر به صورت مستقیم بـه اینستاگرام وابسته است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان